Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Doh skrev (På 18.4.2015 den 8.21):

Småtten er 13 måneder. Tror kanskje jeg skal ta han med på hvitveisplukking likevel. Hvor skadelig kan det være å spise litt hvitveis liksom? :ler:

Hvitveis er ikke så bra å spise, men jeg vil tippe det ikke frister noe særlig og at han evt stopper etter ett forsøk ;) Jeg tror han vil synes det er gøy å røske opp noen blomster, og så kan du bli varm om hjerterøttene når du ser på de skakke, rare små bukettene inne etterpå :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stilig stol.

Så utrolig søt og snill Eldstemann er.

Høres herlig ut med en smashing mann å se på vei til jobb. Det har jo ingen ting med ditt og mannen sitt forhold å SE på en fremmed mann på gata, så kos deg med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen her synes ikke det virker spesielt spennende å plukke blomster, ei heller røske den opp - derimot er det veldig morsomt å trampe på dem :-/ Så foreløpig er det blitt heller få buketter på hu mor, og jeg håper den destruktive fasen bare er en fase (skulle sikkert spurt om det på barn og familie, men tipper det hadde endt med sånn ca 57 ADHD-diagnoser)

Jeg blir glad av å lese her, forresten, hverdagslykke i sin reneste form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serafina. skrev (På 18.4.2015 den 20.28):

Stilig stol.

Så utrolig søt og snill Eldstemann er.

Høres herlig ut med en smashing mann å se på vei til jobb. Det har jo ingen ting med ditt og mannen sitt forhold å SE på en fremmed mann på gata, så kos deg med det. :)

Enig! Det gjør godt i estetikken å titte litt på ham, bare :ler: Og hey, i blant kan man trenge noen lyspunkter på vei til jobben.

Håper helgen din er fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¤flicka¤ skrev (På 18.4.2015 den 20.39):

Guttungen her synes ikke det virker spesielt spennende å plukke blomster, ei heller røske den opp - derimot er det veldig morsomt å trampe på dem :-/ Så foreløpig er det blitt heller få buketter på hu mor, og jeg håper den destruktive fasen bare er en fase (skulle sikkert spurt om det på barn og familie, men tipper det hadde endt med sånn ca 57 ADHD-diagnoser)

Jeg blir glad av å lese her, forresten, hverdagslykke i sin reneste form!

Hehe, høres veldig normalt ut - men BF-gjengen ville nok ropt om utredning, ja :ler:

Jeg manipulerer en del - hvis de begynner å bli lei (og det gjør de jo ofte etter fem minutter), kan jeg finne på å si at det er om å gjøre å finne den lengste blomsten! Da får jeg glatt ti minutter til på meg til å plukke ferdig selv :ler:

Hyggelig at du synes det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, blomster :hjerte:

Her går det dessverre mest i hestehov- ikke akkurat de blomstene som gjør seg best innendørs, men de er veldig søte i omtrent fem minutter :ler:

Og så kjenner jeg at jeg blir veldig nysgjerrig på nøyaktig hvor kjekk denne mannen er, som klarer å gjøre seg bemerket gjennom søvndrukkenhet og morrastress. Ser for meg at han må være noe helt spesielt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mafalda skrev (På 19.4.2015 den 7.27):

Ah, blomster :hjerte:

Her går det dessverre mest i hestehov- ikke akkurat de blomstene som gjør seg best innendørs, men de er veldig søte i omtrent fem minutter :ler:

Og så kjenner jeg at jeg blir veldig nysgjerrig på nøyaktig hvor kjekk denne mannen er, som klarer å gjøre seg bemerket gjennom søvndrukkenhet og morrastress. Ser for meg at han må være noe helt spesielt! :ler:

Dritkjekk!

Vet alle hvem Jamie Dornan er nå? Han som spiller i Fifty Shades of Gray? Har ikke sett den, og jeg synes ikke han ser så kjekk ut der heller. Men han spilte i serien The Fall, og der er han ganske kjekk. Men denne kjekke mannen jeg går forbi er en kjekkere variant av det igjen, en høyere, kraftigere og mer maskulin variant. Med litt skjegg og kastanjebrunt hår. Men viktigst av alt - han ser likevel ut som en ganske vanlig mann. Ikke modell eller ekstremt jålete, liksom.

:ler:

Endret av Ciara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

:sjarmor:

Jeg hadde en sånn jeg alltid tok bussen til universitetet med. Det er fint med noe fint å se på, og som jo bare er det!

Vesla elsker å plukke knopper av naboens bladhekk... "Mamma, seee" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som leste denne artikkelen og ble ufattelig provosert?http://m.db.no/2015/04/16/magasinet/innenriks/partnerdrap/barn/barna_som_ble_igjen/38719482/Prøver å få sympati ved å si at yrkeskriminelle får besøk av barna sine, men han som aldri har vært involvert i noe kriminelt ikke får møte sønnen sin. Vel, du drepte mora hans så da er det kanskje ikke så rart. At sønnen vil ha kontakt viser jo bare at han er for liten til å forstå.

Sorry at jeg kupper dagboka di, Ciara, men jeg måtte bare få det ut et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doh skrev (På 19.4.2015 den 7.51):

Er det flere enn meg som leste denne artikkelen og ble ufattelig provosert?http://m.db.no/2015/04/16/magasinet/innenriks/partnerdrap/barn/barna_som_ble_igjen/38719482/Prøver å få sympati ved å si at yrkeskriminelle får besøk av barna sine, men han som aldri har vært involvert i noe kriminelt ikke får møte sønnen sin. Vel, du drepte mora hans så da er det kanskje ikke så rart. At sønnen vil ha kontakt viser jo bare at han er for liten til å forstå.

Sorry at jeg kupper dagboka di, Ciara, men jeg måtte bare få det ut et sted.

Det er en tråd på BF om det. Jeg er helt enig med deg. Tror det er bedre for barn å ha en far som er notorisk yrkeskriminell enn å ha en far som har drept mor, ærlig talt. Og fyren virker jo mest opptatt av sine egne behov enn barnets. Tragisk. Dreper du barnets mor foran øynene på det så burde du jo forstå at du også har spolert forholdet ditt til barnet - å ikke forstå det synes jeg tyder på at man mangler noe vesentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å lese i dagboken din,Ciara. Skjønner godt at du blir lei iblant,det har jeg også vært de siste ukene.

Jeg tror de fleste mennesker liker å se på det som er pent,enten det er et menneske eller maleri,uten at man trenger å konkludere med at det er noe mer som ligger bak. Dersom du plutselig får lyst å gjøre noe annet enn å se,kan det være greit å finne seg en annen rute eller ta en tidligere bussavgang ;-)

Jeg er glad i blomster,men er dårlig på å plukke dem selv. Er det forresten noen som har tips til spiselige blomster? Skal lage en kake neste søndag som jeg har lyst å pynte med blomster :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tekola skrev (På 19.4.2015 den 7.42):

:sjarmor:

Jeg hadde en sånn jeg alltid tok bussen til universitetet med. Det er fint med noe fint å se på, og som jo bare er det!

Vesla elsker å plukke knopper av naboens bladhekk... "Mamma, seee" :fnise:

Ikke sant!

Joa, jeg fersket Eldstemann på tur over i naboens krokusbed også :ler: Skjønner dem godt, jeg, og jeg blir ikke sur om en liten entusiastisk unge rasker litt i blomstene mine :)

venus78 skrev (På 19.4.2015 den 10.31):

Det er så koselig å lese i dagboken din,Ciara. Skjønner godt at du blir lei iblant,det har jeg også vært de siste ukene.

Jeg tror de fleste mennesker liker å se på det som er pent,enten det er et menneske eller maleri,uten at man trenger å konkludere med at det er noe mer som ligger bak. Dersom du plutselig får lyst å gjøre noe annet enn å se,kan det være greit å finne seg en annen rute eller ta en tidligere bussavgang ;-)

Jeg er glad i blomster,men er dårlig på å plukke dem selv. Er det forresten noen som har tips til spiselige blomster? Skal lage en kake neste søndag som jeg har lyst å pynte med blomster :-)

Nettopp!

Haha, jeg tror neppe det er noen fare. Tanken er liksom godt arkivert i kategorien "Hadde jeg vært singel, så...". Men singel er jeg definitivt ikke, og jeg har heller ingen planer om å bli det. Men for å si det sånn, om Ciaramannen plutselig hadde strøket på dør, da hadde denne på-vei-til-jobben-mannen seilt opp på lista over rebound-kandidater :ler: Men altså, gud forby.

Spiselige blomster kan jeg lite om, men ringblomster og erteblomster funker vel? :) Ellers kan du jo gå innom Cacas, der har de mange slike pynteting, sikkert også spiselige jukseblomster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roser og blomkarse er så vidt jeg vet spiselig - og løvetannblomster. Stemorsblomst og fioler også, tror jeg - men sjekk med google heller enn å ta mitt ord for det - jeg garanterer ingenting og fraskriver meg alt ansvar :ler:

Jeg minnes forresten forsatt med varmt hjerte og en bitteliten klump i halsen den gangen jeg jobbet på folkebibliotek og skulle ha skolebesøk og en liten førsteklassegutt kom med hånda full av hestehov - Disse er til deg. Smelt... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en helt fantastisk helg.

Jeg har jo skrevet om før hvordan livet med småbarn ofte innebærer noen skuffelser for foreldre med forventninger om idyll.

Men i blant er det heldigvis også motsatt. Dette så på papiret ut som en helt vanlig helg (storhandel på matbutikken, tur til ikea, et familieselskap), men så ble den så veldig fin. Uten at jeg egentlig kan sette fingeren på hva som gjorde den så bra, annet enn at alle var i godt humør, vi fikk vært mye ute og vi hadde en slags fornyet glede over det siden det nå er skikkelig, skikkelig vår. Vi var ute og så på bladene som plutselig har sprunget ut på mange trær (jeg pleier å følge med på trærne. Og når man går nært ser man jo hvordan bladene springer ut gradvis. Men på avstand ser forandringen drastisk ut fra den ene dagen til den neste, som om de to nye millimeterne bladlengde i sum var det som gjorde at hele treet plutselig ser grønt ut). Plukket blomster. Eldstemann klatret altfor høyt i et tre (jeg ble urolig da han plutselig var tre meter opp i treet (!) og ba ham komme ned. Svaret? "Nei, nå må du stole på meg, mamma!" :ler:). Vi gikk langs Nøklevann. Spiste et par is for mye. Var i familieselskap, der ungene mest av alt frydet seg over å få leke med noen andres leker. Og vi fikk vært på Ikea, og selv om det er inferno der og da, gir det jo en veldig god følelse av å ha vært Effektiv og Flink Forelder.

Mao - jeg kunne gjerne hatt et par fridager til. Føler meg litt som et trassig barn som har lyst til å foreslå utetime for sjefen. Men heldigvis er denne fasen på jobb veldig, veldig morsom, så arbeidsdagen går fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Ciara skrev (På 19.4.2015 den 6.48):

Håper helgen din er fin :)

Det var en positiv opplevelse å komme fra ferie hjem til dette flotte været. Nesten like bra som i ferielandet. :) Skulle gjerne hatt en uke til, men hyggelig å komme tilbake på jobb å høre jeg har vært savnet.

Vår er fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serafina. skrev (På 20.4.2015 den 16.33):

Det var en positiv opplevelse å komme fra ferie hjem til dette flotte været. Nesten like bra som i ferielandet. :) Skulle gjerne hatt en uke til, men hyggelig å komme tilbake på jobb å høre jeg har vært savnet.

Vår er fantastisk!

Så herlig med ferie, og så herlig at det er fint og komme hjem igjen og ha vært savnet :) Enig med deg, det kan ikke ha vært vanskelig å komme hjem igjen til dette været. Selv om litt lenger ferie aldri hadde vært feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stua får seg en liten makeover i disse dager.

Det startet med at vi skulle flytte tv'en fra den ene enden av stua til den andre. Nå har det vært slik at den eneste tv-kontakten vår har vært på en vegg langt fra sofaen (og sofaen får ikke plass der tv'en er...), og derfor har vi hatt en lenestol ved tv'en. I denne lenestolen er det nå fast rituale at mannen min sitter med begge guttene på fanget når det er barne-tv. En søtt syn, for øvrig, for der sitter de tre guttene mine i en eneste haug, og nederst sitter mannen og snorker - for han sovner med en gang intromelodien til Fantorangen kommer :fnise:

Så da har jeg sittet borte i sofaen da, og sett litt sånn halvmisunnelig på de tre andre. Nå vil vi ha skikkelig tv/sofa-hjørne, og ergo måtte vi få ny tv-kontakt. Og med tv'en på ny vegg benyttet vi anledningen til endelig å få et skikkelig møbel under tv'en til oppbevaring. Det ble Ikea (naturligvis), og det har blitt kjempebra.

Men så har vi Det Store Sofaproblemet. Vi har to små sofaer ved siden hverandre slik at de former en L. I kjellerstua har vi ingen sofa. Og i hovedstua vår har jeg så lyst på en stor sofa hvor vi kan ligge og daffe, hele gjengen. Så planen er at de to gamle sofaene vi har nå skal ned i kjellerstua (praktisk med små sofaer når de skal bæres ned kjellertrappa, gruer meg allerede!), mens vi får oss en ny stor sofa oppe.

Og jeg tror det blir Ikea-sofa der, altså. Gudene skal vite at det finnes mange sofaer der ute som jeg har lyst på, men jeg har ikke lyst til å betale det samme som for en halv ny bil omtrent :ler: Så da tror jeg kanskje vi ender opp med denne:

kivik-seters-sofa-og-sjeselong-gra__0123

Jeg tror halve Norge har den, men who cares. Den er fin.

Men så drømmer jeg videre, da vet dere... For problemet forflytter seg jo bare. Med all denne flyttingen blir jo nå TV-kroken helt tom. Og der har jeg planlagt lesekrok! Det er nemlig i samme hjørne av stua som peisen, så der kan det bli riktig så hyggelig.

Og i lesekroken drømmer jeg om et skikkelig mykt putehav jeg nesten kan drukne i. Denne ville vært perfekt:

http://www.room21.no/no/artiklar/le-grand-air-loveseat-bla.html

Pluss for begge variantene er at trekkene er avtagbare og kan vaskes eller renses. Og med begge to er vi fortsatt på en grei pris (16 000).

Så jeg tenker og tenker. Mannen melder seg helt ut av slike diskusjoner. Han er enig i at vi trenger ny sofa og stoler på meg, men han vil ikke bli tvunget til å mene noe om modeller, størrelse eller noe annet. Han vil bare naturligvis at det ikke skal være så dyrt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...