Vera Vinge Skrevet 30. mars 2015 #2541 Del Skrevet 30. mars 2015 Litt sent ute, men deler de aller fleste av dine overveielser, for og i mot barn nr 3. Dvs. bortsett fra graviditeten, for jeg syns stort sett det er fantastisk å være gravid. Men, jeg har aldri hatt bekkenløsning og vært i generelt god form, og det har jo mye å si. Men jeg er litt sånn at jeg ser misunnelig bort på andre gravide, og syns det er trist om jeg aldri skal få oppleve det igjen. Vel, nok om det. Jeg skjønner hvertfall akkurat hva du mener om å "rykke familien tilbake" med en ny baby. Og det er noe av det jeg også tenker mest på. Det, og det med å få et sykt barn. Jeg har en venninne som nylig fødte, og har kost en del på babyen hennes. Og jeg merker at det er veldig koselig, men samtidig veldig greit at det ikke er min baby. Nå er jeg klar for å ikke ha et barn som må gjetes (nærmest). Men så ser jeg for meg at når kanskje yngstemann har slutta med bleier, trassalderen begynner å avta, og det er nesten null krevende å ha barn igjen (hvertfall er det sånn med eldstemann her på 3 nå), finner man ut at all friheten man plutselig får må fylles med noe igjen? Jeg syns det høres helt optimalt ut, hvertfall for meg, å få en tredjemann en stund etter de andre. Og så tenker jeg på de stordriftsfordelene ved å ha flere barn - det virker nesten litt bortkastet å ikke få enda mer nytte av det med en til. Det samme med all kunnskapen man tilegner seg om babyer osv, og hvordan man vaset rundt med førstemann og så gikk alt av seg selv med andremann - virker nesten litt bortkastet å ikke dra nytte av dette en gang til? Ellers, riktig god påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus78 Skrevet 30. mars 2015 #2542 Del Skrevet 30. mars 2015 God påske :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 1. april 2015 #2543 Del Skrevet 1. april 2015 God påske, håper dere koser dere maks på hytta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 6. april 2015 Forfatter #2544 Del Skrevet 6. april 2015 Vi hadde en nydelig hyttepåske! Turen opp var strabasiøs, selv om det var en sann fryd å kjøre ny bil med riktig temperatur og masse plass. Den bilen er verdt hver krone, fantastisk å kjøre! Men ungene er jo likevel i bilen da, og dermed blir det ikke bare cruising Det er nemlig sånn at Softie veldig lett blir bilsyk. Jeg synes så synd på ham, stakkar. Som regel kaster han opp hver gang vi kjører med enn tjue minutter i strekk, så da kan dere sikkert tenke dere at en biltur på 35 er en blandet fornøyelse for alle parter. Softie er for liten til å skjønne at han kan kaste opp i pose, så vi har en pose i bilen med vann, våtservietter og store mengder Torky. Heldigvis blir det bedre etter han har kastet opp én gang, for da sovner han som regel. Men lettelsen var stor da vi kom fram til hytta. Vi feirer alltid påske med svigers. Og det er fint på så mange måter - de er for det første helt supre mennesker som det er fint å tilbringe tid med. Det er også gøy å være storfamilie - seks stykker i akebakken! Og deilig å bli sendt avgårde på skitur med mannen mens svigers hadde skikurs med barnebarna. Og jeg har vært flink! Jeg har ikke vært ryddenazi, og jeg har også vært litt ego. Selv med svigers tilstede er det jo ikke spa å være på hytte med unger, så et par ganger ble jeg ganske matt av at det gikk i ett kjør. Så da gikk jeg rett og slett på soverommet en time, leste litt og slumret litt, og følte meg som et nytt menneske etterpå. Dette skal jeg faktisk bli flinkere til å gjøre, for det kom også ungene til gode at jeg fikk en energiboost. Nå har vi vært hjemme et par dager. Vi har fått vasket et berg med klær, ryddet i lekene til guttene (ryddigere stue, yay!). Nå skal det faktisk bli helt greit å komme tilbake til hverdagen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 6. april 2015 #2545 Del Skrevet 6. april 2015 Stakkar Softie, vet dessverre akkurat hvordan han har det. Lange bilturer er ikke drømmen for noen da. Smart å ta hensyn til deg selv med litt alenetid. Det har jeg begynt med på hytta også, for det kan bli litt tett selvom det er aldri så hyggelig. Påskeferie har vært helt fantastisk. Fikk ikke gjort alt det fornuftige jeg hadde tenkt, men pytt, pytt. Ferie var viktigst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 6. april 2015 Forfatter #2546 Del Skrevet 6. april 2015 Stakkar Softie, vet dessverre akkurat hvordan han har det. Lange bilturer er ikke drømmen for noen da. Smart å ta hensyn til deg selv med litt alenetid. Det har jeg begynt med på hytta også, for det kan bli litt tett selvom det er aldri så hyggelig. Påskeferie har vært helt fantastisk. Fikk ikke gjort alt det fornuftige jeg hadde tenkt, men pytt, pytt. Ferie var viktigst. Bra innstilling! Ferie er viktigst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. april 2015 Forfatter #2547 Del Skrevet 7. april 2015 Nå skal jeg gjøre et unntak fra shoppestoppen igjen. Jeg er på jakt etter en svart trenchcoat. Noen som har tips til butikker jeg skal sjekke ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 7. april 2015 #2548 Del Skrevet 7. april 2015 Merker du shoppestoppen på lommeboken? Er det verdt det. Kan dessverre ikke hjelpe deg med trenchcoat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 7. april 2015 #2549 Del Skrevet 7. april 2015 Vi hadde en nydelig hyttepåske! Turen opp var strabasiøs, selv om det var en sann fryd å kjøre ny bil med riktig temperatur og masse plass. Den bilen er verdt hver krone, fantastisk å kjøre! Men ungene er jo likevel i bilen da, og dermed blir det ikke bare cruising Det er nemlig sånn at Softie veldig lett blir bilsyk. Jeg synes så synd på ham, stakkar. Som regel kaster han opp hver gang vi kjører med enn tjue minutter i strekk, så da kan dere sikkert tenke dere at en biltur på 35 er en blandet fornøyelse for alle parter. Softie er for liten til å skjønne at han kan kaste opp i pose, så vi har en pose i bilen med vann, våtservietter og store mengder Torky. Heldigvis blir det bedre etter han har kastet opp én gang, for da sovner han som regel. Men lettelsen var stor da vi kom fram til hytta. Vi feirer alltid påske med svigers. Og det er fint på så mange måter - de er for det første helt supre mennesker som det er fint å tilbringe tid med. Det er også gøy å være storfamilie - seks stykker i akebakken! Og deilig å bli sendt avgårde på skitur med mannen mens svigers hadde skikurs med barnebarna. Og jeg har vært flink! Jeg har ikke vært ryddenazi, og jeg har også vært litt ego. Selv med svigers tilstede er det jo ikke spa å være på hytte med unger, så et par ganger ble jeg ganske matt av at det gikk i ett kjør. Så da gikk jeg rett og slett på soverommet en time, leste litt og slumret litt, og følte meg som et nytt menneske etterpå. Dette skal jeg faktisk bli flinkere til å gjøre, for det kom også ungene til gode at jeg fikk en energiboost. Nå har vi vært hjemme et par dager. Vi har fått vasket et berg med klær, ryddet i lekene til guttene (ryddigere stue, yay!). Nå skal det faktisk bli helt greit å komme tilbake til hverdagen igjen. Så synd med en som blir så fort bilsyk. Dessverre er det sånn at noen barn blir oftere bilsyke enn andre. Husker selv så mye søstra mi var det når vi var små. Jeg erfarte etter hvert at jeg ble fortere bilsyk av å sitte bak føreren, enn av å sitte bak passasjersetet. Jeg har ingen forklaring på hvorfor, men slik er det den dag i dag. Alene-tid er deilig! Jeg bor alene da, så jeg har mye alene-tid Men jeg kan kjenne hvor deilig det er å komme hjem til alene-tid etter en lang dag med mange hendelser. Flott at du fikk deg en slumre- og lesestund da Nå skal jeg gjøre et unntak fra shoppestoppen igjen. Jeg er på jakt etter en svart trenchcoat. Noen som har tips til butikker jeg skal sjekke ut? Shoppestoppen.. Den skulle jeg ha fått for lenge siden. Altfor mye i det siste! Jeg vet dessverre ikke noe om trenchcoat, men det er vel bare å søke seg fram. Kanskje du finner en fin på nettet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. april 2015 Forfatter #2550 Del Skrevet 7. april 2015 Merker du shoppestoppen på lommeboken? Er det verdt det. Kan dessverre ikke hjelpe deg med trenchcoat. Hehe. Jeg har merket noe til det én måned. De andre månedene har det vært tannlegeregninger, legetimer, bursdagfeiringer og annet som har slukt overskuddet. Og nå drar vi snart på tur utenlands, og da går det jo også litt penger (skal ikke shoppe, men sitter ikke på hotellet og spiser knekkebrød, liksom ). Så vet ikke riktig ennå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 7. april 2015 #2551 Del Skrevet 7. april 2015 Haha, knekkebrød på rommet høres ut som skikkelig stas. Får jo mye valuta for pengene dere brukte på hotellet på den måten. Skal også ut på tur snart. Utenlandsreise er noe jeg liker og jeg vil si er en nødvendighet. Så akkurat på Pascal-programmet på TV og Pascal i godt humør i Paris må ha vært en opplevelse for de ansatte som var med. Kjente det frister å dra tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. april 2015 Forfatter #2552 Del Skrevet 7. april 2015 Haha, knekkebrød på rommet høres ut som skikkelig stas. Får jo mye valuta for pengene dere brukte på hotellet på den måten. Skal også ut på tur snart. Utenlandsreise er noe jeg liker og jeg vil si er en nødvendighet. Så akkurat på Pascal-programmet på TV og Pascal i godt humør i Paris må ha vært en opplevelse for de ansatte som var med. Kjente det frister å dra tilbake. Det programmet så jeg også! Elsker Paris, og det ser ut til at jeg får en tur dit også i 2015 En utenlandsreise i ny og ne gjør godt! Har planer om å storkose meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. april 2015 Forfatter #2553 Del Skrevet 7. april 2015 Så synd med en som blir så fort bilsyk. Dessverre er det sånn at noen barn blir oftere bilsyke enn andre. Husker selv så mye søstra mi var det når vi var små. Jeg erfarte etter hvert at jeg ble fortere bilsyk av å sitte bak føreren, enn av å sitte bak passasjersetet. Jeg har ingen forklaring på hvorfor, men slik er det den dag i dag. Alene-tid er deilig! Jeg bor alene da, så jeg har mye alene-tid Men jeg kan kjenne hvor deilig det er å komme hjem til alene-tid etter en lang dag med mange hendelser. Flott at du fikk deg en slumre- og lesestund da Shoppestoppen.. Den skulle jeg ha fått for lenge siden. Altfor mye i det siste! Jeg vet dessverre ikke noe om trenchcoat, men det er vel bare å søke seg fram. Kanskje du finner en fin på nettet? Det er helt klart forskjell på folk. Jeg har aldri vært bilsyk eller sjøsyk i hele mitt liv, mens mannen lett blir begge deler. Så har vi fått én unge som ligner oss, begge to. Eldstemann er aldri bilsyk, heller ikke da han satt i bakovervendt sete, mens Softie blir syk nesten hver gang. Har sett på nett etter trenchcoat, men foretrekker å handle i vanlige butikker. Men prisforskjellene er jo så store! Vil ikke ha fra HM, men det er like uaktuelt å bruke mange tusen på en jakke... Hm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 7. april 2015 #2554 Del Skrevet 7. april 2015 Heldige du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. april 2015 Forfatter #2555 Del Skrevet 7. april 2015 Heldige du. Ja! Det er jeg virkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. april 2015 #2556 Del Skrevet 8. april 2015 Haha, knekkebrød på rommet høres ut som skikkelig stas. Får jo mye valuta for pengene dere brukte på hotellet på den måten. Skal også ut på tur snart. Utenlandsreise er noe jeg liker og jeg vil si er en nødvendighet. Hør, hør! Reise og kultur, det er der det går mest penger... Men jeg har hatt med knekkebrød på tur en gang - skoletur til Moskva uten frokost på hotellet inkludert. veldig godt å ha første sene kveld og påfølgende morgen. Resten av oppholdet kjøpte jeg brød, ost og skinke (og sjokolade) i butikken på hotellområdet. Ingen snakket noe engelsk, så det var bare å peke på noe og satse på at det var godt Bilsyk har jeg aldri blitt - jeg er av de som kan sitte i baksetet og mot kjøreretningen og lese i timesvis. Det gjør det litt hyggeligere og enklere å dra på tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. april 2015 Forfatter #2557 Del Skrevet 8. april 2015 Hør, hør! Reise og kultur, det er der det går mest penger... Men jeg har hatt med knekkebrød på tur en gang - skoletur til Moskva uten frokost på hotellet inkludert. veldig godt å ha første sene kveld og påfølgende morgen. Resten av oppholdet kjøpte jeg brød, ost og skinke (og sjokolade) i butikken på hotellområdet. Ingen snakket noe engelsk, så det var bare å peke på noe og satse på at det var godt Bilsyk har jeg aldri blitt - jeg er av de som kan sitte i baksetet og mot kjøreretningen og lese i timesvis. Det gjør det litt hyggeligere og enklere å dra på tur. Kloke damer! Hehe, jeg har seriøse fordommer mot russisk mat, så akkurat der tenker jeg knekkebrød ikke er så verst Jeg har det også sånn, kan lese i bilen. Superpraktisk! Da jeg og mannen min busset rundt i verden var han kjempemisunnelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. april 2015 Forfatter #2558 Del Skrevet 8. april 2015 Softie er en morsom fyr. Jeg har jo sagt mange ganger at han er en skravlebøtte, og det stemmer fremdeles. Men innholdet i monologene hans endrer seg naturligvis. Softie er en inkluderende fyr som blant annet liker å snakke om oss i familien, og det høres gjerne slik ut: "Mamma stor. Pappa stor. Eldstemann ikke stor? Softie liten. Softie er ikke baby." "Pappa har kaffe. Mamma, hvor er kaffen du da? Softie få kaffe? Neeeeei, he he he. Softie ikke kaffe. Eldstemann ikke kaffe. Jeg vil vann." Og når det er noe han vil ha bare spør han om og om igjen og ignorerer negative svar. Optimisten, han tror han klarer å slite oss ut. "Kan jeg få sjokolade? Kan jeg få sjokolade? Sjokolade? Kan jeg få sjokolade? Kan jeg få sjokolade?" Og som dere skjønner, han er god på å påpeke det åpenbare. Han kan sitte i badekaret og si: "Jeg er så veldig våt!" Nei, jeg må innrømme at jeg i blant trekker et lettelsens sukk når han legges, så ørene mine får hvile litt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. april 2015 #2559 Del Skrevet 8. april 2015 Og som dere skjønner, han er god på å påpeke det åpenbare. Han kan sitte i badekaret og si: "Jeg er så veldig våt!" Herlig Russisk mat - tja, hva skal man si... Det var mye suppe, og mye det som kjapt fikk navnet krukke - lapskausvarianter servert i små posjonskrukker. Jeg syntes stort sett maten var god (med unntak av det de serverte på hotellet, men det var fordi de åpenbart ikke kunne lage mat), det var litt delte meninger. Flere påstå de ble dårlige av maten, men det tror jeg hadde andre årsaker. Jeg var av de få som spiste alt vi ble servert, og var ikke dårlig et øyeblikk på hele turen. Jeg var også av de få som holdt meg unna den billige vodkaen som ble solgt på markedet bak hotellet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 9. april 2015 Forfatter #2560 Del Skrevet 9. april 2015 Herlig Russisk mat - tja, hva skal man si... Det var mye suppe, og mye det som kjapt fikk navnet krukke - lapskausvarianter servert i små posjonskrukker. Jeg syntes stort sett maten var god (med unntak av det de serverte på hotellet, men det var fordi de åpenbart ikke kunne lage mat), det var litt delte meninger. Flere påstå de ble dårlige av maten, men det tror jeg hadde andre årsaker. Jeg var av de få som spiste alt vi ble servert, og var ikke dårlig et øyeblikk på hele turen. Jeg var også av de få som holdt meg unna den billige vodkaen som ble solgt på markedet bak hotellet... Jeg hater lapskaus og suppelignende mat med ubestemmelig karakter. Derfor hater jeg for øvrig også fårikål Hehe, høres definitivt ut som vodkaen hadde skylda. Den hadde jeg ikke jeg heller kastet meg over, for å si det sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå