Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Mannen min slapp en skikkelig bombe her i dag:

"Du, jeg har ikke turt å si det, men jeg har tenkt på en ting. De guttene våre er så fine, vi burde jo hatt flere av dem. Eller, kanskje aller helst en jente, men det ville helt sikkert bli en liten gutt til. Men det gjør ikke så mye."

Gulp. Og så nå som jeg

1) har forsonet meg med at det holder med de to vi har.

2) er i tvil om JEG orker en til. Både fordi jeg har hatt en litt slitsom fase, og rent fysisk kanskje også har fått nok.

Det skal ikke være enkelt :ler:

Ikke har vi plass til en til, heller.

Nå tenker jeg at vi ikke behøver å bestemme oss med en gang. Jeg har tenkt å la det hvile litt og se hvor dypt denne følelsen her sitter hos mine kjære mann, og ikke minst tenke litt på meg selv her også.

Men jeg ble ganske glad uansett, uavhengig av hva vi lander på til slutt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pass deg nå, du må ikke la Mafalda påvirke deg for mye slik at du ender opp i samme julekalenderproblemer som henne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wolfmoon skrev (På 13.3.2015 den 13.53):

Pass deg nå, du må ikke la Mafalda påvirke deg for mye slik at du ender opp i samme julekalenderproblemer som henne :P

24 går opp i både 2, 3 og 4, så det er en stund til jeg får problemer der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo bli trillinger... :ler:

Ciara skrev (På 13.3.2015 den 13.03):

"Du, jeg har ikke turt å si det, men jeg har tenkt på en ting. De guttene våre er så fine, vi burde jo hatt flere av dem. Eller, kanskje aller helst en jente, men det ville helt sikkert bli en liten gutt til. Men det gjør ikke så mye."

Så herlig sagt :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola
  Daria skrev (På 13.3.2015 den 14.00):

Det kan jo bli trillinger... :ler:

Så herlig sagt :hjerte:

Da er det jo bare å få én til! :opplyser:

Så koselig, uansett :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en stor halvparten av tomannsbolig til salgs rett ved meg, så plassproblemer kan enkelt løses. :opplyser:

Det var utrolig søtt sagt av mannen din, til å smelte av. ❤️

Endret av Serafina.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

:gravid:

Bolle bolle bolle :danse:

Men ja, man burde sikkert vente til man er klar&den verpesyke(her mannen) har fått vennet seg litt til tanken.

På den annen side kunne jo Mafalda fått enda en samtidig med deg og så kunne dere hatt dobbeltbabydagbok :nigo:

Tenk om det hadde blitt tvillinger/trillinger/firlinger :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillinger, dere vet liksom å sette skrekken i folk :ler:

Har hatt en hel masse forvirrende tanker i dag.

"Yay, en baby, hvis det blir en jente, skal vi kalle henne Helle, Rose eller Liv?"

"Men jeg klager over korsrygg og bekken nå etter to barn. Hvordan i h#%%^% blir kroppen etter tre?"

"Og nå er det så deilig å sove hele natta. Og Eldstemann og Softie er så enkle å håndtere. Endelig er vi der at vi kan ta dem med på turer de begge har like mye glede av, og så rykker vi tilbake til start?"

"På den annen side, jeg elsker jo småbarnsfasen. Jeg skjønner ikke helt når andre fremstiller den som så grusom, for hva er så ille med å skifte bleier og bære?"

"Mannen min er kjempesøt, dette var nydelig sagt."

"Faen ta mannen. Nå kunne vi slått oss til ro med to barn, og jeg kunne skylde på ham for at vi ikke fikk flere."

"Men hvor skulle denne babyen sovet, da liksom? Det er åpenbart at Eldstemann og Softie ville bli nødt til å dele rom, og det er jo greit nå, men når de blir tenåringer? Jeg vil ikke flytte!"

Osv osv.

Nei, vi gjør nok lurt i å tenke litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og søster har delt rom i perioder i oppveksten, både som små og som tenåringer. Selvfølgelig ikke like stas alltid, men stort sett ganske uproblematisk. Bortsett fra at vi hadde dobbel sovesofa da vi var større, og søster har grusomt kalde føtter... :ler:

Forøvrig stemmer jeg for Rose :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smelt..! Den mannen din er jo litt søt da, så fint sagt!

(håper mannen min sier noe sånt om en 5 års tid...nå har jeg jo en nyfødt å kose med)

Solbrillediskusjonen tør jeg ikke bli med på. Kjøpte meg nemlig nye på matbutikken idag...de ligger litt her og litt der, plutselig så er det en 2 åring som leiker med dem osv. Dyre solbriller (og interiør!) får vente til gutta blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min kommer med noen gullkorn i blant. Dvs i blant lurer jeg på om jeg har funnet meg verdens minst romantiske fyr, så kommer han med noe kjempesøtt. Lurer nesten på om det er en bevisst strategi, men tror det ikke, for han eier ikke et taktisk gen i hele kroppen. Ikke pokerfjes heller, han er som en åpen bok. Og selv om det kan være irriterende, har det også sine praktiske sider :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så koselig å lese. Både om at minstemann har tatt igjen der han var litt treg før, og vel så det, slik at man hvertfall kan senke skuldrene. Og ikke minst mannen din sine spennende tanker! Jeg skjønner dine forbehold, og jeg kjenner igjen mye av det du skriver. Mannen min var også ganske fast bestemt på kun to stk, men kom med samme utspill som din like etter at vår yngste ble født. Mens jeg akkurat hadde kommet meg gjennom siste fødsel med tanken om at det skulle bli siste gang... Vi har ikke konkludert, men jeg ble utrolig glad for at han hadde ønsket om en til. Fordi det liksom føltes som en kjærlighetserklæring til livet vi har sammen, at han ikke var fullstendig overveldet av dagens situasjon i det minste. Men så skjønner jeg også det du sier om å ha to stk som kan være med på ting, som sover om natta, og som ikke trenger "spesialbehandling". På den annen side, varer babytiden kort og innebærer masse kos.

Men dere har vel ikke fryktelig dårlig tid heller? Jeg har fått sansen for tanken om to ganske tette, og så en til med litt større mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hopper over hele vurderings- og planleggingsstadiet, og stemmer rett og slett for Helle med en gang :nigo:

Si fra hvis dere trenger en haug kjoler i tre milliarder forskjellige størrelser :ler:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Vera Vinge skrev (På 16.3.2015 den 10.40):

Oj, så koselig å lese. Både om at minstemann har tatt igjen der han var litt treg før, og vel så det, slik at man hvertfall kan senke skuldrene. Og ikke minst mannen din sine spennende tanker! Jeg skjønner dine forbehold, og jeg kjenner igjen mye av det du skriver. Mannen min var også ganske fast bestemt på kun to stk, men kom med samme utspill som din like etter at vår yngste ble født. Mens jeg akkurat hadde kommet meg gjennom siste fødsel med tanken om at det skulle bli siste gang... Vi har ikke konkludert, men jeg ble utrolig glad for at han hadde ønsket om en til. Fordi det liksom føltes som en kjærlighetserklæring til livet vi har sammen, at han ikke var fullstendig overveldet av dagens situasjon i det minste. Men så skjønner jeg også det du sier om å ha to stk som kan være med på ting, som sover om natta, og som ikke trenger "spesialbehandling". På den annen side, varer babytiden kort og innebærer masse kos.

Men dere har vel ikke fryktelig dårlig tid heller? Jeg har fått sansen for tanken om to ganske tette, og så en til med litt større mellomrom.

Dette jeg har uthevet kjenner jeg meg så godt igjen i. Mannen min syntes den første tiden med to barn var så slitsom, og sa ting som: "Herregud, det er godt vi ikke skal ha flere barn, for dette er kjempeslitsomt!", "Jeg fatter ikke at noen orker å ha mange barn!" osv. Og det må det være lov å mene, men det jeg hørte var noe à la "For et slitsomt liv vi har sammen. Var virkelig Softie verdt dette slitet?" En fornærmelse til oss alle, altså. Ikke sånn det var ment, men likevel. Mens nå føler jeg at han har kommet seg forbi og ser oss alle sammen klarere. Både hvor fine barn vi har og hvor grei tilværelsen har blitt.

venus78 skrev (På 16.3.2015 den 19.31):

Så utrolig koselig,Ciara ♡ Da blir det kanskje babyproduksjon når dere skal på tur :-)

Neppe :ler: Jeg har ikke helt bestemt meg uansett. Jeg hadde elsket å få en tredjemann hvis jeg slapp å være gravid og føde, og hvis jeg hadde plass til ham (for la oss innse det, jeg ser i så fall for meg en guttetass til, jeg også :ler:). Så på de to andre i går der de satt og lekte sammen og så for meg turene i skog og mark. Og så en baby? Jeg er rett og slett ikke sikker....

Mafalda skrev (På 16.3.2015 den 19.48):

Jeg hopper over hele vurderings- og planleggingsstadiet, og stemmer rett og slett for Helle med en gang :nigo:

Si fra hvis dere trenger en haug kjoler i tre milliarder forskjellige størrelser :ler:

Helle er jo et nydelig navn! :) Synes det passer til guttenes navn også. Høres ut som en dansk trio. Og kjoler! Hehe, nesten en absurd tanke, så blått og Spidermanbefengt hjemmet vårt er nå :ler:

Serafina. skrev (På 16.3.2015 den 20.14):

Herlig, Mafalda. :ler: Jeg kan hekle/strikke til nykommern.

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dansk trio :fnise: Ja, jeg skjønner hva du mener. Og også at kjolebehov kan være ganske vanskelig å se for seg i Casa Brannbil Og Dinosaurer A/S ;)

Nå skal det sies at jeg synes Liv er et nydelig navn. Men det er ikke mindre enn tre som heter det i barnehagen til Smule, og alle på småbarnsavdelingene, så jeg lurer litt på om det er i ferd med å ta av? Har jo min bitre historie om akkurat dette, med det fine og sjeldne navnet jeg fant til min eldste datter dere vet... :roll::ler:

Men. Nå er vi vel litt langt framme i tankerekken her. Det var noe med det å bestemme seg først. Og nyte betydningen av at mannen faktisk synes dere er en sånn fantastisk gjeng at det er naturlig å ville utvide den. Og kose seg på tur. Og veie fram og tilbake... ogfår du se, etter hvert :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig kommetar fra mannen din :hjerte:

Her hadde vi utgangspunktet lyst på tre barn, men så oppsto det komplikasjoner under sist svangerskap og fødsel som gjorde at legene frarådet meg å bli gravid på nytt. Så vi må nok si oss fornøyde med de to vi har. Men en liten flokk på tre unger (for jeg synes det blir mer som en liten flokk med en gang de blir tre, ja :ler: ) måtte jo være fantastisk :rodmer: Selv om jeg selvsagt skjønner at du kanskje trenger litt tid til å områ deg nå som du på en måte har innstilt deg på at dere bare skulle ha to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ipanema skrev (På 17.3.2015 den 12.19):

For en nydelig kommetar fra mannen din :hjerte:

Her hadde vi utgangspunktet lyst på tre barn, men så oppsto det komplikasjoner under sist svangerskap og fødsel som gjorde at legene frarådet meg å bli gravid på nytt. Så vi må nok si oss fornøyde med de to vi har. Men en liten flokk på tre unger (for jeg synes det blir mer som en liten flokk med en gang de blir tre, ja :ler: ) måtte jo være fantastisk :rodmer: Selv om jeg selvsagt skjønner at du kanskje trenger litt tid til å områ deg nå som du på en måte har innstilt deg på at dere bare skulle ha to.

Ting går ikke alltid akkurat som planlagt. Men jeg så en TED-talk her om kvelden (gikk helt bananas og så sikkert femten stykker om vilt forskjellige temaer. Har dere noen minutter til overs anbefaler jeg ted.com - se korte foredrag av ekstremt engasjerende forskere) om syntetisk lykke, og budskapet var at mennesker har evnen til å ende opp like lykkelige uansett hvordan det går. Vi får satse på at det er slik med antall barn også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...