Gjest Tekola Skrevet 19. februar 2015 #2281 Del Skrevet 19. februar 2015 Syvretters dessertbord, sier du? Jeg er glad i fancy mat, men det skal faktisk være mat på tallerkenen. Et av mine beste restaurantbesøk var i Paris, på en bitteliten, italiensk restaurant, med deler av kjøkkenet åpent, hvor de stod og laget pasta og pizzabunner fra bunn av, kjeftet og småsang på italiensk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 19. februar 2015 #2282 Del Skrevet 19. februar 2015 Nesten akkurat kommet fra jobb og har spist yoghurt, litt nøtter og litt ost - så nå er jeg klar for noe ordentlig og godt. Men et treff nå på sparket på fancy sted er kanskje litt kort varsel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 19. februar 2015 #2283 Del Skrevet 19. februar 2015 Vent til jeg har kommet hjem, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 19. februar 2015 #2284 Del Skrevet 19. februar 2015 Jeg vil helst bare ha dessert, jeg. Hva med at dere tar sånn 7retters, og så kommer jeg til dessertbordet Forretter og forsåvidt. Du får ikke alltid desserten alene så. Jeg vil også ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #2285 Del Skrevet 20. februar 2015 Det går an å dra på Pascal og spise så mye kake og makroner man klarer, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #2286 Del Skrevet 20. februar 2015 Jeg vurderer å være utro mot shoppestoppkonseptet en bitteliten stund. Det er noe sminke jeg trenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 20. februar 2015 #2287 Del Skrevet 20. februar 2015 Stopp kan sikkert innvilges for nødvendig sminke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 20. februar 2015 #2288 Del Skrevet 20. februar 2015 Eller opphold i shoppestopp, som det burde stått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #2289 Del Skrevet 20. februar 2015 Så bra at du også synes det. Fikk et akutt sminkebehov her. Skal på fest i morgen og vil se mer festlig ut. Det er tross alt nesten vår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 20. februar 2015 #2290 Del Skrevet 20. februar 2015 Så bra at du også synes det. Fikk et akutt sminkebehov her. Skal på fest i morgen og vil se mer festlig ut. Det er tross alt nesten vår. Sminke er bare bittelitt forbruk Hva er det du bare mååååå ha? JA TIL PASCAL!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #2291 Del Skrevet 20. februar 2015 Sminke er bare bittelitt forbruk Hva er det du bare mååååå ha? JA TIL PASCAL!!!!!!! Jeg må ha en ny eyeliner. Og så har jeg lyst på en ny øyeskygge. Noe metallisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #2292 Del Skrevet 20. februar 2015 Eller så kan det fort hende jeg må innom Heaven Scent. Sjekke ut Laura Mercier, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #2293 Del Skrevet 20. februar 2015 Når jeg ser hvor mye personlige anekdoter som nevnes i barnehagedebattene her på KG, håper jeg følgende episode kan bli sett på som et minst like vektig debattinnlegg: I dag da vi kom til barnehagen, jeg ruslende med Softie i vogna og Eldstemann ivrig løpende ved siden av, oppdaget vi at det foregikk febrilsk vinking innenfra. Joda, der stod Softies små venner og vinket for harde livet mens de ansatte smilte. Og da vi kom oss vel inn sa den ene ansatte at det ene barnet hadde sagt: "Se, der kommer Softie! Jeg elsker Softie!" Jeg ble så varm om hjerterøttene. Så herlige disse små ungene er, og så glade de er i hverandre. Eller er det nå jeg burde tenkte: 1) Dette er fælt. Så fælt at jeg faktisk er villig til å betale flere hundre tusen årlig for at Softie skal slippe dette. 2) Dette var nok bare en hyggelig liten anekdote midt i en strøm av grusomheter. Barn som slår, ansatte som gir blaffen, Softie som sitter der hele dagen og bare lengter etter at mamma eller pappa skal hente ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 20. februar 2015 #2294 Del Skrevet 20. februar 2015 Jeg må ha en ny eyeliner. Og så har jeg lyst på en ny øyeskygge. Noe metallisk. Har du prøvd Mac sin Teddy? Lys brun med glimmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #2295 Del Skrevet 20. februar 2015 Har du prøvd Mac sin Teddy? Lys brun med glimmer Nei? Takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 20. februar 2015 #2296 Del Skrevet 20. februar 2015 Jeg kan bidra med følgende sikkert-en-veldig-sjelden-opplevelse-i-en-strøm-av-grusomheter fra i dag morges: Smule som løper inn i barnehagen der favorittassistenten står og heller melk i koppene til frokostgjengen. Hun ser Smule kommer, setter øyeblikkelig fra seg kjøkkengreiene, setter seg på huk med åpne armer og utbryter: Heisann Smule, nå kommer godjenta mi jo! - og får verdens største bamseklem av en unge som i utgangspunktet er ganske skeptisk av seg. Ha det vondt? Tru'kke det, altså Ellers har jeg falt litt ut av tralten her også- men noterer at du jublet over vårfølelse for en side eller to (eller tre) siden. Så, jeg tenkte faktisk på deg da jeg var ute tidligere i dag. "Nå må Ciara være enda gladere: først enda mer vår i været, og fredag i tillegg!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #2297 Del Skrevet 20. februar 2015 Jeg kan bidra med følgende sikkert-en-veldig-sjelden-opplevelse-i-en-strøm-av-grusomheter fra i dag morges: Smule som løper inn i barnehagen der favorittassistenten står og heller melk i koppene til frokostgjengen. Hun ser Smule kommer, setter øyeblikkelig fra seg kjøkkengreiene, setter seg på huk med åpne armer og utbryter: Heisann Smule, nå kommer godjenta mi jo! - og får verdens største bamseklem av en unge som i utgangspunktet er ganske skeptisk av seg. Ha det vondt? Tru'kke det, altså Ellers har jeg falt litt ut av tralten her også- men noterer at du jublet over vårfølelse for en side eller to (eller tre) siden. Så, jeg tenkte faktisk på deg da jeg var ute tidligere i dag. "Nå må Ciara være enda gladere: først enda mer vår i været, og fredag i tillegg!" Så koselig Ja, Turbo har det helt klart fryktelig, stakkars. Jeg forstår ikke hvordan du tør å fortsette dette sosiale eksperimentet! Og ja, livet smiler til meg om dagen. Av mange grunner Jeg har jo glemt å oppdatere - familiemedlemmet med kreft har fått vite at det faktisk bare er snakk om et forstadium. Så det er 99% sannsynlig at det holder med en operasjon. Vi er så glade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #2298 Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) I dag begynte Eldstemann å snakke om død. Plutselig kom han bort til meg, la de tynne armene sine hardt rundt halsen min og ga meg en lang klem. Og så sa han: "Mamma, jeg vil ikke at du skal dø." Det kom så brått (som så mange andre viktige saker barn tar opp - en annen dag her spurte han om hvorfor mennesker ble mennesker midt i påkledningsrushet en morgen), og jeg ble faktisk litt stresset - jeg har jo lest så mange "dette bør du svare"-artikler at jeg ikke husket hva som er pedagogisk å si. Men heldigvis måtte jeg svare kjapt, og kom med et spontant "Det vil ikke jeg heller." Og det holdt tydeligvis, en bitteliten stund. Så ble det leggetid, og vi leste en bok og snakket mer om død etterpå. "Jeg kommer til å savne deg sånn!" sa Eldstemann. Og da fikk jeg sagt at man ikke vet hvor gammel man blir, men at mennesker kan bli hundre år, og jeg er bare 34. Og tenk, oldefar lever fortsatt, så til og med bestefar har fortsatt en pappa. Men at jeg også gruer meg til at mammaen og pappaen min skal dø en gang. Så sier Eldstemann: "Mamma, lukk øynene dine." Jeg lukker øynene. Så hører jeg at Eldstemann lager en prompelyd med munnen. "Jeg PROMPA! Hehehehehe." Jeg: "Hehe." Og tenker: "Hæ, fra død til promp på tredve sekunder?" Eldstemann: "Lukk øynene igjen." Jeg lukker øynene. Så lager Eldstemann en prompelyd med munnen, og idet han tar i for å blåse promper han på ordentlig. Eldstemann: "HÆHÆHÆHÆ!!! En EKTE promp! Mamma, jeg tulla men så kom det en helt ekte en!" Endret 20. februar 2015 av Ciara 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus78 Skrevet 20. februar 2015 #2299 Del Skrevet 20. februar 2015 Pause fra shoppestopp innvilges hos meg. Det er veldig bra at forstadiet til kreften hos familimedlemmet ble oppdaget. Da er ofte prognosen god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 22. februar 2015 #2300 Del Skrevet 22. februar 2015 Så bra at det sannsynligvis vil holde med operasjon! Unger, altså. Skiftningene går jammen fort! Tror man aldri kan være helt forberedt på det der. Synes du er flink med shoppestopp, jeg! Og sminke (i moderate mengder) er jo nesten innafor "daglig nødvendighet"? Her i huset er det ufrivillig shoppestopp for tiden. Så jeg har vært flink og ikke en gang kikket i mammut-tilbudsavisene. Men, oi, det krever jammen mer viljestyrke enn jeg hadde forutsett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå