Susa Skrevet 13. februar 2015 #2241 Del Skrevet 13. februar 2015 Åhh, så herlig å lese! Ser for meg eldstemann som kryper oppover senga, helt yr av glede! Slike hverdagsøyeblikk er noe av det beste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 13. februar 2015 #2242 Del Skrevet 13. februar 2015 Herregud, jeg ble helt rørt av eldstemann jeg. Tenk så stolt han er i barnehagen i dag! *kjeks* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 13. februar 2015 #2243 Del Skrevet 13. februar 2015 Jeg blir så varm i hjertet. Lykken er å være fire år og få være Batman på karneval. Jeg er så glad for at jeg ikke var fornuftig og insisterte på et av de andre kostymene, for den gleden var rørende å se. Ikke sant- det er så utrolig riktig av og til å la egne prinsipper fare. For selv om jeg er helt enig med deg i at Batmankostyme er uhorvelig stygt, så setter det neppe et varig preg på hans sjel- det er rett og slett bare lykken for en fireåring, akkurat nå. En av de mødrene jeg har hatt mest respekt for oppigjennom årene, var en hipstermamma i barnehagen da Susain var liten. Type dødskul, ung hiphopchick, som hoppet over gjerdet til barnehagen iført sæggebukser. Og gjett hva hun skulle hente? Jo, verdens mest prinsessete prinsessejente. En sånn en som nektet å ha på seg noe annet enn rosa paljettkjoler i minst to år, uansett vær og føreforhold. Jeg kan bare se for meg hvordan det må ha skåret i mammahjertet, for det var så ufattelig langt fra hvordan hun selv var som person. Men hun tålte det. Og det gikk over, Susain er venn med jenta på Facebook den dag i dag, og hun har for lengst forlatt prinsessefasen. Når det er sagt, var jeg ganske stolt den gangen jeg fikk HK-jenta til å være cowboy i steden for prinsesse. Men hun var på et litt annet plan, der hun tenkte "prinsesse" bare på autopilot. Og i slike tilfeller er det greit å utfordre litt. Kan tenke meg du hadde to fininger å sende i barnehagen i dag! Riktignok har det kommet meg for øret at det er UPK å være indianer, men det gir jeg faktisk en god beng i (Nani var indianer for to år siden, og jeg må ærlig innrømme at jeg verken tenkte på imperialisme eller urfolk da jeg kjøpte kostymet. Og hvis det finnes noen der ute som måtte ønske å kle seg ut som nordmann, kven eller kineser, lover jeg at vår familie skal tåle det Det finnes verre ting, liksom!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 13. februar 2015 #2244 Del Skrevet 13. februar 2015 Erre noen som klager på indianerkostymer og nå da? Hjelpes, for et samfunn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 13. februar 2015 #2245 Del Skrevet 13. februar 2015 Indianer er fy, ja. På samme måte som at stakkars Benedict Cumberbatch slumpet til å si "coloured" under et intervju, og ikke "black". Det første er nemlig rasistisk, må vite. Han mente helt sikkert noe vondt med det, akkurat som Ciaras toåring i et indianerkostyme Da er det jo i boks. Så bedårende Eldsremann. Jeg har en niese som er Frost-fan, så hun stiller nok i Elsa-kjole i dag. Glad og fornøyd. Tipper hun ikke blir den eneste i barnehagen med det. Åh, jeg har lett og lett etter det bildet av en far med fem Elsa-døtre (og selv stilte han i blå kjole og helskjegg) til Halloween, men jeg finner det ikke. Men det var litt av et syn- og det er nok ikke annerledes i mange barnehager i dag. Når det er sagt, så er Elsa litt kul også. Anna er veldig søt og lett å like, men Elsa er tøffest! *heier på barnehagejentene* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. februar 2015 #2246 Del Skrevet 13. februar 2015 Åh, jeg har lett og lett etter det bildet av en far med fem Elsa-døtre (og selv stilte han i blå kjole og helskjegg) til Halloween, men jeg finner det ikke. Men det var litt av et syn- og det er nok ikke annerledes i mange barnehager i dag. Her, tenker jeg. Mvh bibliotekaren som ikke klarer å overse en søke-utfordring Jeg leser en del amerikanske feminist-blogger, som gjerne opptar i seg mye andre politiske diskrimirings-relaterte temaer også, og dette med cultural appropriation er viktig for veldig mange. Tror ikke du skal stille som indianer på karneval der, for å si det sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 13. februar 2015 Forfatter #2247 Del Skrevet 13. februar 2015 Nå lo jeg høyt. Det er fælt at barn kler seg ut som indianer, altså? Tja, tjo, jeg kan kanskje forstå bittelitt hvor det kommer fra. Men likevel. Hvor alvorlig skal man ta dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 13. februar 2015 #2248 Del Skrevet 13. februar 2015 Jeg trekker grensa først ved Hitler, leder av Church of Satan etC. Eller "mamma, jeg vil gå kledd som hottentott". Utover det er det fritt frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 13. februar 2015 #2249 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) Åh, så koselig å kunne glede eldstemann sånn med en Batman-drakt! Kjempesøt historie Barnehagen til eldstemann her (som jo er like gammel som Softe) skal ha karneval om to uker. Jeg er kjempegira, og gleder meg som bare det til å kle ham ut, sminke ham i ansiktet osv (sikkert typisk "første-barnet-fenomen, ja ) Må bare finne ut hva han skal få være først. Selv har han tilsynelatende ingen preferanser (i den grad han skjønner hva konseptet "karneval" er). Etter å ha kikket på kostymer i butikken i går spurte jeg ham: "Har du lyst til å være hund på karnevalet?" Han svarte entusiastisk "JAA!" Så spurte jeg "eller har du lyst til å være dinosaur eller bamse?" Igjen svarte han like entusiastisk "JAA!" Så jeg må nok vente i hvert fall til neste år før jeg kan regne med å få oppfylle noen utkledningsønsker Ønsker deg og dine en flott helg! Edit: skrivefeil! Endret 13. februar 2015 av Ipanema Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. februar 2015 Forfatter #2250 Del Skrevet 14. februar 2015 Jeg er trøtt... Softie har fått øyekatarr og sov urolig i natt. Såpass urolig at jeg la meg på en madrass på rommet hans, så kunne jeg bare synge en sang når han ble urolig og stryke ham litt på ryggen. Mindre slitsomt enn å stå opp og gå til et annet rom. Men likevel, jeg ble jo vekt X antall ganger. Og som det så ofte er med småbarn - klokka seks våknet han og var pigg som bare det. Våknet av at jeg fikk en bamse (Eddie) kastet i hodet og at ungen stod i sprinkelsenga og lo hjertelig. Jeg: Softie, kan du ikke sove litt til? Mamma er så trøtt. Softie: Nei, mamma opp! Opp! Så da kastet jeg bamsen tilbake på ham, og deretter begynte en bamsekrig Og så var det i grunnen bare å pelle seg opp. Og her er det Valentines-boikott i dag. Nå har jeg fått nok, altså. Kjøpte roser til meg selv her om dagen, så slipper jeg å irritere meg over at det ikke er noen blomster her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 14. februar 2015 #2251 Del Skrevet 14. februar 2015 Valentines? Det boikotter jeg altså. For noe tull. Det er den ene dagen jeg ikke vil ha blomster Søt Softie da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 14. februar 2015 #2252 Del Skrevet 14. februar 2015 Hehe, jeg fikk roser av mannen da jeg fødte jeg, så tror ikke det blir noe valentine på meg heller men, faktisk så har han pleid å gi meg roser på valentine. (Selv om jeg heller ville hatt de på morsdagen...vi damer er ikke alltid like lette å ha med å gjøre, er vi...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 14. februar 2015 #2253 Del Skrevet 14. februar 2015 Du kan jo foreslå litt sånn henslengt, at siden du sov lite inatt, så burde du få ta en liten lur nå. Siden det er valentines og sånt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. februar 2015 Forfatter #2254 Del Skrevet 14. februar 2015 Hehe, jeg fikk roser av mannen da jeg fødte jeg, så tror ikke det blir noe valentine på meg heller men, faktisk så har han pleid å gi meg roser på valentine. (Selv om jeg heller ville hatt de på morsdagen...vi damer er ikke alltid like lette å ha med å gjøre, er vi...) Tenk at du har født! Litt misunnelig på deg som har nyfødt baby i hus - selv om det er slitsomt i barseltiden også. Håper du har det fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 14. februar 2015 #2255 Del Skrevet 14. februar 2015 Tenk at du har født! Litt misunnelig på deg som har nyfødt baby i hus - selv om det er slitsomt i barseltiden også. Håper du har det fint Nyfødte er herlige☺ vi er på sykehuset enda, lillegutt har fått gulsott, så ligger i sydensola Formen er mye bedre enn den har vært de siste 9 månedene, nå gjennstår vel bare gjennopptrening av en dau kropp, 9 mnd på sofaen/senga har gjort sitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. februar 2015 Forfatter #2256 Del Skrevet 15. februar 2015 Nyfødte er herlige☺ vi er på sykehuset enda, lillegutt har fått gulsott, så ligger i sydensola Formen er mye bedre enn den har vært de siste 9 månedene, nå gjennstår vel bare gjennopptrening av en dau kropp, 9 mnd på sofaen/senga har gjort sitt Så bra at du er bedre! Synes det der er så merkelig, at det går så fort over. En kollega av meg som hadde ekstrem svangerskapskvalme sa at hun følte seg fin igjen det øyeblikket hun fødte. Og godt er det! Gjenopptrening har man heldigvis god tid til. Jeg holder jo fortsatt på med det to år etter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. februar 2015 Forfatter #2257 Del Skrevet 15. februar 2015 Jeg er stappmett! Herlighet så mye godt vi har stappet i oss i dag. Vi har spist fastelavensboller med krem og mandelmasse. Til middag chicken tikka masala med nanbrød. Vi har som vanlig nybakt brød. Vi drakk kakao på skitur. Og det er fortsatt boller og nanbrød igjen, og jeg mistenker at jeg spiser mer før kvelden er over. Her er det ikke lavkarbo, nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 15. februar 2015 #2258 Del Skrevet 15. februar 2015 Hørtes ut som en deilig søndag! Hvis det er noen trøst, er vi flere som har proppet i oss i dag (eller i grunnen hele helgen faktisk, for den saks skyld ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 15. februar 2015 #2259 Del Skrevet 15. februar 2015 Høres ut som en herlig søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 16. februar 2015 Forfatter #2260 Del Skrevet 16. februar 2015 Hørtes ut som en deilig søndag! Hvis det er noen trøst, er vi flere som har proppet i oss i dag (eller i grunnen hele helgen faktisk, for den saks skyld ) Godt vi er flere! Nå mener jeg faktisk at mat er en av livets store gleder, og hadde aldri greit å leve med et kostholdsregime, for å si det mildt. Så lenge maten er hjemmelaget har jeg god samvittigheten mesteparten av tiden, selv om det er sukker og smør i det jeg spiser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå