Susa Skrevet 9. februar 2015 #2221 Del Skrevet 9. februar 2015 Ser ut til at vi er flere med kjipe mannfolk der ute...jeg fikk ikke en klem eller gratulerer med morsdagen eller noe. Attpåtil gikk han og la seg midt på dagen, så jeg blei aleine med guttungen. Burde jo strengt tatt være jeg som skulle få lagt meg litt nedpå... Så, det endte med at jeg tok med meg 2 åringen til mamma og pappa (og da fikk jeg et par timer på sofaen der, utspekulert jeg? ) Bøker ja...jeg er egentlig en lesehest, men siste boka jeg kjøpte da den kom ut, og enda ikke har lest er "mammasjokket". Ikke åpna ei bok på et halvt år med andre ord! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 10. februar 2015 #2222 Del Skrevet 10. februar 2015 Men damer, nå skal jeg forsvare litt av mannfolkas innsats: Dere kan jo ikke bli sure for feil FARGE på blomstene de avogtil klarer spa opp? Det blir jo bare tullete. Blomst er blomst, og hadde jeg fått skuffet mine over at jeg lagde ei kake fremfor "ei anna, du lager jo alltid den" så hadde jeg stappa den kaka en viss plass og aldri lagd kake igjen(til han altså, selvsagt masse til meg selv!) Dere kan ikke gå sånn på detaljnivå. Da er de dømt til å mislykkes. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 10. februar 2015 Forfatter #2223 Del Skrevet 10. februar 2015 Men damer, nå skal jeg forsvare litt av mannfolkas innsats: Dere kan jo ikke bli sure for feil FARGE på blomstene de avogtil klarer spa opp? Det blir jo bare tullete. Blomst er blomst, og hadde jeg fått skuffet mine over at jeg lagde ei kake fremfor "ei anna, du lager jo alltid den" så hadde jeg stappa den kaka en viss plass og aldri lagd kake igjen(til han altså, selvsagt masse til meg selv!) Dere kan ikke gå sånn på detaljnivå. Da er de dømt til å mislykkes. Jeg pleier ikke å si det til ham Jeg bare mer konstaterer inni meg at han ikke hører etter Hvis han hadde rakt meg en bukett og jeg hadde sagt "Men jeg LIKER jo IKKE røde blomster" ville jeg jo vært frekk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 10. februar 2015 #2224 Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg oppdaterte meg her i går etter helga, da ipaden gikk tom for strøm. Men jeg minnes at jeg hvertfall skulle kommentere det med synsforstyrrelser. Jeg hadde det en gang i en periode hvor jeg hadde vel mye på agendaen. Da så jeg en del farger og noen små sirkler som gikk rundt hverandre. Ganske skremmende, egentlig. Husker jeg var hos fastlegen og øyelege, men de konkluderte ikke med noe spesielt. Og så gikk det bare over av seg selv. Pussige greier. Kanskje ikke så nyttig kommentar, da, men min erfaring er hvertfall at det kan være psykisk betinget/stress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 10. februar 2015 #2225 Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg får og faktisk synsforstyrrelser ved stress/om jeg er veldig sliten, og spesielt om jernnivå er litt halvveis. Ganske ekkelt :S 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 10. februar 2015 Forfatter #2226 Del Skrevet 10. februar 2015 Var hos legen i går og sitter egentlig igjen som et lite spørsmålstegn. Jeg kommer inn på legekontoret, han spør hva han kan hjelpe med, jeg forklarer at jeg har svak bekkenbunn og korsrygg og at det hemmer meg i treningen. Han: "Hva spør du egentlig om?" Jeg: "Hva jeg skal gjøre for å trene meg opp igjen." Han: "Ja, du må jo trene, selvfølgelig." Jeg: "Ja, det forstår jeg jo, men jeg trenger mer konkret informasjon enn det." Han: "Gjerne variert trening. Utholdenhet er bra, men du må også trene styrke og kjernemuskulatur." Jeg: "Ja, men det vil jo ikke virke direkte på bekkenbunnen." Han: "Ja, det er jo greit med disse knipeøvelsene også. Men bare tren i vei og løp hvis du vil. Du er ung og blir bedre på kort tid. Fysioterapi er ingen vits, de kommer bare til å si det samme." Jeg: "Ok." Jeg synes liksom ikke denne informasjonen stemmer helt med det jeg har lest på nett selv. For det første følte jeg meg ganske dum der jeg satt, for det andre vet jeg ikke om jeg har tillit til svaret. Noe som leder meg til det tredje - jeg bør jo ikke Google helseting, og nå stoler jeg ikke på legen fordi jeg har googlet meg fram til annen informasjon enn han kommer med - det høres jo ut som om jeg er på bærtur her. Men uavhengig av dette funderer jeg på å bytte fastlege. Faktum er at han er ram på konkrete sykdommer og effektiv som bare det, men han har en tendens til å få meg til å føle meg dum. Og det er jo ikke akkurat bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 10. februar 2015 Forfatter #2227 Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg oppdaterte meg her i går etter helga, da ipaden gikk tom for strøm. Men jeg minnes at jeg hvertfall skulle kommentere det med synsforstyrrelser. Jeg hadde det en gang i en periode hvor jeg hadde vel mye på agendaen. Da så jeg en del farger og noen små sirkler som gikk rundt hverandre. Ganske skremmende, egentlig. Husker jeg var hos fastlegen og øyelege, men de konkluderte ikke med noe spesielt. Og så gikk det bare over av seg selv. Pussige greier. Kanskje ikke så nyttig kommentar, da, men min erfaring er hvertfall at det kan være psykisk betinget/stress. Så ekkelt. Men bra at det ikke var noe alvorlig! Jeg har landet på at dette her var generelt stress, veldig krevende arbeidsdag og sykdomsnyhetene på toppen - og ikke minst at jeg har dårlig syn fra før og ikke har brukt briller. Satser på det, for dette nevnte jeg ikke for legen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 10. februar 2015 Forfatter #2228 Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg får og faktisk synsforstyrrelser ved stress/om jeg er veldig sliten, og spesielt om jernnivå er litt halvveis. Ganske ekkelt :S Ja, kjempeekkelt! Håper du ikke er så sliten ofte og at jernnivået er greit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 10. februar 2015 #2229 Del Skrevet 10. februar 2015 Legen skal definitivt ikke få deg til å føle deg dum. Å bytte fastlege er en smal sak når man vet HVEM man skal bytte til. Jeg har hatt samme lege i 20 år, tror jeg, og har tidligere lurt på å bytte. Jeg synes hun til tider har vært arrogant og ikke tatt tak i ting, men da jeg trengte time-out fra et svært ødeleggende arbeidsmiljø var hun utrolig flink. Da fikk jeg fornyet tillitt til damen og bestemt meg for å bli. Fullstendig irrelevant for deg, Ciara, men jeg har funnet ut at leger har sine sterke og svake sider som alle andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 10. februar 2015 Forfatter #2230 Del Skrevet 10. februar 2015 Legen skal definitivt ikke få deg til å føle deg dum. Å bytte fastlege er en smal sak når man vet HVEM man skal bytte til. Jeg har hatt samme lege i 20 år, tror jeg, og har tidligere lurt på å bytte. Jeg synes hun til tider har vært arrogant og ikke tatt tak i ting, men da jeg trengte time-out fra et svært ødeleggende arbeidsmiljø var hun utrolig flink. Da fikk jeg fornyet tillitt til damen og bestemt meg for å bli. Fullstendig irrelevant for deg, Ciara, men jeg har funnet ut at leger har sine sterke og svake sider som alle andre. Så bra at hun var flink da det virkelig gjaldt for deg Og du har helt rett, de har svake og sterke sider. Så det vanskelige er jo å veie ting opp mot hverandre. Får jeg en diffus fysisk sykdom tror jeg han her kommer til å finne ut av det kjapt som tusan. Men mer sensitive eller psykiske ting tror jeg ikke han er mannen til å hjelpe med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 10. februar 2015 #2231 Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg har bra legetips til en som er god på begge deler, men han holder til i andre enden av byen for deg på Storo Jeg er superfornøyd med han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 10. februar 2015 #2232 Del Skrevet 10. februar 2015 Min erfaring er at leger generelt ikke har helt god nok peiling når det gjelder trening og ting som kan bedres ved trening. Hvis du har mulighet, så hadde jeg nok heller vurdert muligheten for å få en fysio eller en god PT til å hjelpe deg med øvelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 11. februar 2015 #2233 Del Skrevet 11. februar 2015 Enig med Wolfmoon verd leger og trening (og kosthold). Det finnes gode PT'er som kan hjelpe deg med dette, og med shoppestopp -VIPS så har du finansieringen på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 11. februar 2015 #2234 Del Skrevet 11. februar 2015 Stemmer for fysio eller rett og slett PT jeg også. Da får du tips som går direkte på det du lurer på. For jeg har samme inntrykk som Wolfmoon- den jevne allmennpraktiker er gjerne av typen "Frisk luft og skog og mark er bra for deg, og sånn er det!". Det er jo ikke noe direkte galt i det, men litt lite hjelpsomt når det er konkrete plager man ønsker å trene bort. Jeg har jo en barnelege til fastlege Vet ikke om jeg vil anbefale deg å bytte, da, han høres ut som noe a la din. Superflink og effektiv, men litt brysk og utålmodig. Ikke typen du oppsøker for å fortelle at du har det litt slitsomt på jobben og ekteskapet skranter, liksom. Men, i og med at barn versus voksne her i huset er 6:1 synes jeg det er verdt det siden han er så oppdatert på barnemedisin. Nei, gå til en flink PT i steden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus78 Skrevet 11. februar 2015 #2235 Del Skrevet 11. februar 2015 Jeg støtter de andres forslag til pt. Jeg hadde pt 3 mnd etter fødsel. Jeg har ikke hatt bekkenproblemer,men mange andre problemer pga komplisert fødsel. Jeg begynte virkelig fra scratch siden jeg omtrent ikke bevegde på meg under svangerskapet. Hun jeg hadde var mamma selv og lagde et program som var beregnet for en utrent person. Jeg trengte henne en del i starten fordi jeg synes mange av øvelsene var vonde og jeg var livredd for å lære dem feil. Jeg er veldig svai i ryggen fra naturens og da er det lett å gjøre feil hvis man da er svak i tillegg. Etter hvert som jeg ble sterkere,forsvant smertene og jeg ble tryggere på at jeg gjorde øvelsene riktig. Det koster noen kroner,men jeg synes det var verdt hver eneste krone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 13. februar 2015 Forfatter #2236 Del Skrevet 13. februar 2015 Det blir PT et par ganger da. Takk for innspill igjen, folkens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 13. februar 2015 #2237 Del Skrevet 13. februar 2015 Det blir PT et par ganger da. Takk for innspill igjen, folkens Bra valg. Velg en du har god kjemi med i tillegg til at du har tiltro til kunnskapen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 13. februar 2015 Forfatter #2238 Del Skrevet 13. februar 2015 Det er karneval i barnehagen i dag, som i så mange andre barnehager. Synes facebookfeeden min er full av søte utkledde unger om dagen Eldstemann har vært ekstremt opptatt av karnevalet. På mandag sa han: "Mamma, jeg vil så gjerne være Batman!" Ungen har Spidermankostyme som han brukte i fjor og et par andre kostymer han har fått opp igjennom, og jeg hadde egentlig planlagt at han skulle bruke et av dem. Men den inderligheten klarte jeg ikke å motstå, for han gjentok det mange ganger, at han ville være Batman. Jeg svarte litt vagt på det, for man vet jo aldri om man finner akkurat de kostymene man ønsker seg. Men i går løp jeg innom BR leker i lunsjen, og der hang det – en helt forferdelig grusom Batmandrakt, komplett med fôret brystkasse som skal illudere muskler, gult belte, kappe og maske. Jeg sier «grusom», men om jeg tok småguttbrillene på kunne jeg jo se at dette kostymet selvfølgelig er det tøffeste i hele verden! Vel hjemme ble ungen helt satt ut av glede, han gikk nesten rundt seg selv først, og stod deretter andektig stille mens vi tok det på. Og så hadde han det på hele ettermiddagen og kvelden. Og som vanlig, i dag tidlig kom den lille skrotten opp i senga vår. Han har gjort det så mange ganger, så han har samme rute hver gang. Han klatrer opp i fotenden på min side, krabber seg til midten og liksom smetter oppover og under dyna. Så legger han seg på ryggen og helt inntil meg, så jeg får bustehåret i ansiktet og to kalde føtter på låret. I dag var det ikke noe trøtthet igjen i ham, lys våken sier han «Mamma! Det er karneval i dag og jeg skal være Batman!» Jeg blir så varm i hjertet. Lykken er å være fire år og få være Batman på karneval. Jeg er så glad for at jeg ikke var fornuftig og insisterte på et av de andre kostymene, for den gleden var rørende å se. (Men lille Softie, han gir blanke i karneval, virker det som. Men han blir nå en aldeles bedårende liten indianer. Eller som han sier selv: «Jeg orianer!» ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 13. februar 2015 Forfatter #2239 Del Skrevet 13. februar 2015 Bra valg. Velg en du har god kjemi med i tillegg til at du har tiltro til kunnskapen. På treningssenteret her er det faktisk bare én. Men han virker veldig hyggelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 13. februar 2015 #2240 Del Skrevet 13. februar 2015 Da er det jo i boks. Så bedårende Eldsremann. Jeg har en niese som er Frost-fan, så hun stiller nok i Elsa-kjole i dag. Glad og fornøyd. Tipper hun ikke blir den eneste i barnehagen med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå