Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Paris - Edward Rutherfurd

Har sett den utstilt her og der, ikke minst har jeg siklet en del på den i kø på postkontoret... En del av meg vil gjerne lese, en annen del synes den er veldig stor og omfattende både i format og innhold. Det høres jo ut som om den gaper over litt i overkant mye,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Paris - Edward Rutherfurd

Har sett den utstilt her og der, ikke minst har jeg siklet en del på den i kø på postkontoret... En del av meg vil gjerne lese, en annen del synes den er veldig stor og omfattende både i format og innhold. Det høres jo ut som om den gaper over litt i overkant mye,

Å ja, den har jeg jo sett og jeg kommer på hvorfor jeg ikke ble fristet:

1) Juritzen

2) Sammenligningen med Vindens skygge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsinket nyttårsforsett: Ikke google helseting.

Har hatt noen slitsomme dager. Softie har vært syk, men ikke så syk at han har vært inaktiv. Vi snakker full rulle hele dagen til kvelden kommer, først DA har feberen satt inn og natten har vært urolig. Softie har jo tullet med søvnen i det siste generelt, og nå har det blitt verre. Han sover ikke om dagen og tuller om natten.

Denne uka har jeg og mannen vært hjemme med Softie annenhver dag. Og på jobben har det vært mye å gjøre fra før, og ekstra stressende med sykt barn-dager.

I går toppet det seg fullstendig med arrangement på jobb, så jeg jobbet fra halv ni om morgenen til halv elleve om kvelden, kom meg hjem, og la meg i senga med et lettelsens sukk - og DA satte Softie i gang og lagde leven helt til klokka halv to! Da hadde jeg gått inn og ut av det rommet ca femten ganger, og til slutt ble jeg så sint og frustrert at jeg marsjerte inn på rommet og utbrøt "NÅ ER DU STILLE! STILLE! MAMMA SKAL SOVE!", noe som faktisk hjalp. Men da lå jeg jo og hadde dårlig samvittighet en stund før jeg klarte å sovne selv.

Ikke har formen min vært den beste fra før av, med en forkjølelse som holder stand og surklete luftveier.

Men så til overskriften - i titiden i går jobbet jeg altså fortsatt, og jeg ble mer og mer sliten i hodet. Og plutselig fikk jeg altså synsforstyrrelser på den ene øyet. Der så jeg ringer rundt alt lys. Jeg burde i utgangspunktet brukt briller eller linser, men gjør det for sjelden, og hvis jeg blir sliten kan jeg godt merke at jeg blir sliten i øynene, særlig på det ene øyet hvor synet er desidert dårligst. Men slik synsforstyrrelse har jeg aldri hatt før og syntes det var skremmende.

Så da googler jeg, da. Og trekker to konklusjoner: 1) Det kan være grønn stær som gjør deg blind (men seriøst, har det noen gang hendt at noen får grønn stær i en alder av 34???) og 2) Plutselig synsforstyrrelser skal sjekkes opp av lege raskt pga av risiko for alvorlig sykdom.

Godt jeg har legetime på mandag uansett da, for å finne ut hva jeg gjør med den bekkenbunnen! Så nå er det helg, og jeg er overbevist at jeg enten blir blind eller har hjernesvulst :ler:

På toppen av det hele har et nært familiemedlem fått vite at h*n har kreft. Riktignok ikke en aggressiv kreftform visstnok, men det er jo en nyhet som gjør vondt. Først og fremst for vedkommende selv, naturligvis, men også for alle oss andre. Har tenkt på det en milliard ganger i dag, sånn ca :(

Konklusjon: Jeg har lyst til å spole over hele helga og fram til

1) Legetime

2) Frisørtime

3) Psykologtime

Jepp, jeg har shoppestopp på varer, men tjenester, det bruker jeg en god del på...

Beklager, dette ble vel sånn ca verdens mest sytete innlegg. Jeg er lei meg og jeg er enda mer lei av meg selv.

Endret av Ciara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldrialdri google helseting, det ender alltid med at du går en snarlig død i møte, selv om du bare har et gnagsår. Men bruke briller eller linser når man har behov for det er alltid lurt...

Håper du får en rolig helg, det høres ut som om du trenger det.

Å ja, den har jeg jo sett og jeg kommer på hvorfor jeg ikke ble fristet:

1) Juritzen

2) Sammenligningen med Vindens skygge

:rulle:

Pussig nok har jeg tenkt i de samme baner :fnise: ikke at jeg har lest Vindens skygge, men man har jo sine litterære fordommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Åh Ciaraen! Megaklem til deg asså.

Særlig for den dårlige nyheten om det nære familiemedlemmet :S

Selv når prognosene er eventuelt ganske gode, så er det fryktelig ekkelt og en påkjenning. Og ganske eksistensielt, på en uroende måte. Det setter sikkert igang ekstra tankevirksomhet hos deg siden du i utgangspunktet synes sånt er vanskelig selv når det er hypotetisk.

Det med synsforstyrrelser tror jeg vi kan sette en ganske trygg knapp på at var fordi du var sliten og dermed øynene og krøller litt.

Men det er helt klart ekkelt, jeg blir ganske satt ut selv.

Har dere mulighet for litt besteforeldre på besøk som kan underholde Softie og storebror mens du og mannen paler ut på sofaen noen timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen konstruktive råd herfra. Men en klem :hug: kan jeg gi.

Håper du får en rolig (og avslappende?) helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kreftbeskjeder er veldig trist, selvom det veldig ofte går veldig bra til slutt.

Håper du får en rolig helg til tross for øyeuro -snart mandag og du får sjekket det.

En :klem: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med Vindens skygge nå da :jolie:

:fnise:

Det er mulig at min kritiske sans for bøker har fått særs heavy slagside av alle bøkene fra Go'boken som har blitt lest det siste året, men det lurte jeg også på, ikke at det ikke er lov til å ha ulike meninger om ting, jeg bare synes det er interessant med hvorfor folk liker eller ikke liker ting :ler:

Uff, god bedring til dere alle!

Synsforstyrrelsene var nok slitenhet, men det er lurt å holde et øye med sånt uansett! Jeg har hatt et par tilfeller av aurahodepine eller hva det kalles det siste halvåret, og det er, som legen sa, ikke så innmari rart, siden jeg har to små barn under to år og en mann som har vært sykemeldt siden november :sjenert:

Håper helgen blir overlevbar! Henger meg på den, har dere noen mulighet for litt avlastning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er rett og slett litt oppgitt om dagen.

2015 var liksom året hvor jeg skulle ta tak i problemene mine her i verden. Men nå synes jeg bare det er litt mye.

Trening, check. Det går virkelig framover, men så bruker jeg da også en del tid på trening. Noe som faktisk ikke plager meg lenger, for nå synes jeg det er gøy.

Tenner, check. Eller halvveis check. Har fjernet to visdomstenner for mange år siden, én ved juletider og snart står den siste for tur.

Psykolog, check. Veldig nyttig og bra. Det blir nok ikke langvarig dette her, for jeg har lært meg noen nyttige teknikker allerede.

Så nå synes jeg liksom det er nok, jeg skal liksom jobbe og ha et familieliv også.

Så prikken over i'en nå er når jeg innser at jeg fortsatt har svak bekkenbunn og korsrygg etter fødslene. Jeg har ikke problemer med lekkasjer, sånn hvis dere lurte :ler:, men det frister overhodet ikke å løpe, for det føles bare merkelig. Som om jeg har muskler i beina, men ikke i ryggen og hoftene. Hadde det ikke vært for dette nyttårsforsettet mitt hadde jeg gitt blanke, for jeg klarer meg helt fint her i verden uten jogging. Men jeg har faktisk drømt å løpe i marka når det blir vår. Så da må jeg vel gjøre noe med dette også da.

Men må du løpe akkurat nå? Kanskje du trenger å styrke muskulaturen rundt bekkenet og nedre rygg før du gjør noe så belastende som å løpe?

Jeg synes du har vært superflink med å hake av flere ting i 2015. Fortsatt 11 måneder igjen av det nye året. Du har gooood tid ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man googler helseting,er det veldig ofte det verste som kommer opp. Det er i hvert fall min erfaring. Det er ufiltrert informasjon som kan skremme de fleste.

Jeg har aldri vært borti noen under 85 år med grønn stær (har jobbet i hjemmesykepleien ved siden av studiene i maaaange år).

Ønsker deg og guttene dine en fin og rolig helg med søvnfulle netter. Også håper jeg dere blir friske snart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose::klem:

Nesten halvveis i helga nå. Håper den farer forbi uten større viderverdigheter og at du snart kan krysse av på avtalelista- og forhåpentligvis føle deg litt bedre. Støtter forresten forsettet om å ikke google for mye helseting. Faren min tok sin død av det, bokstavelig talt (men det var jo fordi han lette etter alle andre mulige forklaringer enn det åpenbare: hjerteproblemer. Så kanskje ikke helt sammenlignbart, men like fullt en ting å være obs på)

Og så leit med triste nyheter. At det ikke er en aggressiv form gjør det jo langt bedre, men det må være et forferdelig sjokk å få den beskjeden uansett. Alle gode tanker til dere.

PS. Synes du var flink som ikke bannet jeg, ref. "Nå må du se til å sove FOR HELVETE!" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er noen perler, alle som en. Dere løfter humøret mitt mange hakk! :hjerte:

Aldrialdri google helseting, det ender alltid med at du går en snarlig død i møte, selv om du bare har et gnagsår. Men bruke briller eller linser når man har behov for det er alltid lurt...

Håper du får en rolig helg, det høres ut som om du trenger det.

:rulle:

Pussig nok har jeg tenkt i de samme baner :fnise: ikke at jeg har lest Vindens skygge, men man har jo sine litterære fordommer...

Du har selvsagt helt rett.

Nå har jeg brukt briller hele tiden siden, så en liten støkk er kanskje motiverende for fornuften....

Åh Ciaraen! Megaklem til deg asså.

Særlig for den dårlige nyheten om det nære familiemedlemmet :S
Selv når prognosene er eventuelt ganske gode, så er det fryktelig ekkelt og en påkjenning. Og ganske eksistensielt, på en uroende måte. Det setter sikkert igang ekstra tankevirksomhet hos deg siden du i utgangspunktet synes sånt er vanskelig selv når det er hypotetisk.

Det med synsforstyrrelser tror jeg vi kan sette en ganske trygg knapp på at var fordi du var sliten og dermed øynene og krøller litt.
Men det er helt klart ekkelt, jeg blir ganske satt ut selv.

Har dere mulighet for litt besteforeldre på besøk som kan underholde Softie og storebror mens du og mannen paler ut på sofaen noen timer?

:klem:

Jeg har kanskje skrevet før at jeg ofte har tenkt på rettferdighet her i verden? Mannen og jeg snakket nettopp om det, at noe av det som gjør diagnosen mest sjokkerende er at vedkommende har vært kjernesunn hele livet. Null røyk, masse fysisk aktivitet, i det hele tatt. Jeg tror vi har tatt det for gitt at vi vil ha dette mennesket i livet vårt i evigheter. Og det skal vi forhåpentligvis også :) Men vi så liksom ikke dette komme.

Og alle rundt oss har influensa, virker det som. Så ingen barnevakt, men det har gått helt fint :)

Ikke noen konstruktive råd herfra. Men en klem :hug: kan jeg gi.

Håper du får en rolig (og avslappende?) helg.

:klem: og takk for omtanken!

Hva er galt med Vindens skygge nå da :jolie:

:fnise:

Jeg husker jeg syntes den var helt grei da jeg leste den, så det er ikke det at den er så veldig dårlig. Men den er på ingen måte så bra som all hypen skulle tilsi. Språket var tildels krise.

Kreftbeskjeder er veldig trist, selvom det veldig ofte går veldig bra til slutt.
Håper du får en rolig helg til tross for øyeuro -snart mandag og du får sjekket det.

En :klem: fra meg.

Tusen takk, Serafina :klem:

Det er mulig at min kritiske sans for bøker har fått særs heavy slagside av alle bøkene fra Go'boken som har blitt lest det siste året, men det lurte jeg også på, ikke at det ikke er lov til å ha ulike meninger om ting, jeg bare synes det er interessant med hvorfor folk liker eller ikke liker ting :ler:

Uff, god bedring til dere alle!

Synsforstyrrelsene var nok slitenhet, men det er lurt å holde et øye med sånt uansett! Jeg har hatt et par tilfeller av aurahodepine eller hva det kalles det siste halvåret, og det er, som legen sa, ikke så innmari rart, siden jeg har to små barn under to år og en mann som har vært sykemeldt siden november :sjenert:

Håper helgen blir overlevbar! Henger meg på den, har dere noen mulighet for litt avlastning?

Ikke sant? Slitenhet kan også gjøre mye negativt for kroppen. Har du noen som hjelper til i blant? Sykemeldte mannfolk kan virkelig være en belastning, jeg snakker av erfaring....

Men må du løpe akkurat nå? Kanskje du trenger å styrke muskulaturen rundt bekkenet og nedre rygg før du gjør noe så belastende som å løpe?
Jeg synes du har vært superflink med å hake av flere ting i 2015. Fortsatt 11 måneder igjen av det nye året. Du har gooood tid ;-)

Nei, må ikke løpe :) Klarer meg fint med sykling, roing og styrketrening. Skal begynne å svømme nå også. Så jeg må absolutt styrke muskulaturen først. Har bare ingen fjerneste anelse om hvordan, men det skal jeg nok finne ut av.

Og takk for det! Du har rett, jeg har god tid. Men du skjønner, når jeg først bestemmer meg for noe skulle det helst vært gjennomført i går. Nå har jeg trent mye siden november og synes det er litt merkelig at jeg ikke har superdefinerte muskler :fnise:

Når man googler helseting,er det veldig ofte det verste som kommer opp. Det er i hvert fall min erfaring. Det er ufiltrert informasjon som kan skremme de fleste.
Jeg har aldri vært borti noen under 85 år med grønn stær (har jobbet i hjemmesykepleien ved siden av studiene i maaaange år).

Ønsker deg og guttene dine en fin og rolig helg med søvnfulle netter. Også håper jeg dere blir friske snart :-)

Takk for beroligende ord!

:kose::klem:

Nesten halvveis i helga nå. Håper den farer forbi uten større viderverdigheter og at du snart kan krysse av på avtalelista- og forhåpentligvis føle deg litt bedre. Støtter forresten forsettet om å ikke google for mye helseting. Faren min tok sin død av det, bokstavelig talt (men det var jo fordi han lette etter alle andre mulige forklaringer enn det åpenbare: hjerteproblemer. Så kanskje ikke helt sammenlignbart, men like fullt en ting å være obs på)

Og så leit med triste nyheter. At det ikke er en aggressiv form gjør det jo langt bedre, men det må være et forferdelig sjokk å få den beskjeden uansett. Alle gode tanker til dere.

PS. Synes du var flink som ikke bannet jeg, ref. "Nå må du se til å sove FOR HELVETE!" ;)

Huff, det visste jeg ikke om faren din. Så forferdelig trist. Jeg innbiller meg at det er ganske typisk menn å ikke gå til lege, og heller bestemme seg for hva diverse plager skyldes.

PS! Jeg hadde aller mest lyst til å hyle "Hold kjeft, jævla drittunge!" om jeg nå skal være helt ærlig, så alt tatt i betraktning klarte jeg meg vel ganske bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bedre her i dag.

1. Softie (og Eldstemann)sov hele natta uten et kny og attpåtil helt til kvart på åtte. Som vi trengte det! Jeg har alltid hatt behov for ganske mye søvn, og merker det fort på humøret når nettene er dårlige.

2. Det høres kanskje rart ut at dette står som et punkt på en positivitetsliste, men den fysiske formen er ikke bra. Det stakk i brystet da jeg var ute med ungene i dag, og jeg er ikke i slaget i det hele tatt. Det forklarer tross alt en del av det manglende humøret, mener jeg.

3. Mannen og jeg fikk snakket oss mer optimistiske i dag. Det er tross alt ikke verdens verste prognose, dette her, og vi får bare krysse fingrene og håpe det beste! For alles del.

4. Sol! Laber form til tross, det hjelper alltid på humøret å gå ut. Det er så fint i skogene her. Og med sola som faktisk varmet i ansiktet fikk jeg rent påskefølelse.

Summa summarum ser jeg lysere på det. Alle disse problemene som tårnet seg opp her er faktisk isolert sett mulige å fikse. Kreften kan kureres. Softie kan sove bedre framover. Jeg blir garantert frisk igjen fort. Og det er ikke såååå lenge til det er vår, og det skal faktisk bli godt det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)

Jeg husker jeg syntes den var helt grei da jeg leste den, så det er ikke det at den er så veldig dårlig. Men den er på ingen måte så bra som all hypen skulle tilsi. Språket var tildels krise.

Ikke sant? Slitenhet kan også gjøre mye negativt for kroppen. Har du noen som hjelper til i blant? Sykemeldte mannfolk kan virkelig være en belastning, jeg snakker av erfaring....

PS! Jeg hadde aller mest lyst til å hyle "Hold kjeft, jævla drittunge!" om jeg nå skal være helt ærlig, så alt tatt i betraktning klarte jeg meg vel ganske bra...

Dét er jeg helt enig i! Det var en helt ok bok, men det var litt antiklimatisk da jeg var ferdig med den, for alle hadde jo sagt at den var sååå bra. Sånn går det vel når man leser mye, man får høyere standarer, fysj og fy :nei::Knegg:

Har heldigvis både mor og svigermor som stiller opp og hjelper til, og så finner vi våre metoder som fungerer. Men det er slitsomt for begge parter, det er det ikke tvil om!

Det er vel en grunn til at boka Go the fuck to sleep ble skrevet, eller at Tim Minchin synger noe sånt som :

One thing they don't mention in the parenting books:

Your love for them grows, the closer to dead they look

(Tekst her)

Med andre ord, veldig menneskelig, alle har vært der eller kommer til å være der en gang :ler:

Det er bedre her i dag.

1. Softie (og Eldstemann)sov hele natta uten et kny og attpåtil helt til kvart på åtte. Som vi trengte det! Jeg har alltid hatt behov for ganske mye søvn, og merker det fort på humøret når nettene er dårlige.

2. Det høres kanskje rart ut at dette står som et punkt på en positivitetsliste, men den fysiske formen er ikke bra. Det stakk i brystet da jeg var ute med ungene i dag, og jeg er ikke i slaget i det hele tatt. Det forklarer tross alt en del av det manglende humøret, mener jeg.

3. Mannen og jeg fikk snakket oss mer optimistiske i dag. Det er tross alt ikke verdens verste prognose, dette her, og vi får bare krysse fingrene og håpe det beste! For alles del.

4. Sol! Laber form til tross, det hjelper alltid på humøret å gå ut. Det er så fint i skogene her. Og med sola som faktisk varmet i ansiktet fikk jeg rent påskefølelse.

Summa summarum ser jeg lysere på det. Alle disse problemene som tårnet seg opp her er faktisk isolert sett mulige å fikse. Kreften kan kureres. Softie kan sove bedre framover. Jeg blir garantert frisk igjen fort. Og det er ikke såååå lenge til det er vår, og det skal faktisk bli godt det også.

Hurra for en lysere dag! Det er alltid godt, uansett hva som gjør den lysere!

Det var rene påskestemningen her i byen i dag også. Helt herlig! Påskeliljer, gåselabber (nå klarer jeg ikke si noe annet om de loddne kvistene :hoho: ) og andre vårtegn hos blomsterhandleren, varm sol, barn på akebrett og... Åh :rodmer::sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dét er jeg helt enig i! Det var en helt ok bok, men det var litt antiklimatisk da jeg var ferdig med den, for alle hadde jo sagt at den var sååå bra. Sånn går det vel når man leser mye, man får høyere standarer, fysj og fy :nei::Knegg:

Har heldigvis både mor og svigermor som stiller opp og hjelper til, og så finner vi våre metoder som fungerer. Men det er slitsomt for begge parter, det er det ikke tvil om!

Det er vel en grunn til at boka Go the fuck to sleep ble skrevet, eller at Tim Minchin synger noe sånt som :

One thing they don't mention in the parenting books:

Your love for them grows, the closer to dead they look

(Tekst her)

Med andre ord, veldig menneskelig, alle har vært der eller kommer til å være der en gang :ler:

Hurra for en lysere dag! Det er alltid godt, uansett hva som gjør den lysere!

Det var rene påskestemningen her i byen i dag også. Helt herlig! Påskeliljer, gåselabber (nå klarer jeg ikke si noe annet om de loddne kvistene :hoho: ) og andre vårtegn hos blomsterhandleren, varm sol, barn på akebrett og... Åh :rodmer::sol:

Nå lo jeg høyt! Fantastisk!

Bøker: Det er helt klart forskjell på å ha lest mye og lite. Jeg mener ikke det på en snobbete måte, men det er lettere å se hvem som skriver godt når man har lest mye. Men for all del - jeg mener ikke at alt man leser må være briljant og dypt, absolutt ikke. Bare at det er irriterende når en helt gjennomsnittlig bok hypes opp til noe stort.

Det er bra med familie som stiller opp.

Gåselabber? Er det vanlig å kalle dem det? Men fine er de uansett. Og påskeliljer er helt nydelig. Jeg plantet et arsenal av dem utenfor huset i høst, og er spent på å se hvordan det blir om noen måneder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå lo jeg høyt! Fantastisk!

Bøker: Det er helt klart forskjell på å ha lest mye og lite. Jeg mener ikke det på en snobbete måte, men det er lettere å se hvem som skriver godt når man har lest mye. Men for all del - jeg mener ikke at alt man leser må være briljant og dypt, absolutt ikke. Bare at det er irriterende når en helt gjennomsnittlig bok hypes opp til noe stort.

Det er bra med familie som stiller opp.

Gåselabber? Er det vanlig å kalle dem det? Men fine er de uansett. Og påskeliljer er helt nydelig. Jeg plantet et arsenal av dem utenfor huset i høst, og er spent på å se hvordan det blir om noen måneder :)

Jeg bruker en hver anledning jeg har til å dele Tim Minchin, men det er den der og Prejudice som er favorittene :fnise:

Jeg er glad i både romantiske komedier i filmverdenen og enkle bøker, når man bare trenger å kule'n og slappe av. Det er herlig! Og jeg har jo faktisk lest hele Sagaen om Isfolket, så mange mener vel at jeg bare bør holde meg unna litterære debatter i det hele tatt. men det er nettopp det jeg liker, at man kan lese bøker på mange ulike nivå! Og jeg er så glad for at det kan se ut til at det er en lesetrend på gang igjen, med alt av bøker som blir film, spesielt av ungdomslitteratur, for det er så viktig å lese mye, mener jeg! :hoppe:

Neida, ikke i det hele tatt! Det er vel puselabber eller gåsunger, men både moren min og jeg bakker snakkvendt, som vi sier (rammelull i stedet for lammerull, for eksempel), så da har det bare blitt gåselabber :Knegg:

Åååh, så koselig! Påskeliljer er så fine! Og krokkus. Og snøklokker. Og og og :bond::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en hver anledning jeg har til å dele Tim Minchin, men det er den der og Prejudice som er favorittene :fnise:

Jeg er glad i både romantiske komedier i filmverdenen og enkle bøker, når man bare trenger å kule'n og slappe av. Det er herlig! Og jeg har jo faktisk lest hele Sagaen om Isfolket, så mange mener vel at jeg bare bør holde meg unna litterære debatter i det hele tatt. men det er nettopp det jeg liker, at man kan lese bøker på mange ulike nivå! Og jeg er så glad for at det kan se ut til at det er en lesetrend på gang igjen, med alt av bøker som blir film, spesielt av ungdomslitteratur, for det er så viktig å lese mye, mener jeg! :hoppe:

Neida, ikke i det hele tatt! Det er vel puselabber eller gåsunger, men både moren min og jeg bakker snakkvendt, som vi sier (rammelull i stedet for lammerull, for eksempel), så da har det bare blitt gåselabber :Knegg:

Åååh, så koselig! Påskeliljer er så fine! Og krokkus. Og snøklokker. Og og og :bond::rodmer:

Prejudice? Take for deling :)

Du, jeg har lest hele Sagaen om Isfolket selv. Da jeg var 13-ish, riktignok, men likevel. Jeg har ikke så mye vondt å si om den fordi jeg syntes det var en spennende serie den gangen (pageturnere med mye sex! :ler:). Meeen, jeg hører jo om godt voksne damer som leser serien om igjen og om igjen, og det synes jeg jo er litt, eh... spesielt.

Jeg leser også mye forskjellig. Kan godt lese og like en og annen chick lit, lese en Nobelprisvinner etterpå eller Jo Nesbøs siste. Men jeg skal tilstå at jeg irriterer meg mange ganger inne på facebookgruppa "Hva leser du nå", for der er det folk som ikke leser annet enn Jojo Moyes og Lucinda Riley noensinne. Og det synes jeg er litt leit! Tenk på alt de går glipp av! Kanskje jeg er litt snobb likevel.

Skjønner :ler:

Jeg elsker alle mulige slags blomsterløk. Nå har jeg perleblomster og klosterklokker her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(for dem som ikke orker søke den opp selv, sangen om mitt folk :Knegg: )

Jeg var også i ungdomsskolealder, heldigvis. ;) Og kunne jo dermed sjokkere gutta i klassen med... Kunnskap :sjarmor::ler:

Samtidig leste jeg alt jeg fant på biblioteket av Ibsen. Og satt i skolegangen med Ringenes herre. Jeg var den jenta!

Ja, det er noe med det! Jeg er sånn sett veldig glad for at jeg tok det årsstudiet jeg gjorde i nordisk, der var det mye litteratur jeg ble introdusert for som jeg nok aldri ville lest "frivillig". Selv om jeg fortsatt har vondt i sjelen av noe av den norske, moderne... realismen? Naturalismen? Husker ikke annet fra boka enn en guttunge i en snøfonn fordi moren var ute på farten :grine: Men også mange gode leseopplevelser! Og det var da jeg oppdaget at jeg helt fint kan se et Jon Fosse-stykke. Men å lese det? Ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...