Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

For en utrolig kjip situasjon!

Jeg stemmer også for kjip og ærlig. Å bruke masse penger og mange timer på en reise som i utgangspunktet ikke frister er ikke noe bra utgangspunkt for en reise. Mannen din er jo også på gli i forhold til at reiseveien er mange timer og dyre billetter.

Apropos reise: Er det noen av dere som har vært på fastlands-Spania i midten/slutten av mars og i tilfelle har temperaturen vært ok? Eller er det sikrere å dra til Kanariøyene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det vært mulig å få med svigers på laget, tror du?

For jeg synes faktisk ikke du er kjip i det hele tatt, argumentene du lister opp er ikke akkurat Softies/Smules Likej ikkee! ;) Det er gode grunner til at du ikke er begeistret. For meg er kanskje både låneleilighet og ikke minst kort tur/lang reise. Og så har du jo faktisk planlagt noe!

Å gå til svigers og si at "Tusen takk for at dere har tenkt på oss, ordnet og fikset... men helt ærlig hadde jeg tenkt meg noe annet" står nok ikke på noens topp 100-liste over hva man har lyst til å gjøre, men hvis dere følger den nye planen blir det lett sånn at du tenker "Åh, vi skulle jo vært i Edinburgh nå..."

Hvis dere hadde vært ute og fartet støtt og stadig hadde det vært en annen sak. Jeg tenker i utgangspunktet at det ikke koster så mye å svelge noen kameler og dra noen hvite løgner. Men du og mannen er jo ikke plagsomt mye på tur, og da blir det ekstra viktig at det blir bra når dere først drar. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg tror også jeg hadde "trumfet"igjennom egne ønsker her.

Og, jeg er helt enig med deg, ei langhelg på tur, da ønsker man seg hotell og hotellfrokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt at jeg hadde lagt andre planer. Lang reise og kort tur eller dyre billetter, er vel god nok grunn overfor svigers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Jeg hadde kjørt på med en hvit løgn som ikke var direkte en hvit løgn, noe med at jeg allerede hadde bestilt etellerannet overraskelsesgreier(altså, du har jo bare ikke akkurat bestilt i dette sekund) og om de kunne finne på en unnskyldning til at det ikke gikk.

Jeg hadde heller ikke orket den turen når jeg egentlig så for meg noe helt annet altså.

Dessuten vil du føle deg så ubekvem med masse ludospilling i andres bekjente seng vel vitende om at alt som glemmes igjen(lakkundertøy, fluffy rosa tøfler og morgenkåpe, pisk, 10 romantic ludomaking songs for ludolovers) blir sendt til svigers :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig for deg! Kan du ikke minne svigerforeldrene dine på at du allerede har en overraskelse på lur? Så kan dere finne på en hvit løgn sammen? Litt dumt å bruke mye penger på en helg når du føler det slik som du gjør. Da ville jeg heller fortalt mannen om overraskelsen.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig det er med egen støttegruppe på nett! :)

Problem løst, og låneleilighet-tur avlyst. Vi har funnet en annen og bedre løsning: Vi skal også på en tur i april som kom litt brått på, og i stedet for to turer ganske tett (med alt som følger med av barnevakt og styr, ærlig talt), gjennomfører vi den ene i stedet og legger mer i den. Dvs vi bor på bra hotell med svømmebasseng (:hoppe:) og betaler for å fly på menneskelige tider. I denne fasen her drømmer jeg ikke om å stå opp klokka tre for å ta et billig fly, akkurat.

Dessuten viste det seg at leilighetslåningen kan bli aktuelt en annen gang, så da får vi heller gjøre det en gang vi kan få billigere billetter og ikke behøver å stresse med andre ting.

Da ble det ingen reiseoverraskelse, så da får det bli restaurantoverraskelse her i byen i stedet på selve dagen :)

Ah, nå kan jeg slappe av og glede meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludodama skrev (På 26.1.2015 den 18.13):

Dessuten vil du føle deg så ubekvem med masse ludospilling i andres bekjente seng vel vitende om at alt som glemmes igjen(lakkundertøy, fluffy rosa tøfler og morgenkåpe, pisk, 10 romantic ludomaking songs for ludolovers) blir sendt til svigers :fnise:

Jeg ville syntes det var temmelig flaut å glemme noe sånt på hotell også :fnise:

Men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at det ordnet seg :tommelopp:

Forøvrig har denne boka ødelagt mitt forhold til ludo for all framtid... (brettspillet Ludo, vel å merke. Det at jeg må presiserere dette sier egentlig alt... :fnise:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det løste seg på en bra måte og at du kan glede deg til tur.

Jeg merker at vi har litt ulik tilnærming på definisjon av ferie som kommer brått på: å få vite i januar at jeg skal reise i april - et hav av tid. :fnise: Har muligens noe med livssituasjon å gjøre. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 27.1.2015 den 8.37):

:tommelopp:

Denne forvirrer meg alltid - får assosiasjoner til en som sitter med bestikket klart og venter på mat. :spise::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 27.1.2015 den 8.37):

Så kjekt at det ordnet seg :tommelopp:

Forøvrig har denne boka ødelagt mitt forhold til ludo for all framtid... (brettspillet Ludo, vel å merke. Det at jeg må presiserere dette sier egentlig alt... :fnise:).

Får min bok skylda for Ludodamas merkelige begreper? :ler:

Serafina. skrev (På 27.1.2015 den 9.13):

Så bra det løste seg på en bra måte og at du kan glede deg til tur.

Jeg merker at vi har litt ulik tilnærming på definisjon av ferie som kommer brått på: å få vite i januar at jeg skal reise i april - et hav av tid. :fnise: Har muligens noe med livssituasjon å gjøre. :klo:

Hehe. Sånn var jeg også før vi fikk barn.

Serafina. skrev (På 27.1.2015 den 9.16):

Denne forvirrer meg alltid - får assosiasjoner til en som sitter med bestikket klart og venter på mat. :spise::ler:

Haha, jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi bestilt ny bil!

Jeg kan ikke få sagt hvor fornøyd jeg er med det. Vi har en gammel bil i dag som forsåvidt har vært en trofast tjener, men nå synger den på siste verset. Vifta fungerer ikke, ikke aircondition, ikke varmen. I periodevis har vi sittet og skrapt frontruta på innsiden mens vi har kjørt - ikke særlig trygt... Ungene klager over at det er kaldt. Det er trangt, både i baksetet og - enda verre - i bagasjerommet.

Men nå blir det andre boller! :hoppe:

Om en stund får vi stasjonsvogn hvor alt funker (forhåpentligvis da, får jeg si) og hvor plassen er bedre, temperaturen er fin og bilen tryggere.

Og siden jeg må kjøre mer framover har jeg insistert på ryggekamera :ler:

Vi lurte lenge på om vi skulle kjøpe brukt, men bestemte oss for å gå all in og kjøpe ny. Ikke det smarteste økonomiske valget, såklart, men nå får vi omsider en bil sånn som vi vil ha den. Og den skal vi ha til den ryker, noe som forhåpentligvis er maaaaange år til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer! Det er så herlig å bytte fra synger-på-siste-verset)bil! Håper dere blir strålende fornøyde! :hoppe:

Menneh... Hvorfor vil du ha ryggekamera når du skal kjøre mer framover? :klo:

(dårlig humor, jeg vet, men jeg bare måtte) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mafalda skrev (På 27.1.2015 den 19.44):

Gratulerer! Det er så herlig å bytte fra synger-på-siste-verset)bil! Håper dere blir strålende fornøyde! :hoppe:

Menneh... Hvorfor vil du ha ryggekamera når du skal kjøre mer framover? :klo:

(dårlig humor, jeg vet, men jeg bare måtte) :ler:

:klaske:

:ler:

Jeg var heldig med den formuleringen, ser jeg :ler:

Badevakter og ryggekameraer, jeg skriver virkelig mye dumt! Men hey, så lenge dere får dere en god latter er det bare bra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny sak nå med en baby som døde og hvor foreldrene er siktet for legemsbeskadigelse. Så grusomt!

Jeg lurer virkelig på hva som får folk til å gjøre noe slikt. Virkelig. Det kan da ikke være normale mennesker som gjør noe slikt? Riktignok kan man bli drevet nærmest fra forstanden under spesielle omstendigheter, som ekstrem kolikk, fødselsdepresjon eller annet, men likevel? Et to måneder gammelt barn?

Det er så uforståelig :(

Endret av Ciara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skulle jeg inn å gratulere med ny bil og si hvor deilig det er. Særlig etter håpløse skranglekasser.

Da er kontrasten stor til en baby skadet til døde av foreldrene (?). Har ikke to det med meg, men det er uansett grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste spørsmålet er da: Hvilken farge har bilen? :nigo:
(Og hva slags, da :fnise: ) (( #OpelFraTidlig90-Tall))

Uff. Altså, jeg kan tilnærmet forstå fristelsen. Men, det å ende med å skade barnet. Nei, usj. Jeg tror Nylander & Co i Oslo nå, med denne barnevaktordningen med sykepleierstudenter kan ha noe for seg. En times fred hvor noen du vet har utdannelsen til det lufter barnet tror jeg kan redde en del. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To måneder :tristbla:

Jeg kan heller ikke forstå det, på den måten at de få gangene Smitt har fått vondt som helt liten- dunket hodet mot badeveggen under stelling, eller ble sittet på av entusiastisk Smule- så forandret skrikingen helt karakter. Fra å være ille å høre på, ble det fullstendig hjerteskjærende, og jeg kan ikke helt skjønne hvordan det går an å bevisst påføre en liten en slik smerte.

Men, for de aller fleste handler det vel om avmakt og frustrasjon og et øyeblikks galskap. Det er derfor jeg sier til ungene mine, vennekretsen og alle andre når samtalen dreier inn på unger som nesten skriker deg gal: LEGG FRA DEG UNGEN OG GÅ! LEGG FRA DEG UNGEN OG GÅ! Det er så ufattelig mye bedre for alle om en baby blir liggende alene i fem minutter hvis en tur ut på verandaen i frisk luft og stillhet hjelper litt på trykket.

Men slike ting vil nok alltid skje, dessverre. I det minste er det godt at vi får mer fokus på barnevold i Norge. Sammenlignet med Sverige har vi hatt helt urealistisk lave tall i mange år, og det er skremmende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg gjorde akkurat det en gang. Da skrikebabyen Eldstemann skrek for femtitusende gang den dagen og jeg trodde jeg skulle bli sprø. Jeg la fra meg ungen i senga, gikk ut i hagen og stod der noen minutter til jeg pustet normalt igjen. Og så gikk jeg inn igjen og løftet ham opp igjen.

Men her er det liksom ikke snakk om å miste besinnelsen littegrann, når man skader et barn så alvorlig.

Det jeg vil vite er om det virkelig er normale folk som ble drevet til dette i desperasjon. Går det an, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...