Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Søskenkjærlighet kan være så fantastisk, men også brutal :fnise:

Og Softie har altså funnet en ny rensekur... drikking av shampo. Kanskje dere skal markedsføre det i Hollywood. Han kan blir en skikkelig krøsus.

Kreativt, Skravla! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutta boys altså.

Til frokost i dag spiste de tyrkisk yoghurt og musli. De spiste og koste seg, og så gikk jeg på badet. Kunne hørte de lo godt på kjøkkenet, det var så koselig å høre på.

Så kommer jeg tilbake til kjøkkenet, og skriker når jeg ser dem. For der sitter de, med hodene innklint med yoghurt fra hake til og med håret.

"I alle dager, hva har dere gjort?!" utbryter jeg, Eldstemann ser litt usikker ut og underleppa til Softie begynner å skjelve. Så ser jeg litt til på dem, og så begynner vi alle å le. Burde kanskje ikke gjort det, men klarte virkelig ikke å la være.

Og så ble det dusjing da, noe begge syntes var kjipt, men nødvendig. Straff nok i seg selv, tror jeg ;)

:ler:

Endret av Ciara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Er det gyldig grunn for forsentkomming på jobb?

"ehm ja, jeg måtte dusje youghurtklin og musli av ungene" :ler:

Synes det var ganske søtt ;) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, nå må det litt selvskryt til her.

Det er så deilig å være i gang med den treningen! Herlighet, hvorfor var dét så vanskelig?

Treningen er jo et høyst konkret utslag av denne midtlivskrisen jeg har holdt på med (faktisk ikke reinspikka tull, det har faktisk minnet om det!). For da jeg fryktet døden som mest og bekymret meg for en hel masse rart, virket det logisk å begynne å gjøre noe med de tingene jeg faktisk kan gjøre noe med. Jeg syntes jo jeg var både tungpustet, spiste for usunt og var generelt uopplagt, men i stedet for å fortsette å frykte kreft eller noe annet livstruende og dramatisk, bestemte jeg meg for å legge bekymringene på hylla og gjøre det jeg kunne med det. Altså å trene og endre litt på spisevanene mine.

Hvis jeg startet med å være 100 år, er jeg nå nede i 60, maks. Det er så gøy å trene styrke om dagen, for nå merker jeg at jeg er sterkere. Spinning har blitt gøy. Og så har du alle de positive bieffektene, som at søvnen har blitt bedre, jeg har mer energi. Nå er jeg full av pepp og spent på hvor mye sprekere jeg har blitt når 2015 er over :)

Jeg har også moret meg over mange små samtaler med Eldstemann om trening. Noen ganger må pappa legge ham fordi mamma skal på trening, nemlig. Hva skal jeg der? Hvorfor det? Mitt svar: «Mamma øver seg på å løpe fort fordi jeg skal være like rask som deg i mange år. Og jeg skal orke å løfte deg og kile deg, og da må jeg trene armene mine sånn som du vokser!» Han er fornøyd med det svaret :ler:

Endret av Ciara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si, Ciara- du tar deg veldig godt ut til å være 60! :jepp:

Men altså, hurra for deg og det du har fått til! Må være digg å kjenne formen og humøret bli bedre dag for dag. Det er virkelig godt jobba! Og nå er det full fart mot 50 ;)

Herlig historie du skrev på toppen av siden her. Nesten så jeg fikk klump i halsen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklaringen du gir eldstemann er grunnen til at jeg ønsker å trene. Har jo lyst å klare å holde følge med eget barn selv om det skulle bli helt turbo, og det uten å bli dødssliten selv. Skal prøve å ta meg i skinnet og begynne med trening når vi har flyttet. Foreløpig holder jeg meg til trilleturer i 15 cm nysnø og pilates en gang i uka. Det er hvertfall en begynnelse.

Ellers synes jeg den hvite peisen var kjempefin! Kunne godt tenke meg den typen selv om vi skulle hatt peis :)

Edit: pilates, ikke piloter...

Endret av Doh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludodama

Jeg vil og trene!

Jeg venter bare på at ungen skal legge seg senere enn 18, for mellom 16-18 er liksom mine to daglige timer tilgjengelig med Ludoungen, og trener jeg etter 18 er jeg garantert en søvnløs natt.

Pleier du gjøre noe lurt for å sovne, eller har du bare sånn "antiantosovegener" selv ved kveldstrim?

Jeg dagdrømmer faktisk om trening nå om dagen, men det er KUN fordi jeg ikke kan enda. Jeg lengter virkelig ikke til tilvenningen i de første par månedene, og særskilt ikke de første par ukene. De er jo fæle og fulle av banneord.

Når begynner forresten barn å legge seg i 19-20tiden sånn jevnt over(regner ikke med sånne med lakenskrekk, de legger seg jo aldri :ler:)

Veldig bra gjennomført treningsopplegg altså. Klapp for deg! :)

Endret av Ludodama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si, Ciara- du tar deg veldig godt ut til å være 60! :jepp:

Men altså, hurra for deg og det du har fått til! Må være digg å kjenne formen og humøret bli bedre dag for dag. Det er virkelig godt jobba! Og nå er det full fart mot 50 ;)

Herlig historie du skrev på toppen av siden her. Nesten så jeg fikk klump i halsen....

Takk, tror jeg :ler:

Innen sommeren skal jeg være førti!

Ja, sånne kommentarer fra barn varmer virkelig hjertet. Både fordi det er fint sagt til en lillebror som forguder storebror, og fordi storebror tydeligvis har hørt hva vi har sagt til ham :hjerte:

Forklaringen du gir eldstemann er grunnen til at jeg ønsker å trene. Har jo lyst å klare å holde følge med eget barn selv om det skulle bli helt turbo, og det uten å bli dødssliten selv. Skal prøve å ta meg i skinnet og begynne med trening når vi har flyttet. Foreløpig holder jeg meg til trilleturer i 15 cm nysnø og piloter en gang i uka. Det er hvertfall en begynnelse.

Ellers synes jeg den hvite peisen var kjempefin! Kunne godt tenke meg den typen selv om vi skulle hatt peis :)

Det ER faktisk en veldig viktig grunn. Eldstemann er 4,5 og han løper FORT. I tillegg er han jo umulig å slite ut hvis vi gjør noe han synes er veldig gøy. Før jeg begynte å trene nå merket jeg at jeg nesten ikke gadd å holde følge, så jeg skjønner godt at det blir krevende når ungene blir enda litt større.

Så bra, takk for innspill :)

Jeg vil og trene!

Jeg venter bare på at ungen skal legge seg senere enn 18, for mellom 16-18 er liksom mine to daglige timer tilgjengelig med Ludoungen, og trener jeg etter 18 er jeg garantert en søvnløs natt.

Pleier du gjøre noe lurt for å sovne, eller har du bare sånn "antiantosovegener" selv ved kveldstrim?

Jeg dagdrømmer faktisk om trening nå om dagen, men det er KUN fordi jeg ikke kan enda. Jeg lengter virkelig ikke til tilvenningen i de første par månedene, og særskilt ikke de første par ukene. De er jo fæle og fulle av banneord.

Når begynner forresten barn å legge seg i 19-20tiden sånn jevnt over(regner ikke med sånne med lakenskrekk, de legger seg jo aldri :ler:)

Veldig bra gjennomført treningsopplegg altså. Klapp for deg! :)

Jeg har ingen problemer med å sovne etter trening, har i utgangspunktet godt sovehjerte. Så når jeg sier at søvnen er bedre, er det søvnkvaliteten jeg sikter til, ikke mengden. Men helt klart, det gjør det mye lettere at jeg ikke har problemer med å sovne, for jeg er heller ikke villig til å være ute av huset og borte fra ungene på ettermiddagen.

De første treningsukene er fæle, ja. Det hjelper for meg å vite at det er det for alle, og at det tar 2-3 måneder å komme inn i en god vane. Jeg har passert det punktet nå, og det er ikke noe ork å komme seg ut av døra lenger :)

Takk, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det status shoppestopp:

Lønna mi har nå fått stå ubrukt på kontoen i fire dager :ler: Dvs ubrukt og ubrukt, fasttrekkene til boliglån og fellesutgiftskonto er selvsagt gjort. Så får vi se, da!

Shoppestoppen reddet meg faktisk fra å gå til innkjøp av en badevakt i dag, og det var jo bra. Jeg veide meg nemlig i går, og vekta påstod at jeg hadde gått opp TRE KILO på én uke. Noe som jeg syntes var temmelig ubegripelig tatt i betraktning all treningen og ingen store matutskeielser. Så jeg veide meg på treningssenteret, og der viste vekta fem kilo mindre. Så da tenkte jeg jo at vekta vi har er ødelagt, og tenkte jeg skulle en ny. Men nei, det får holde med den på treningssenteret! Og jeg blir mer og mer fornøyd med det, jeg trenger ikke den dustevekta hjemme :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shoppestoppen reddet meg faktisk fra å gå til innkjøp av en badevakt i dag, og det var jo bra.

Ja, godt du ikke kjøpte det, måtte ha vært slit å ha en person stående på badet og observere deg sånn til enhver tid :ler:

Men shoppestopp ja, det driver faktisk jeg med i år også. Jeg hadde det i 2013 også, og på starten av 2014, men så skled det ut litt i sommerferien, og så hadde jeg brått havnet utpå shoppekjøret igjen, gitt :sjenert: Men nå er det nytt år, nye muligheter- og veldig inspirerende å følge deg som har samme mål for året :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønna mi har nå fått stå ubrukt på kontoen i fire dager :ler: Dvs ubrukt og ubrukt, fasttrekkene til boliglån og fellesutgiftskonto er selvsagt gjort. Så får vi se, da!

Shoppestoppen reddet meg faktisk fra å gå til innkjøp av en badevakt i dag, og det var jo bra. Jeg veide meg nemlig i går, og vekta påstod at jeg hadde gått opp TRE KILO på én uke. Noe som jeg syntes var temmelig ubegripelig tatt i betraktning all treningen og ingen store matutskeielser. Så jeg veide meg på treningssenteret, og der viste vekta fem kilo mindre. Så da tenkte jeg jo at vekta vi har er ødelagt, og tenkte jeg skulle en ny. Men nei, det får holde med den på treningssenteret! Og jeg blir mer og mer fornøyd med det, jeg trenger ikke den dustevekta hjemme :ler:

Hvor kjøper man badeVAKTER? Og ikke minst... hvor oppbevarer man dem mellom bruk? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badevakter/-vekt på varmekabler kan være litt ustabil. Sett den på soverommet, sø kanskje du går ned i vekt igjen. Medmindre det er en hunk av en badevakt - ikke sikkert mannen din vil ha han på soverommet. :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for Ciara som er flink til å trene og spare penger :-)

Jeg har hatt en liten pause fra løpingen pga mannens eksamenslesing. Håper virkelig ikke at jeg må begynne fra scratch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludodama

Badevakter/-vekt på varmekabler kan være litt ustabil. Sett den på soverommet, sø kanskje du går ned i vekt igjen. Medmindre det er en hunk av en badevakt - ikke sikkert mannen din vil ha han på soverommet. :fnise:

Oj! Seriøst? Nå gir du meg forhåpninger, jeg gikk også opp og ned 3 kg ila et par dager. Om den ikke er tilbake igjen når jeg skal prøve den i ganga nå skylder jeg alt på deg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, godt du ikke kjøpte det, måtte ha vært slit å ha en person stående på badet og observere deg sånn til enhver tid :ler:

Men shoppestopp ja, det driver faktisk jeg med i år også. Jeg hadde det i 2013 også, og på starten av 2014, men så skled det ut litt i sommerferien, og så hadde jeg brått havnet utpå shoppekjøret igjen, gitt :sjenert: Men nå er det nytt år, nye muligheter- og veldig inspirerende å følge deg som har samme mål for året :jepp:

....eller veldig, veldig motiverende? ;)

Nå innbiller jeg meg jo at jeg skal være rik etter noen måneder. Når jeg vet om diverse astronomiske regninger som venter. Men, men, da blir det jo ikke minus! Og det er alltid bra, har intet ønske om å havne på Luksusfellen.

Hvor kjøper man badeVAKTER? Og ikke minst... hvor oppbevarer man dem mellom bruk? :hoho:

:ler: Det er bare å bruke fantasien ;)

Jeg prøvde den fire steder i huset og den viste forskjellig hver gang. Så nå har jeg kastet den. Vekk med irritasjonsmomentene ;)

Hurra for Ciara som er flink til å trene og spare penger :-)

Jeg har hatt en liten pause fra løpingen pga mannens eksamenslesing. Håper virkelig ikke at jeg må begynne fra scratch.

Det må du sikkert ikke med mindre oppholdet er veldig langt?

Og takk :)

Oj! Seriøst? Nå gir du meg forhåpninger, jeg gikk også opp og ned 3 kg ila et par dager. Om den ikke er tilbake igjen når jeg skal prøve den i ganga nå skylder jeg alt på deg! :ler:

Ooops! hehe

Mye festlige bilder i hodet nå om badevakter av ymse slag både her og der :ler:

Tviler på at mannen min ville synes det var like festlig! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at det å ha sin egen badevakt tilhører de singles privilegier, altså? :ler:

Jeg har i det minste min egen sjømann i dag - det er jo nesten det samme :fnise: Riktignok bare 10 cm høy og av metall, men man får ta det man kan få...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer mest på hvor digert badekaret ditt er, Ciara, i og med at du trenger badevakt... :overrasket:

Eller kanskje heller hvor grenseløst bekymret jeg er for ungenes sikkerhet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...