Nótt Skrevet 17. januar 2015 #2001 Del Skrevet 17. januar 2015 Jeg synes den hjørnepeisen helt klart var den fineste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 17. januar 2015 Forfatter #2002 Del Skrevet 17. januar 2015 Ah, så deilig med damer som sier det jeg vil høre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 17. januar 2015 #2003 Del Skrevet 17. januar 2015 Hjørnepeisen var veldig fin - og så genialt med innebygget vedoppbevaring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 17. januar 2015 #2004 Del Skrevet 17. januar 2015 Jeg likte også den hvite! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 17. januar 2015 Forfatter #2005 Del Skrevet 17. januar 2015 Daria skrev (På 17.1.2015 den 10.08): Hjørnepeisen var veldig fin - og så genialt med innebygget vedoppbevaring Ja! Her er det mer enn nok med ting fra før. Ser for meg at en rund peis som er litt trukket ut fra hjørnet + vedkurv fort tar litt plass, og krever mer pirkete støvsuging. Og pirkete støvsuging liker vi ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 17. januar 2015 #2006 Del Skrevet 17. januar 2015 Enig med de andre talerne. Om dere liker begge like godt visuelt og de gir samme varmeeffekt så ville jeg gått for praktisk løsning. Og vedkurv tar mer plass enn man tenker på egentlig. Men dere har kanskje det fra før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 17. januar 2015 #2007 Del Skrevet 17. januar 2015 Nordpeis, uten ett sekunds tvil. NORDPEIS!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 17. januar 2015 #2008 Del Skrevet 17. januar 2015 Ludodama skrev (På 17.1.2015 den 10.25): Nordpeis, uten ett sekunds tvil. NORDPEIS!!!!!!!!!!!! Bare PEIS på lizm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 17. januar 2015 #2009 Del Skrevet 17. januar 2015 Hmmh, shoppestoppen begynner bra- skinnjakke og peis i løpet av to sider Neida, jeg bare erter litt. Må man bytte peis, så må man bytte peis. Jeg synes begge to er fine, men den runde er såpass vanlig nå at jeg tipper vi om ti år sitter og sier at den er sååå 2012. Det er noe med det at ting som blir fryktelig utbredt lett blir veldig tidstypiske. Litt som det rosa badet mitt- det var jo også knallfint en gang i tiden, men jeg skulle vel heller sett at de kanskje hadde valgt en litt mindre "klassisk 1992-løsning"... Og jeg stemmer for praktisk. Definitivt. Man trenger ikke flere støvsamlere enn man allerede har... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 17. januar 2015 Forfatter #2010 Del Skrevet 17. januar 2015 Mafalda skrev (På 17.1.2015 den 10.30): Hmmh, shoppestoppen begynner bra- skinnjakke og peis i løpet av to sider Neida, jeg bare erter litt. Må man bytte peis, så må man bytte peis. Jeg synes begge to er fine, men den runde er såpass vanlig nå at jeg tipper vi om ti år sitter og sier at den er sååå 2012. Det er noe med det at ting som blir fryktelig utbredt lett blir veldig tidstypiske. Litt som det rosa badet mitt- det var jo også knallfint en gang i tiden, men jeg skulle vel heller sett at de kanskje hadde valgt en litt mindre "klassisk 1992-løsning"... Og jeg stemmer for praktisk. Definitivt. Man trenger ikke flere støvsamlere enn man allerede har... Haha! Skinnjakken var ment som et bursdagønske fra en mann som hvert år raser febrilsk rundt dagen før bursdagen og leter etter noe han kan kjøpe Og peiskjøp foretas heldigvis ikke fra lønnskontoen Jeg merker forresten at sånne ting til huset tar fokus fra andre kjøp, etter å ha renovert huset har jeg i stor grad fått mettet kjøpelysten, også på helt andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 17. januar 2015 Forfatter #2011 Del Skrevet 17. januar 2015 Herregud, Softie gjør meg sliten i hjernen om dagen. Den lille beskjedne koseungen som hittil har holdt seg litt i bakgrunnen har trådt fram og blitt en pratmaker og showoff av dimensjoner. Skravla går kontinuerlig. "Mamamamamamammmamaaaaaa? Se!" "Mamma, få vann? Vann? Vannvannvann? Få?" "Nei, vil ikke! Vil ikke! Neinei!" "Mamma? Mamma? Mamamamamamamamaaa?" Når jeg er på do hører jeg fra stua: "Mamma? Hvor eeeeer du? Mamma?" Putter jeg inn i oppvaskmaskinen kommer det: "Mamma, Softie jeppe deg? Mamma?" Lager jeg middag sier han: "Mamma? Jeg jeppe? Lage mat? Mamma? Mamma? Mamma? Softie jeppe?" Jeg blir ganske sprø. Nå har han dager hvor han ikke sover lenger på dagen, men i helgene prøver jeg å tilrettelegge for at han skal få sove. Mannen og jeg er rett og slett ikke klare for en lang dag med all den skravlingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 17. januar 2015 #2012 Del Skrevet 17. januar 2015 Snikleser melder seg Jeg måtte bare kommentere innlegget om Softie over her! Jeg har nemlig en gutt som er akkurat like gammel som Softie (vi var i samme terminklubb en gang i tiden, men da hadde jeg et annet nick) og skravlingen du forteller om er AKKURAT som å høre min gutt Sønnen min sover ikke på dagen lenger heller (har ikke gjort det siden i sommer), og for å si det sånn, jeg skjønner GODT at dere prøver å fasilitere for en dupp i løpet av dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 17. januar 2015 #2013 Del Skrevet 17. januar 2015 Haha, kjenner meg veldig igjen i beskrivelsen av Softie, har en toåring her som prater uten stans, og hvis han ikke har noe fornuftig å si synger han eller gjentar lange regler med farger, tall eller bilmerker ("Opel, Mazda, Toyota, Honda...Opel, Mazda...") eller noe annet morsomt han har lært i barnehagen. Så jeg må ærlig innrømme at jeg stort sett bruker duppen hans (han sover fremdeles hver dag) til å sitte på en stol og nyte stillheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 18. januar 2015 Forfatter #2014 Del Skrevet 18. januar 2015 Ipanema Godt det er noen som kjenner seg igjen! Her er nok en slitsom dag overstått. Jeg glemte jo å få med det mest slitsomme i forrige innlegg: -Vimsingen. Som i at Softie aldri holder på med noe lenge av gangen, og gjerne begynner på noe nytt midtveis i det første han drev med. Derfor ligger det leker strødd etter ham, og man kan aldri konsentrere seg om bare én ting. Eks 1: Jeg står og lager mat, Softie "vasker opp" og det er idyllisk i to minutter. Så sier han: "Mamma, jeg vaskemaskin!" og forsvinner, hvorpå jeg må løpe fra komfyren for å sjekke hva han driver med på vaskerommet. Eks 2: Jeg smører matpakkene, Softie står og maser og skal smake på alt. "Jeg få ost? Smake smør? Hva er det? Juice?" Men plutselig hører jeg et vræl fra stua, da har han tatt en av storebrors legokreasjoner og kastet den i gulvet. Sukk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 18. januar 2015 Forfatter #2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Har kommet godt i siget med treningen nå. Nå gleder jeg meg til hver trening, faktisk, og formen er mye bedre enn den var. Et par måneders trening gjør faktisk en hel del! Det eneste ergelige er helgetrening. Jeg bør trene i løpet av helgen, men synes faktisk det er mye vanskeligere å finne tid til det i helgen. Eller rettere sagt, det er vanskeligere å prioritere. Når Softie sover passer det kjempefint å trene, men da er det så fristende å slenge seg på sofaen med Eldstemann i armkroken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 18. januar 2015 #2016 Del Skrevet 18. januar 2015 Når det gjelder toåringer leter jeg fremdeles etter det perfekte adjektivet- det som betyr 50% supersøt og 50% dødsirriterende Lure treningstips for helgen har jeg lite av, selv om jeg kan notere 19,5 minutter kondistrening (av et program på 30 min)... men i morgen er det mandag og ny uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 18. januar 2015 Forfatter #2017 Del Skrevet 18. januar 2015 Hadde visst mer på hjertet, nemlig Eldstemann. Som nå i en alder av 4,5 stiller vanskeligere og vanskeligere spørsmål, og noen ganger stiller spørsmål som gjør litt vondt. Det er mye jeg er opptatt av som forelder, men i likhet med de fleste andre foreldre er jeg naturligvis opptatt av at barna mine skal vite at de er elsket. Jeg forteller barna mine daglig at jeg elsker dem, og er en ganske klengete mamma som susser og stryker hele tiden Men selv kjærlige mødre blir sinte. I dag ble jeg sint på Softie fordi han bet meg i fingeren (!) og utbrøt: "Softie, NEI! AU! Du får ikke bite!" Eldstemann sitter og ser på meg, og så spør han: "Mamma, elsker du ikke Softie lenger?" "Jo, selvfølgelig gjør jeg det, jeg er glad i dere uansett!" svarte jeg. Men grublende som jeg er begynte jeg å tenke. Tror han virkelig at sinne og kjærlighet er motsetninger? Uttrykker jeg sinne på en måte som ikke er helt bra, slik at de er utrygge på meg? Eller er det bare et spørsmål man ikke behøver å tenke så mye over, som så mange andre av spørsmålene han stiller? Ja, jeg synes jeg ser et mulig svar på denne problemstillingen på barneforumet: "Å, herregud, er det ikke grenser for hvor mye man skal komplisere ting???" Og jeg tror nok helt klart at dette ikke er så komplisert, egentlig. Det er i hvert fall en interessant sak med å ha flere barn, nemlig at de kommenterer oppdragelsen av det andre barnet. Eldstemann korrigerer meg jo faktisk i blant: "Softie mente det ikke sånn, mamma, det var et uhell." Ganske praktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 18. januar 2015 Forfatter #2018 Del Skrevet 18. januar 2015 Mafalda skrev (På 18.1.2015 den 19.40): Når det gjelder toåringer leter jeg fremdeles etter det perfekte adjektivet- det som betyr 50% supersøt og 50% dødsirriterende Lure treningstips for helgen har jeg lite av, selv om jeg kan notere 19,5 minutter kondistrening (av et program på 30 min)... men i morgen er det mandag og ny uke! Så bra! Synes det er imponerende at du klarer å presse inn noe trening i det hele tatt, jeg! Og ja, et sånt ord har vi definitivt behov for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 18. januar 2015 #2019 Del Skrevet 18. januar 2015 (endret) Jeg tror du helt trygt kan slappe av på at de ikke skjønner konseptet "elske" og sannsynligvis tror det betyr "blid stemning". Noe med umiddelbar positiv assosiasjoner, fremfor langvarig og dypt- som jeg neppe tror de har skjønt betydningen av. Snart fersker han deg og mannen i action, dere forklarer i farta at "det er fordi mamma og pappa elsker hverandre", og etter det får både dere og barnehagen mye nye, rare og FRYKTELIG vanskelige spørsmål om "elsking/glad i/lagd av kjærlighet" osv Endret 18. januar 2015 av Ludodama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 18. januar 2015 #2020 Del Skrevet 18. januar 2015 Trond-Viggo to the rescue! Og jeg er helt enig med Ludodama. Eldstemann skjønner at det å elske er å være glad i, like, bry seg om. Så langt, så godt- men det er jo litt for enkelt. Før han blir voksen skal han ha en mye mer nyansert oppfatning av begrepet (sånn at det for eksempel er mulig å elske selv om noen biter, eller setter Torkyen midt på bordet) og det er akkurat det du er i ferd med å lære ham nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå