Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Øh... :sjenert:

Jeg tror Allis sikter til en litt annen form for Ludo :fnise:

Selv luker jeg ludo i begge varianter, også det gode gamle brettspillet.

Det har jammen utviklet seg en egen dagboksjargong her. Hva sier det om KGs dagbøker!? :overrasket:

Luker du Ludo, du? Gud, så komisk det ble her i kveld :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Surfer på mobil, så svarer litt fort og gæli:

Jeg liker Ludo, både brettspillet og voksenvarianten. Ser i grunnen ikke på noen av dem som hobby i den forstand likevel.

Foto - ja, kanskje jeg skal ta meg sammen og sette i gang?

Melde meg opp til fag? Jeg kunne tenke meg å studere arkitektur. Finnes noen kurs på det, kanskje?

Quilting og scrapbooking får jeg litt rødvinstantefornemmelser av. Unnskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Surfer på mobil, så svarer litt fort og gæli:

Jeg liker Ludo, både brettspillet og voksenvarianten. Ser i grunnen ikke på noen av dem som hobby i den forstand likevel.

Foto - ja, kanskje jeg skal ta meg sammen og sette i gang?

Melde meg opp til fag? Jeg kunne tenke meg å studere arkitektur. Finnes noen kurs på det, kanskje?

Si ikke det.

Du kan melde deg på spilltreff hvor de spillerbrettspill(og foreslå ludoludo) - og/eller, du kan få med deg mannen i en swingerklubb :nigo:

Og nei, da mener jeg ikke dansen swing. Men swinger ala ludo.

Endret av AllisHagtorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den Puls-episoden var utrolig rørende. Hun sangerinnen var helt nydelig! Jeg fikk også lyst til å besøksvenn, dog helst uten å synge :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, ludo var noe jeg brukte istedetfor å si sex ei gang, og så bare ballet det litt på seg :ler:

Sånn sett måtte jeg le veldig av innlegget ditt når jeg jo tenker ludo er noe helt annet.

Haha, jeg ler meg snart i hjel. Trodde du snakket om vanlig ludo. Hvordan lager dere smileys? Det skjer ingenting her når jeg bruker smilefunksjonen på nettbrettet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jeg ler meg snart i hjel. Trodde du snakket om vanlig ludo. Hvordan lager dere smileys? Det skjer ingenting her når jeg bruker smilefunksjonen på nettbrettet mitt.

Det ligger en oversikt over noen av kodene i denne tråden :)

Smileys?:P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke typen til redesign, da? Klær, møbler, lamper og så videre?

Nei, ville kløna forferdelig, og etterpå ville jeg syntes det var pretensiøst å bruke noe jeg hadde laget selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg er jo nesten rødvinstante, så unnskyldning er overflødig. Men jeg mangler jo strengt tatt quiltingen, så her må jeg få ut finger'n og ikke bare snakke om det i årevis (alternativ løsning på hobbyproblemet: pådra deg 3-4 unger til, så løser det seg av seg selv).

Når jeg tenker etter, kjenner jeg svært få som har en skikkelig hobby. Minus de som strikker, de er det en del av. Men ellers er begrepet nesten reservert for menn, som gjør sånne ting som å fiske og dra på tur ut i skogen og sove i telt (min mann gjør ikke sånt, han vil ha minst fire stjerner og kjøpe fisken i disk. Men venninners menn gjør sånt). Damer strikker. Eller trener. Noen få synger i kor. Men ellers er hobbydelen skrumpet inn til å bli kakepynting av bursdagskaker.

Der har vi det, Ciara. Cupcakes! Cupcakes mange ganger i uka, med stadig nye design og sprelske farger! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ville kløna forferdelig, og etterpå ville jeg syntes det var pretensiøst å bruke noe jeg hadde laget selv ;)

Ser den! :ler:

Jeg har ikke rørt en symaskin siden jeg sydde fast putetrekket jeg laget i ermet mitt på barneskolen en gang, og ble dermed forvist fra tekstilrommet for godt :sjenert:

Bare kom på det, for jeg har en bekjent som redesigner bordlamper og spammer ned FB med salgsannonsene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cupcakes! Mafalda, du vet hva vi grinebitere synes om cupcakes!

Og Tekola, huff.

Har en i vennelista på fb som maler verdens styggeste bilder. Abstrakte, bare klatting med stygge farger, null talent å spore. Får helt mark av kommentarene hun får: "Flinke du! :hjerte: Så vakkert, det var virkelig spesielt!!!! :hjerte: "

Endret av Ciara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir så sint. Ikke at man skal forhåndsdømme, men det høres unektelig mistenkelig ut med denne tiåringen som døde som følge av omsorgssvikt (ifølge siktelsen).

Og her på KG er folk fra seg av skrekk for barnevernet. Helt utrolig. Høyst sannsynlig er det nok flere som burde meldt fra til barnevernet i denne saken.

Hva skal vi gjøre for å få slutt på slike historier? Jeg blir KVALM ved tanken på at det finnes barn som ikke får omsorgen de skal ha av sine egne foreldre, som er redde, kanskje fysisk og psykisk mishandlede eller "bare" neglisjert. Hvordan kan sånt foregå over lengre tid uten av andre griper inn?

Det er sikkert vanskelig å oppdage, altså. Jeg er bare redd for at vi er så feige at vi ikke tør å si fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem spiller du ludo med? Jeg elsker ludo. Venter på at 2-åringen min skal bli stor nok til å like det. Mannen min kan ikke fordra brettspill av noe slag.

Ser du har fått forklaring - det var oppklarte vel våre assosiasjoner. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så sint. Ikke at man skal forhåndsdømme, men det høres unektelig mistenkelig ut med denne tiåringen som døde som følge av omsorgssvikt (ifølge siktelsen).

Og her på KG er folk fra seg av skrekk for barnevernet. Helt utrolig. Høyst sannsynlig er det nok flere som burde meldt fra til barnevernet i denne saken.

Hva skal vi gjøre for å få slutt på slike historier? Jeg blir KVALM ved tanken på at det finnes barn som ikke får omsorgen de skal ha av sine egne foreldre, som er redde, kanskje fysisk og psykisk mishandlede eller "bare" neglisjert. Hvordan kan sånt foregå over lengre tid uten av andre griper inn?

Det er sikkert vanskelig å oppdage, altså. Jeg er bare redd for at vi er så feige at vi ikke tør å si fra.

Jeg tror også de fleste er for feige eller for redde for å bry seg og dermed si fra. Det er vanskelig å vite, for ofte ser man bare deler av situasjoner. Men jeg tror man generelt kunne brydd seg mer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke tenkt på at strikking er en hobby. Jeg har ingen interesser som betyr masse for meg og som dermed blir en hobby. Jeg har også sunget i kor og syntes det var kjempegøy å være med i studentkor i sin tid.

Du er jo glad i å lese, Ciara. Det er jo en like god hobby som strikking, i mitt hode.

Jeg synes forresten det er veldig gøy å pynte kaker, ikke cupcakes, men driver ikke med det stadig vekk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hobbyer? Er ikke det sånt man har for å realisere seg selv? :P

Jeg både strikker, studerer, leser, klatrer og rir (hesteversjonen, av frykt for at det skal misforstå her i tråden), men når noen spør om jeg har noen hobbyer eller hva jeg gjør på fritida blir hjernen min alltid helt blank :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver med kortlaging, og ellers er det fint lite utenom lesing, musikk, TV, film og teater en gang hvert jubelår :ler:

Jo, og så elsker jeg å ta bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...