Mafalda Skrevet 23. oktober 2014 #1421 Del Skrevet 23. oktober 2014 Jeg husker de to eldste! ... og så går det i ball (smart å ringe Legevakta- det er en perfekt løsning på slike tvilstilfeller. God bedring til Eldstemann! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 23. oktober 2014 #1422 Del Skrevet 23. oktober 2014 Dit har jeg ringt mange ganger, og jeg elsker den telefonen! Ringte nå, og de sa grønnsåpevann og lege i morgen om det ikke hjelper med grønnsåpe. Så da kan jeg sove godt! Men kommer nok til å sjekke just in case. Over til et rart spørsmål: Kan dere personnummeret til barna deres? Jeg husker dem aldri! Når leger spør, enten det er på fastlegekontoret eller på legevakttelefonen, føler jeg meg som Verdens Sløveste Mor som må svare "Eh, sorry, husker ikke!" Jeg husker foreldrene mine sine personnummer, det må da stille i nesten samme klasse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 23. oktober 2014 #1423 Del Skrevet 23. oktober 2014 Veslas personnummerdel er det samme forlengs og baklengs, ENESTE grunnen til at jeg kan det. Grønnsåpevann er knall for sånt, god bedring til ham! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 24. oktober 2014 #1424 Del Skrevet 24. oktober 2014 Jeg synes du skal tatovere det på puppen. Jeg får lampeprestasjonsangst, jeg nå. Det er tre ting jeg haaater å handle. 1) Sko 2) Gardiner 3 Lamper Sko fordi jeg aldri finner fine sko når jeg trenger dem, og gardiner og lamper fordi det er så himla vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 24. oktober 2014 #1425 Del Skrevet 24. oktober 2014 Nei. Jeg har skrevet det opp en plass jeg alltid har med meg. Edit: ser at det kan tolkes som at jeg har tatovert det på puppen eller noe. Avkreftes. Det måtte vel være den mest orginale "jeg har barn"-tatoveringen man kan ha, sånn i kontrast til fotavtrykk, navn og kun fødselsdato Jeg husker knapt mitt eget personnummer, eller det vil si, jeg måtte jo lære det når det ble innloggingsbrukernavn i nettbanken, så jeg tror vi trygt kan si at jeg ikke kommer til å lære meg noen flere noensinne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 24. oktober 2014 #1426 Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Nei. Jeg har skrevet det opp en plass jeg alltid har med meg. Edit: ser at det kan tolkes som at jeg har tatovert det på puppen eller noe. Avkreftes. Men haha for en god ide! Tatover det opp-ned på puppen så er det bare å ta et kjapt blikk ned og voila: personnummer! Edit: Hmm, ser at det kan tolkes som om jeg alltid går med puppene på utstilling. Avkreftes for det meste. Endret 24. oktober 2014 av ¤flicka¤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter #1427 Del Skrevet 24. oktober 2014 Å herregud! Frustrert! Nå har jeg akkurat satt meg på bussen på vei til jobb. Eldstemann våknet en gang til i går kveld, og da ble det hånd i grønnsåpevann. Såpass hysterisk stemning at ungen måtte bestikkes med sjokolade og film for å gå med på det. Verken kom ikke ut, men det gjorde tydeligvis godt likevel, for i natt og i dag har han ikke hatt vondt. I stedet for en rød og hoven finger er det nå en helt vanlig finger med en liten kvise ytterst Men siden han sovnet så sent har det vært helt Texas i morges. Alt som kan gå galt har gått galt. Ville ikke stå opp, ville ikke kle på, ville ikke i barnehagen, ville ikke gå selv (!). Så her sitter jeg på bussen, klar for noen timers arbeidsdag før jeg må være tidlig i barnehagen igjen for å feire FN-dagen. Kommer noen på Barneforumet med uttrykk som "karrieremamma" i dag blir det bank!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 24. oktober 2014 #1428 Del Skrevet 24. oktober 2014 Men haha for en god ide! Tatover det opp-ned på puppen så er det bare å ta et kjapt blikk ned og voila: personnummer! Edit: Hmm, ser at det kan tolkes som om jeg alltid går med puppene på utstilling. Avkreftes for det meste. Husk å tatover det slik at du kan lese det selv og ikke må ha noen andre til å lese det for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 24. oktober 2014 #1429 Del Skrevet 24. oktober 2014 Tatoveringen kan jo til og med skjules (personvern og sånt, må vite) ved å tatovere den under puppen, så den må løftes opp! ...kanskje ikke helt praktisk med tanke på å hente det frem på apotek og lignende? Uff, kjipt med sånne starter på dagen, Ciara! Håper resten av dagen blir bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 24. oktober 2014 #1430 Del Skrevet 24. oktober 2014 Huff, høres ut som en slitsom start på fredagen. Enda godt det straks er helg. Jeg husker eldstemanns personnummer, men blir alltid usikker. Men første gang jeg skulle hente medisin til ham på e-resept på apoteket, tullet jeg det til, og da følte jeg at hun i kassa stusset over at jeg ikke husket nr til barnet mitt. Siden har jeg skrevet opp begge nr på telefonen, for yngstemanns husker jeg ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 24. oktober 2014 #1431 Del Skrevet 24. oktober 2014 Bank Hæhæhæ...huff, hvorfor gav dere sjokolade og film? Kan dere ikke bare gi brokkoli og si at han skal sove? (klassisk kgdebatt-stil). Ææææææh som jeg kjeder meg på jobb! Jeg har en oppgave som krever innspill fra en annen, og hun måtte flytte møte til mandag og dermed kommer jeg så lite videre at jeg bruker tiden på å lese meg opp på hva som helst av faglig stoff jeg kommer over. Og det blir jeg så jæææævelsk trøtt av....zzzzzzzzzzz........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 24. oktober 2014 #1432 Del Skrevet 24. oktober 2014 Forsøk på trøst: når dagen starter så innihelsike r*vva, så kan den jo bare bli bedre! (bank i bordet!) Allis: Hysj, dette er en stor hemmelighet- men det som mangler i den klassiske kg-brokkoli-debatten, er ofte erfaring. Ikke si det til noen, men jeg mistenker at veldig mange av de mest ihuga sunnhetsfanatikerne kommer til å møte seg selv i døra i løpet av kun-kort-tid Lykke til med å holde deg våken, forresten. Hvis det butter skikkelig får du opprette en tråd om muslimer, eller uføre, eller Jah! Hva med begge deler?! ("Ufør muslim får 45000 i måneden!" eller noe sånt) på Aktuelle. Da får du opp frustrasjonsnivået, i alle fall, om ikke energinivået.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesevisa Skrevet 24. oktober 2014 #1433 Del Skrevet 24. oktober 2014 Allis: Hysj, dette er en stor hemmelighet- men det som mangler i den klassiske kg-brokkoli-debatten, er ofte erfaring. Ikke si det til noen, men jeg mistenker at veldig mange av de mest ihuga sunnhetsfanatikerne kommer til å møte seg selv i døra i løpet av kun-kort-tid Mafalda, jeg ER så glad du finnes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 24. oktober 2014 #1434 Del Skrevet 24. oktober 2014 Mafalda, jeg ER så glad du finnes! Åh, takk for det! Og jeg står til tjeneste når det måtte være! Alltid parat til å knuse noen pene illusjoner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter #1435 Del Skrevet 24. oktober 2014 Får ikke sitert dere alle, men noterer meg at personnummeret må lagres et lurt sted. Puppen er ikke et lurt sted. UNDER puppen er et enda mindre lurt sted Jeg skjemmes ikke over å ty til sjokolade en gang i blant, heldigvis. Jeg har et ganske nøkternt syn på verden, og tror jeg klarer å se situasjoner ganske klart. I går var det viktigst at den fingeren ble renset, so be it at det måtte noen sjokoladebiter til. Han er tynn som en strek, og han skjønte nok selv at det var en unntakstilstand. Faktisk tenker jeg at sånne broccolinazier har misforstått noe vesentlig, nemlig hvilke kamper man tar når I dag har det gått mye på tverke på jobb også. Jeg er veldig tålmodig vanligvis, men når jeg møter mye motbør blir jeg stram. Noe som har den iblant gunstige effekten at folk skvetter til litt. I dag har jeg vært streng og stram i øst og vest. Helt kald og rolig, men ekstremt tydelig. Så nå tar jeg helg, både sliten og fornøyd med meg selv. Gikk ganske tidlig fra jobb for å få meg med Eldstemanns sangopptreden (ikke solo, altså) i barnehagen i anledning FN-dagen. Jeg skal tilstå at jeg ofte stønner litt inni meg ved tanken på slike tilstelninger. Det er kaffe, det er kake, det er oppmøte en time før sangen. Og etter TI minutter har ungene spist ferdig og løper rundt som villmenn. Da gjelder det å forhindre de største bajasimpulsene, og at de spiser enda mer kake og kjeks. Snakke med de voksne får man gjort i to minutter av ovennevnte grunner. Men så kom sangen. Og det er helt forunderlig. En bøling fireåringer, de synger ikke likt verken tonemessig eller rytmisk. Men så blir det så fint likevel. Og midt i bølingen står Eldstemann. Han synger med, men er mest opptatt av å se på meg, og siden jeg står på siden av rommet står Eldstemann - som den eneste - vendt mot meg, de fleste andre foreldrene ser han fra siden. De ser ham fra siden der HAN STÅR OG PELLER NESE. Jeg gestikulerer til ham, men han skjønner ikke - eller vil ikke skjønne - hva jeg mener. Men det underligste er: Det gjør meg ingenting. Jeg er stolt av ham uansett. (Hadde noen sagt dette til meg før jeg fikk barn ville jeg ikke trodd på det. Jeg ville blitt flau bare ved tanken!) Nå er det helg. Med få planer. Håper vi får være friske og leke mye ute God helg til alle dere flotte damer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 24. oktober 2014 #1436 Del Skrevet 24. oktober 2014 Jeg har begynt å øve med ungen for å bli TVslave. Jeg har funnet ut at det er eneste måten jeg får ham til å sitte rolig på fanget mitt når jeg spiser frokost før jeg går på jobb, så da skrur jeg på barneTV på NRK2 og han GLOR ustanselig - ikke så lenge, men lenge nok til at jeg får sniffet inn litt baby. Eller jeg viser ham bilder av seg selv på mobilen min - han synes det er veldig stas. Så: mobil og TV. Jeg har også tatt meg selv i å se til mannen at "gå inn på kjøkkenet og finn sånne hirsemaispinner så vi kan se om han lukker nebbet og humøret går opp" (det gjorde det). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 24. oktober 2014 #1437 Del Skrevet 24. oktober 2014 Forsøk på trøst: når dagen starter så innihelsike r*vva, så kan den jo bare bli bedre! (bank i bordet!) Allis: Hysj, dette er en stor hemmelighet- men det som mangler i den klassiske kg-brokkoli-debatten, er ofte erfaring. Ikke si det til noen, men jeg mistenker at veldig mange av de mest ihuga sunnhetsfanatikerne kommer til å møte seg selv i døra i løpet av kun-kort-tid Lykke til med å holde deg våken, forresten. Hvis det butter skikkelig får du opprette en tråd om muslimer, eller uføre, eller Jah! Hva med begge deler?! ("Ufør muslim får 45000 i måneden!" eller noe sånt) på Aktuelle. Da får du opp frustrasjonsnivået, i alle fall, om ikke energinivået.... Og forøvrig: Hehe....jeg unngår Aktuelt som pest&kolera. Og HERREGUUUUUD så skjønne Smitt, Smulis og alle andre på blåggen din er Jeg får nesten motivasjon til å gå gravid en gang til bare så jeg og kan ta sånne kosebilder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter #1438 Del Skrevet 24. oktober 2014 Jeg har begynt å øve med ungen for å bli TVslave. Jeg har funnet ut at det er eneste måten jeg får ham til å sitte rolig på fanget mitt når jeg spiser frokost før jeg går på jobb, så da skrur jeg på barneTV på NRK2 og han GLOR ustanselig - ikke så lenge, men lenge nok til at jeg får sniffet inn litt baby. Eller jeg viser ham bilder av seg selv på mobilen min - han synes det er veldig stas. Så: mobil og TV. Jeg har også tatt meg selv i å se til mannen at "gå inn på kjøkkenet og finn sånne hirsemaispinner så vi kan se om han lukker nebbet og humøret går opp" (det gjorde det). Det var sånn jeg oppdaget barne-TVs fordeler! En genial måte å få små travle karer til å sitte stille og la seg kose. Skjønt, Softie er ikke vond å be ellers, heller. Hirsemaispinner? Det må da være mer enn godkjent, til og med blant KG-intelligentsiaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter #1439 Del Skrevet 24. oktober 2014 Og forøvrig: Hehe....jeg unngår Aktuelt som pest&kolera. Og HERREGUUUUUD så skjønne Smitt, Smulis og alle andre på blåggen din er Jeg får nesten motivasjon til å gå gravid en gang til bare så jeg og kan ta sånne kosebilder Ja, Mafaldas unger er virkelig en flott gjeng! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 24. oktober 2014 #1440 Del Skrevet 24. oktober 2014 Koser meg med dagboka di! Personnummer, pupper, brokkoli osv. Herlig med en god latter☺ Håper det går bedre med fingeren til eldstemann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå