Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Tror faktisk jeg likte best North. Tror jeg. Den er iallefall litt mer tidløs, og fremstår som hjørnesofa istedetfor sånne med lang puff som jeg egentlig ikke kan utstår utseende men elsker å ligge i :ler:

Mannen er sikker på at vi skal tilbake forråsidetsånn ;)

Jeg også, tror jeg.

Mannens ord er lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også den nederste sofaen er finest og mest tidløs. Gleder meg til å se bilder av ny stue altså. :)

Knisekonto - fantastisk betegnelse. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går unna i boka di, og jeg henger bare såvidt med!

Men synes du er tøff som tar tak i problemene og søker hjelp. Håper det å snakke med noen kan gjøre tilværelsen bedre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også den nederste sofaen er finest og mest tidløs. Gleder meg til å se bilder av ny stue altså. :)

Knisekonto - fantastisk betegnelse. :ler:

Takk for innspill :)

Aner jeg at flere knisekontoer vil bli opprettet her? :fnise:

Det går unna i boka di, og jeg henger bare såvidt med!

Men synes du er tøff som tar tak i problemene og søker hjelp. Håper det å snakke med noen kan gjøre tilværelsen bedre! :klem:

Det gjør det nok :) Jeg ser jo ikke for meg langvarig terapi, akkurat, jeg håper jeg kan få noen metoder å bruke når jeg stresser og bekymrer meg for mye. Bevisstgjøring :)

Jeg presenterte konseptet knisekonto for mannen her, og det var tommel opp, gitt! :)

Yay! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaosmorgen.

De siste par ukene har ungene begynt å sove lenger på morgenkvisten. I stedet for å våkne halv sju, våkner de nå heller sju - kvart over sju. Og jeg har levert dem denne uka, og falt for fristelsen for å sove litt lenge selv. Jeg er nemlig en mester til å bruke snooze-funksjonen, og synes lite er mer fantastisk enn å daske til vekkerklokka, rulle meg rundt og slumre videre ;) Men for tidsskjemaet er det jo ikke så bra, men det har det faktisk vært verdt.

I dag var jeg derfor veldig oppløftet når alt gikk som smurt her hjemme og vi ble ganske tidlig klare til tross for både snoozing, pakking av mer skifteklær til barnehagen og alt annet man nå må huske på.

Så gikk vi ut av døra, og Eldstemann skal som vanlig løpe bortover veien. Vi bor langs en lite trafikkert vei, og han får lov til å løpe på fortauet så fort han vil og så langt unna meg han vil så lenge han stopper på et bestemt sted (han ser seg ikke godt for når han skal krysse veien ennå, så han må stoppe i god tid før veikrysset. Eller, han ser seg egentlig FOR godt for. I den grad, at innen han har gransket alt som kanskje muligens kunne ha kommet fra venstre har brukt så lang tid at det er utrygt fra høyre igjen). Og nå skjønner dere sikkert hvor jeg vil. Lille store Eldstemann, med lange bein og føtter som ser ut som de vokser en centimeter hver eneste dag, ramlet selvfølgelig så lang han var på sin ville ferd bortover fortauet, og vips! Så var tidsforspranget vårt forsvunnet og vel så det.

Eldstemann er i en fase nå hvor han blir ganske lett forlegen. Så fallet gjør vondt i seg selv, men mest vondt gjorde det nok i selvfølelsen til en stor liten gutt. Så han gråt der vi gikk videre langs veien, og ble ikke blid igjen før jeg fortalte om den gangen jeg gikk på trynet som barn og fikk skrubbsår på tannkjøttet (!).

Lille Softie var derimot fornøyd i dag. Årsaken er et papphus. Alle foreldrene fikk i oppgave å lage hus til barna sine - store hus klippet ut av papp hvor vi skulle lime på familiebilder. En sånn oppgave jeg typisk stønner litt over (hvorfor tar det alltid så lang tid å lete etter fine bilder? Hva er det jeg hater så dypt og inderlig ved limstifter?), men som i grunnen er ganske fort gjort. Og da jeg så Softies entusiasme over huset var det virkelig verdt den halvtimen jeg brukte. "Faffa! Fammo! Bestefa!" utbrøt han begeistret. (Eller som mannen min så artig formulerte det i går kveld da han så huset: "Jøss, her ser vi jo ut som en skikkelig kjernefamilie!" :ler:)

Ha en fin dag, folkens :)

Endret av Ciara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må le litt av sånne nøye gutter som ser seg så nøye om at de like gjerne kunne latt det være. Her øver vi på venstre-høyre-venstre, som mannen mener er den riktige regelen, dog ikke med de begrepene, da gutten ikke skjønner venstre eller høyre, ei heller får løpe alene fram til noe kryss ennå.

De vegglampene. Den trekkspill"foten" digger jeg, særlig i et ellers ganske minimalistisk hjem, men skjermen blir jeg ikke helt fortrolig med... Ikke ennå, hvertfall. Ikke at jeg vet hva slags skjermløsning jeg ville foretrukket til den, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må le litt av sånne nøye gutter som ser seg så nøye om at de like gjerne kunne latt det være. Her øver vi på venstre-høyre-venstre, som mannen mener er den riktige regelen, dog ikke med de begrepene, da gutten ikke skjønner venstre eller høyre, ei heller får løpe alene fram til noe kryss ennå.

De vegglampene. Den trekkspill"foten" digger jeg, særlig i et ellers ganske minimalistisk hjem, men skjermen blir jeg ikke helt fortrolig med... Ikke ennå, hvertfall. Ikke at jeg vet hva slags skjermløsning jeg ville foretrukket til den, da.

Ja, det må mye øving til i trafikken, det er klart. Og konstant påpassing. Selv om min Eldstemann i grunnen er en ganske ansvarlig kar, så blir det jevnlig tydelig for meg at man er føre var med alt som har med trafikk å gjøre. Plutselig var det bare så fristende å løpe ut i krysset likevel *hjertet i halsen*

Det er noe rart med noe design. Noe av det har jeg ikke likt fra starten, men plutselig har de blitt en besettelse. Blant annet disse - som jeg synes er så styggpene at de er dødskule, og AJ gulvlampene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Fredag og lønningsdag, og jeg skal ut med en venninne i kveld på et av byens hyggeligste steder og drikke sprudlevin, bare fordi vi synes vi har fortjent det.

Vurderer også sterkt å kjøpe meg en kjole på vei hjem. Helst en knelang med litt vidde på skjørtet, tettsittende topp og knapper. (Der ser dere mitt shoppingproblem - som egentlig er litt praktisk - jeg har en så spesifikk ide om hva jeg skal ha at jeg ofte ikke finner det og ender med å kjøpe ingenting.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Softie skravler nå som en foss. Fra å være verdens tregeste har han nå setninger på tre-fire ord plutselig. Riktignok med temmelig haltende grammatikk og få pauser mellom ordene. «Mammajeppemegvanntøsk!» sier Softie, og gjør seg da forstått ;)

Jesebokduffalo = Lese bok Gruffalo

Meetos = Mer kos

Estedei = Elsker deg (hvor søtt er ikke det! :hjerteJ

Ut,tapåso! = Ut, ta på sko

Og i går begynte det med en annen type krav:

«Dåpjappasell!» = Gå trappa selv.

Uh oh. Softie er blitt stor! Så han fikk gå ned trappa selv, med meg to trinn nedenfor. Og det var en strålende fornøyd Softie da trappevandringen var ferdig. Jeg ser han blir mer selvstendig for hver dag. Han skal vaske selv, gå selv, gjøre selv. Og det er jo akkurat sånn det skal være.

Softie finner også på en god del flere rampestreker enn Eldstemann gjorde. Eldstemann har mer temperament, men hører mer på det jeg sier. Softie bare smiler, han, og så fortsetter han med sitt. Det involverer gjerne matsøl, plukke ting fra hverandre, skru og trykke. Softie stikker på vaskerommet og skrur på vaskemaskinen. Han strør makaroni utover gulvet, selv om han vet matskuffen er forbudt. Han åpner skuffen sin i gangen og kaster ut alle klærne, tar på seg verdens største vinterlue og satser på at han er så søt med den på at ingen skal bli særlig irriterte. En taktikk som veldig ofte fungerer ;) Og så må han gjetes, for står verandadøra oppe kan han fint snike seg ut i hagen og videre inn til naboen. Vi har en hentet en smilende Softie på naboens terrasse mange ganger i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig å lese om Eldstemann og Softie, liker at du beskriver forskjellene i personlighetene deres så godt!

Jeg prøver stadig å minne meg selv på å være nysgjerrig på dette lille mennesket som svirrer rundt bena mine, selv om det av og til er fort å glemme når potetene koker, kjøkkenbenken flyter over og makaronien rasler utover stuegulvet ;) (men når jeg tenker på det kan jeg bli helt satt ut og gå og nynne denne resten av dagen :rolleyes::rodme: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noa Noa har en del fint og den kjolen synes jeg var veldig fin. Fin fasong. :)

Bobler en helt vanlig fredag er superstas. Kos deg! :vin:

Så moro å høre om barna. Jeg er tante til to, litt eldre enn dine. Jeg ser også at minstemann der er litt "smartere"/sleipere enn den eldste. Gjør ting som ikke nødvendigvis er lov, og gjerne litt i smug. Jeg synes det er stor stas å observere. Særlig som ikke-mor og dermed ikke ansvarlig på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Estedei! Så søtt. Blir helt sjarmert at softie jeg☺

Artig at det er så stor forskjell på barna våre! Min gutt blir 2 i midten av oktober, og din gutt er 2 sånn ca nå, ikke sant?

Softie snakker jo veldig mye i forhold til min, her er det som regel ett eller to ord. Bilemamma er bilen til mamma osv. Men trappa har han gått siden han var året. Ikke snakk om at han skal ha hjelp.

Og det med å åpne skuffene da, her må vi ha strikk og lås på alt mulig! Igår hadde han klart å ta av gummistrikken på et kjøkkenskap og funnet seg sukkerboksen.

Resultatet var sukker over hele gulvet, og en gutt som lå på magen midt oppe i alt og vaska gulvet med tunga :fnise:

Bobler på en fredag og ny kjole høres ut som en tipptopp plan! Deilig å bare være Ciara, ikke jobbeciara, mammaciara osv...kose deg masse!

Endret av Susa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest AllisHagtorn

Hadde faktisk tenkt foreslå NoaNoa utfra beskrivelsen din før jeg så posten etterpå ;)

Endel der synes jeg er for kjerring, annet er fint og avogtil slår de til med noe superfint. Spesielt i hansker/votter. Den kjolen likte jeg- selv om jeg ser for meg at jeg kjapt hadde prøvd å pushe på Ciara "mer utringning!" Jeg har en sånn tendens til å "oppslutte" venninner når de prøver ting :P

Tror de får litt ekstra boost i selvtilliten når jeg nærmest seksuelt trakasserer dem utfor prøverommet der :ler:

Den kjolen synes jeg så veldig fin ut- litt sånn småretro på en måte og passer til alskens anledninger man må være litt pyntet men ikke for pyntet i. Og hverdags. Og til både pumps og ballerina. Men Ciara må selvsagt ha pumps og rød leppestift :nigo:

Endret av AllisHagtorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig å lese om Eldstemann og Softie, liker at du beskriver forskjellene i personlighetene deres så godt!

Jeg prøver stadig å minne meg selv på å være nysgjerrig på dette lille mennesket som svirrer rundt bena mine, selv om det av og til er fort å glemme når potetene koker, kjøkkenbenken flyter over og makaronien rasler utover stuegulvet ;) (men når jeg tenker på det kan jeg bli helt satt ut og gå og nynne denne resten av dagen :rolleyes::rodme: )

Så hyggelig :)

Jeg er nysgjerrig på dem ofte! Når de sier eller gjør ting kan jeg ta meg i å tenke: Hvem ER du, egentlig? Hvor har du dette fra? Veldig spennende :)

:ler: Flere av oss som sliter med irriterende nynnehangups, skjønner jeg ;)

Og fin kjole! Ofte kan Noa Noa være litt for "pent" for meg, men denne likte jeg godt :)

Jeg har et elsk-hat-forhold til Noa noa. Noe ser skikkelig rødvinstante ut, og noe er så matchymatchy at jeg får angst. Men jeg har en del plagg derfra likevel, for i blant synes jeg de har virkelig fine ting. Topper som er finere til jeans enn til de matchende skjørtene, synes jeg.

Noa Noa har en del fint og den kjolen synes jeg var veldig fin. Fin fasong. :)

Bobler en helt vanlig fredag er superstas. Kos deg! :vin:

Så moro å høre om barna. Jeg er tante til to, litt eldre enn dine. Jeg ser også at minstemann der er litt "smartere"/sleipere enn den eldste. Gjør ting som ikke nødvendigvis er lov, og gjerne litt i smug. Jeg synes det er stor stas å observere. Særlig som ikke-mor og dermed ikke ansvarlig på samme måte.

Ja, Softie er nok sleipere. Han går litt mer under radaren her hjemme enn storebror gjorde ;) Barn er smarte.

Estedei! Så søtt. Blir helt sjarmert at softie jeg☺

Artig at det er så stor forskjell på barna våre! Min gutt blir 2 i midten av oktober, og din gutt er 2 sånn ca nå, ikke sant?

Softie snakker jo veldig mye i forhold til min, her er det som regel ett eller to ord. Bilemamma er bilen til mamma osv. Men trappa har han gått siden han var året. Ikke snakk om at han skal ha hjelp.

Og det med å åpne skuffene da, her må vi ha strikk og lås på alt mulig! Igår hadde han klart å ta av gummistrikken på et kjøkkenskap og funnet seg sukkerboksen.

Resultatet var sukker over hele gulvet, og en gutt som lå på magen midt oppe i alt og vaska gulvet med tunga :fnise:

Bobler på en fredag og ny kjole høres ut som en tipptopp plan! Deilig å bare være Ciara, ikke jobbeciara, mammaciara osv...kose deg masse!

Det er stor forskjell på barn og utviklingen skjer så i rykk og napp. For bare noen få måneder syntes jeg Softie var sent ute, men nå har han plutselig tatt igjen et stort jafs. Merkelige greier. Plutselig en dag snakker din som en foss.

Så flink til å gå i trapp! Softie begynte jo ikke å gå før han var 1,5. Og jeg har vært litt bekymret (der ser dere) for trapp etter at Eldstemann falt i trappa en gang. Skrekk og gru. Men det går jo stort sett bra :)

Smart gutt! :ler:

Hadde faktisk tenkt foreslå NoaNoa utfra beskrivelsen din før jeg så posten etterpå ;)

Endel der synes jeg er for kjerring, annet er fint og avogtil slår de til med noe superfint. Spesielt i hansker/votter. Den kjolen likte jeg- selv om jeg ser for meg at jeg kjapt hadde prøvd å pushe på Ciara "mer utringning!" Jeg har en sånn tendens til å "oppslutte" venninner når de prøver ting :P

Tror de får litt ekstra boost i selvtilliten når jeg nærmest seksuelt trakasserer dem utfor prøverommet der :ler:

Den kjolen synes jeg så veldig fin ut- litt sånn småretro på en måte og passer til alskens anledninger man må være litt pyntet men ikke for pyntet i. Og hverdags. Og til både pumps og ballerina. Men Ciara må selvsagt ha pumps og rød leppestift :nigo:

Jeg trives i grunnen best med mer utringning. Ikke fordi jeg er så opptatt av å vise fram puppene mine, men fordi jeg synes jeg har fine kragebein. Shit, det hørtes jo helt sprøtt ut :ler:

Du må gjerne bli med meg på klesprøving, haha! Alle trenger en sånn venninne.

Pumps, ja. Det trenger jeg, faktisk. Men har noen noen gode tips til pumps som faktisk er gode å gå med? Jeg er for glad i komfort til å lide meg gjennom kvelden med vonde sko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble en annerledes dag enn jeg hadde tenkt.

Barnehagen ringte, Softie har kastet opp. Så nå har jeg hentet både Softie og Eldstemann. Softie sover, og jeg krysser fingrene for at det ikke er noe smittsomt. Han hadde matlyst i stad, i hvert fall.

Men da må jeg se an kvelden litt. Har usannsynlig lite lyst til å være ute i kveld og oppdage kvalmenkomme snikende, og det er en småbarnsmor jeg skal møte, så hun er nok ikke spesielt interessert i å ta noen risiko, hun heller.

Sukk. Nå ble jeg faktisk litt skuffa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin kjole! Synd anledningen til å bruke den kan se ut til å gå i vasken!

God bedring til supersøte Softie! Vesla er snart halvannent, og har mye språkforståelse, men fortsatt lite ord. Eneste helt bevisste gjengangerne er "baj" (ball) og "ma!"(mø, men for alt av dyr). Det går i mamama bababa dadada også, men det virker mer tilfeldig i grunn. Men jeg håper på at det kommer mer etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...