AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #1 Skrevet 28. februar 2014 Har vært sammen med en mann i 6 år. Vi har planer om å få barn om ett eller to år. Han kunne godt tenke seg barn allerede, men jeg vil gjerne ha tjent litt penger, reist og gjort litt annet først. Han har barn fra tidligere samboerskap. Han betaler mye hver måned for barnet. I tillegg ser han barnet sitt hver dag. Han har for tiden dårlig råd, siden han ble ferdig med studiene før jul. Dette bruker eksen for det det er verdt, siden han da kan kjøre og hente barnet hver dag. Han har kun el deltidsstilling og leter etter fast stilling. Barnet trenger ikke lenger benytte seg av skolefritidordning og trenger heller ikke kollektivkort siden han kjører og henter. Han bruker masse tid ved at han kjører barnet fra skolen og hjem midt på dagen. Han lager mat, deretter blit barnet kjørt på trening. Deretter blir barnet kjørt hjem til moren. Dette har pågått siden desember. Jeg har ikke bil fordi jeg sparer og fordi jeg ikke har råd, fordi jeg sparer til framtiden med han. Han henter meg ikke en gang om det er midt på nattet. Så lenge det har vært kollektivmuligheter har jeg benyttet koret. Det var greit, fordi vi tross alt sparte. Nå er det plutselig helt greit å bruke bilen hver dag. Det tar masse tid å søke jobber, men det har han knapt tid til nå som han har blitt sjåfør. Jeg tror eksen hans bruker han for alt det er verdt. Hun bryr seg om barnet, ikke om han. Jeg bryr meg derimot om han. Jeg tror ikke han skjønner at dette ødelegger for han, for forholdet vårt og at eksen bruker han. Men, så blir han sint hvis jeg sier noe. Anonymous poster hash: eb1b5...d9a
Eudyptula Skrevet 28. februar 2014 #3 Skrevet 28. februar 2014 Han får jo mye tid med barnet sitt på denne måten, kanskje han synes det er hyggelig? 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #4 Skrevet 28. februar 2014 Barn er en stor kostnad- tidsmessig og pengemessig. At hun bryr seg om barnet og ikke ham, er ganske normalt. De elsker hverandre ikke lenger, men hun vil like fullt barnets beste. Jeg tror at en slik krangel ikke er veldig strategisk og jeg tror ikke det vil endre seg. Jeg tror du nesten burde akseptere det faktum at hans barn krever tid og innsats som vil ha effekt ift. deres forhold. Anonymous poster hash: 78edb...3b0 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #5 Skrevet 28. februar 2014 Han synes sikkert at det er hyggelig. Hvem skulle vel ikke helst bare vært sammen med barna sine og ikke jobbet? Jeg tenker å¨oss, fremtid, hus, lån..osv. Jeg jobber målrettet i tillegg til at han også presser og skaper et slags luftslott jeg ser for meg. Han sier at han er lei av å bo trangt, lei av leiemarkedet. Han sier at han vil gifte seg snart og fantaserer om alt mulig. Han sier at vi må få dratt på en skikkelig ferie i sommer. Han lover, lover og lover. Problemet er at han er blakk og ikke gjør noe for å jobbe mot de målene vi har satt oss. Han holder meg på vent og det er nå bare jeg som drar lasset mens han bare er en utgiftspost jeg knapt ser snurten av. TS TS Anonymous poster hash: eb1b5...d9a
Ellevill Skrevet 28. februar 2014 #6 Skrevet 28. februar 2014 Det høres ikke bra ut. Men problemet her er vel ikke eksen?
Marie90 Skrevet 28. februar 2014 #7 Skrevet 28. februar 2014 Han synes sikkert at det er hyggelig. Hvem skulle vel ikke helst bare vært sammen med barna sine og ikke jobbet? Jeg tenker å¨oss, fremtid, hus, lån..osv. Jeg jobber målrettet i tillegg til at han også presser og skaper et slags luftslott jeg ser for meg. Han sier at han er lei av å bo trangt, lei av leiemarkedet. Han sier at han vil gifte seg snart og fantaserer om alt mulig. Han sier at vi må få dratt på en skikkelig ferie i sommer. Han lover, lover og lover. Problemet er at han er blakk og ikke gjør noe for å jobbe mot de målene vi har satt oss. Han holder meg på vent og det er nå bare jeg som drar lasset mens han bare er en utgiftspost jeg knapt ser snurten av. TS TS Anonymous poster hash: eb1b5...d9a Prover du iblant aa ta spesifikt tak i det naar han nevner disse tingene? F.eks. hvis han nevner ferie og du sier at da maa vi planlegge finans. Eller naar han nevner bedre bolig, og du spor konkret hvor mange jobber han har faatt sokt. Eller om han har faatt hjelp med CV. Ikke vaer frekk eller nedsettende, bare spor konkret og vennlig. Tror du han genuint ikke har tid eller rett og slett ikke prioriterer det? Kjoring og matlaging tar jo ikke hele dagen og jobbsoking trenger ikke ta vanvittig med tid naar man har en god CV og et par skreddersydde coverbrev.
Eudyptula Skrevet 28. februar 2014 #8 Skrevet 28. februar 2014 Han har vel nok av tid til å få orden på tilværelsen, selv om han tilbringer tid med ungen sin hver dag?
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2014 #9 Skrevet 28. februar 2014 Han synes sikkert at det er hyggelig. Hvem skulle vel ikke helst bare vært sammen med barna sine og ikke jobbet? Jeg tenker å¨oss, fremtid, hus, lån..osv. Jeg jobber målrettet i tillegg til at han også presser og skaper et slags luftslott jeg ser for meg. Han sier at han er lei av å bo trangt, lei av leiemarkedet. Han sier at han vil gifte seg snart og fantaserer om alt mulig. Han sier at vi må få dratt på en skikkelig ferie i sommer. Han lover, lover og lover. Problemet er at han er blakk og ikke gjør noe for å jobbe mot de målene vi har satt oss. Han holder meg på vent og det er nå bare jeg som drar lasset mens han bare er en utgiftspost jeg knapt ser snurten av. TS TS Anonymous poster hash: eb1b5...d9a Da er jo problemet dat du lar deg være på vent. Ikke eksen og ungen.
Eplekaka Skrevet 28. februar 2014 #10 Skrevet 28. februar 2014 Han stiller opp for barnet sitt! Jeg synes det er bra, jeg! 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #11 Skrevet 28. februar 2014 Da var samtalen tatt. Og det endte opp i en gigantisk krangel.. Sist gang jeg hadde fri trente jeg og skrev noen e-poster. Gjorde ikke mye den dagen. Fikk dette slengt i ansiktet, til tross for at jeg jobber mye mer enn han og ikke har unnet meg noe de siste 2 årene. Fikk høre at han tross alt gjorde så godt han kunne og at han egentlig følte seg helt jævlig. At han bevilger en dag pr. uke til jobbsøking. At han har fått hjelp til cv osv. Han lurer på hvorfor jeg ikke tåler å se han lykkelig sammen med barnet og at jeg minner han om faren min. Jeg må stole på at han er der som han har lovet, at han gjør noe konkret for å nå målene og ikke kaster bort mitt beste tiår på ingen ting. Jeg sluttet å reise da det ble snakk om bryllup og boligkjøp. Jeg har egentlig bare satt livet på pause. Jeg tror egentlig situasjonen skremmer meg, fordi han er en bremsekloss, fordi jeg ikke ser tegn til progresjon, samtidig som det hele forhindrer meg i å gjøre de tingene jeg som single hadde prioritert. Han har blitt en slags tivolipappa. Jeg synes jo også synd på han fordi han sier at han synes det er frustrerende. Jeg skal jo være en støtte, men det blit så vanskelig å forstå når hjemmet jeg vokste opp i var så annerledes. Mamma er jo bekymret også, hun lurer på hva han holder på med hele tiden. Pappa vil jeg ikke si noe til, for han er rake motsetningen. Han er et arbeidsjern som aldri hadde tid til annet enn å forsørge familien. TS Anonymous poster hash: eb1b5...d9a
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #12 Skrevet 28. februar 2014 Han stiller opp for barnet sitt! Jeg synes det er bra, jeg! Det er fint å stille opp, men det er for de fleste en balanse mellom det å stille opp ved kjøring, henting, matlaging og gøy mot det å jobbe og invistere for å sikre barnet framtid. Anonymous poster hash: eb1b5...d9a 2
Eplekaka Skrevet 28. februar 2014 #13 Skrevet 28. februar 2014 Det er fint å stille opp, men det er for de fleste en balanse mellom det å stille opp ved kjøring, henting, matlaging og gøy mot det å jobbe og invistere for å sikre barnet framtid. Anonymous poster hash: eb1b5...d9a Det vet jeg, og det er ofte en vanskelig kabal når man er i nytt forhold og har barn fra tidligere forhold... Krever fleksibilitet og raushet fra alle parter. Det er ingen lett jobb. Men uansett er kjærlighet og oppmerksomhet veldig viktig for et barn, uansett om pappaen har ny kjæreste eller ikke.
Eudyptula Skrevet 28. februar 2014 #14 Skrevet 28. februar 2014 Da var samtalen tatt. Og det endte opp i en gigantisk krangel.. Sist gang jeg hadde fri trente jeg og skrev noen e-poster. Gjorde ikke mye den dagen. Fikk dette slengt i ansiktet, til tross for at jeg jobber mye mer enn han og ikke har unnet meg noe de siste 2 årene. Fikk høre at han tross alt gjorde så godt han kunne og at han egentlig følte seg helt jævlig. At han bevilger en dag pr. uke til jobbsøking. At han har fått hjelp til cv osv. Han lurer på hvorfor jeg ikke tåler å se han lykkelig sammen med barnet og at jeg minner han om faren min. Jeg må stole på at han er der som han har lovet, at han gjør noe konkret for å nå målene og ikke kaster bort mitt beste tiår på ingen ting. Jeg sluttet å reise da det ble snakk om bryllup og boligkjøp. Jeg har egentlig bare satt livet på pause. Jeg tror egentlig situasjonen skremmer meg, fordi han er en bremsekloss, fordi jeg ikke ser tegn til progresjon, samtidig som det hele forhindrer meg i å gjøre de tingene jeg som single hadde prioritert. Han har blitt en slags tivolipappa. Jeg synes jo også synd på han fordi han sier at han synes det er frustrerende. Jeg skal jo være en støtte, men det blit så vanskelig å forstå når hjemmet jeg vokste opp i var så annerledes. Mamma er jo bekymret også, hun lurer på hva han holder på med hele tiden. Pappa vil jeg ikke si noe til, for han er rake motsetningen. Han er et arbeidsjern som aldri hadde tid til annet enn å forsørge familien. TS Anonymous poster hash: eb1b5...d9a Problemet er vel snarere at han ikke har evnet å skaffe seg en jobb, enn at han henter barnet på skolen hver dag? Hvor mange timer i uka bruker han egentlig på barnet, siden du adresserer problemet dit? 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #15 Skrevet 28. februar 2014 TS, kanskje du heller må spørre deg selv om du er i stand til å endre deg til en person som kan leve greit med mannen, slik han er nå. Det høres ut som dere har veldig ulik innstilling til livet og samlivet. Barn eller ikke barn. Anonymous poster hash: 458ca...580 3
Gjest Chloe87 Skrevet 28. februar 2014 #16 Skrevet 28. februar 2014 Jeg mener at dette er noe man risikerer når man blir sammen med noen som allerede har barn. Barnet vil alltid bli satt før deg. Han har dårlig råd nå, hvordan blir det når dere får et barn sammen? Greit, han har jo ikke jobb og må ut med penger på ungen, men det kan allikevel bli litt trangt økonomisk den dagen han får jobb og når dere attpåtil skal få en unge sammen..
Gjest Lille-pus Skrevet 28. februar 2014 #17 Skrevet 28. februar 2014 I klartekst synes jeg nok det du forteller gir meg et solid inntrykk av en drømmer. - og da blir det desverre fort bare med drømmene og de store, fine ordene.... fordi at når det kommer til handling så er de (handlingene) like fraværende som den berømte ånden i fillehaugen. 3
Gjest Skrevet 28. februar 2014 #18 Skrevet 28. februar 2014 Jeg tror du kaster bort tiden din, TS. Om han ikke kan bidra med noe som helst konkret, og forventer at du skal forsørge han, for så å ikke gidde å søke jobber....?? Hva hadde du sagt om det var din venninne som hadde det sånn og ba deg om råd? Og det er tøft å være sammen med en som har et barn fra før av. Man får aldri oppleve rein kjernefamilie. Du vil alltid trenge å forholde deg til en stesønn og en eks. 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #19 Skrevet 28. februar 2014 Problemet er vel snarere at han ikke har evnet å skaffe seg en jobb, enn at han henter barnet på skolen hver dag? Hvor mange timer i uka bruker han egentlig på barnet, siden du adresserer problemet dit? Han bruker ca 32 timer med barnet i uken ( kjapt regnet). Av og til har han barnet hele helger og da blir det 42. Dette er timer han tilbringer med barnet hvor han vier barnet sin fulle oppmerksomhet TS Anonymous poster hash: eb1b5...d9a
Gjest Chloe87 Skrevet 28. februar 2014 #20 Skrevet 28. februar 2014 Ikke rart at han ikke skaffer seg jobb når så mye tid går til ungen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå