Gå til innhold

Interiørgale kvinnfolk, som lar ungen vokse opp i en "institusjon"!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir helt matt. Nå har jeg tilfeldigvis gløttet inn på noen interiørblogger. Hva i all verden er greia med at alt skal være helt hvitt?? Spesielt på barnerom! Burde ikke barn stimuleres med farger og former, fremfor å leve i et institusjonsrom? Nå har "de" jo også funnet ut at man ikke bør ha helt hvite soverom, da det gir dårligere søvnkvalitet og trigger hodepine. Her er et eksempel på (i mine øyne) galskapen: http://www.mittlillehjerte.com/2014/02/trehus-fra-blomingville.html

Barnerom burde få være barnerom. Det er nå min mening.

Anonymous poster hash: 5f117...f6b
  • Liker 40
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke hva som er psykologisk riktig i forhold til barnerom, men det der så da ikke spesielt koselig ut?

• Liker 23
Skrevet

Så enig, vi går for masse crazy farger på barnerommet. På teppet, vegger og møbler.

Anonymous poster hash: 7a2cc...bc8

• Liker 3
Gjest New_Girl
Skrevet

Det var ett stykk kjedelig barnerom!

• Liker 7
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir helt matt. Nå har jeg tilfeldigvis gløttet inn på noen interiørblogger. Hva i all verden er greia med at alt skal være helt hvitt?? Spesielt på barnerom! Burde ikke barn stimuleres med farger og former, fremfor å leve i et institusjonsrom? Nå har "de" jo også funnet ut at man ikke bør ha helt hvite soverom, da det gir dårligere søvnkvalitet og trigger hodepine. Her er et eksempel på (i mine øyne) galskapen: http://www.mittlillehjerte.com/2014/02/trehus-fra-blomingville.html

Barnerom burde få være barnerom. Det er nå min mening.

Anonymous poster hash: 5f117...f6b

Hvitt trigger aldri til hodepine hos meg. Mørke rom derimot..

Hva er greien med å angripe hvite interiørblogger når det er så mye grått og brunt og gusjeekkelt å ta fatt i? (Bare for å overdrive poenget mitt.... )

Anonymous poster hash: 4a9d4...577

• Liker 5
Skrevet

Det var ett stykk kjedelig barnerom!

Ja, det er det jeg også tenker. Søsteren har visst samme type rom. Jeg blir nesten bekymret.

Anonymous poster hash: 6c520...4af

Skrevet

Tror barn har like godt av rolige omgivelser uten særlig mye farger like mye som vi har.

Anonymous poster hash: d0f02...c40
  • Liker 11
Skrevet

Hvitt trigger aldri til hodepine hos meg. Mørke rom derimot..

Hva er greien med å angripe hvite interiørblogger når det er så mye grått og brunt og gusjeekkelt å ta fatt i? (Bare for å overdrive poenget mitt.... )

Det var barnerom jeg tenkte på. Det kan umulig være særlig stimulerende for utviklingen at alt er i én farge. (Det er strengt tatt ikke en farge engang).

• Liker 4
Skrevet

Tror barn har like godt av rolige omgivelser uten særlig mye farger like mye som vi har.

Anonymous poster hash: d0f02...c40

Barnebarnet hadde et gult soverom, ungen var hyper hver kveld ved leggetid. Helt til foreldrene plutselig malte rommet hvitt. Ungen ble en helt annen, og sov godt gjennom natten.

• Liker 7
Skrevet

Synes rommet ser fint ut. Men jeg kunne aldri latt et barnerom være helt hvitt. En ting er hvite vegger og skap, siden fargene "varer" lenge. Men et barn må jo få ha farger på rommet sitt. Husker selv da jeg var liten at jeg elsket farger og dersom jeg kunne velge mellom forskjellige farger, valgte jeg ofte det med sterk farge.
Men det ser jo ut som om rommet er til en baby, så det hvite kan jo være midlertidig. Får i hvertfall håpe at barnet får lov å ha fargede leker oppi en hvit kurv i det minste....

• Liker 1
Skrevet

Vokste opp med at min mor ville ha alt i hvitt; hvitt bord, hvite bilderammer, hvitt tv-bord, hvite vegger, hvit veggseksjon, hvitt kjøkkenbord og stoler, hvit kjøkkeninredning, hvit vegg-klokke osv. osv. Husker jeg tapetserte veggene på rommet mitt med plakater, bilder, tepper og dilldall og gjorde mora mi gal:P Men hva som er best mtp. barn som skal vokse opp der skal jeg ikke uttale meg om.

Anonymous poster hash: 842ce...3c0
  • Liker 1
Skrevet

Det var barnerom jeg tenkte på. Det kan umulig være særlig stimulerende for utviklingen at alt er i én farge. (Det er strengt tatt ikke en farge engang).

Så bra at det finnes farger over alt rundt oss da. utenfor husets fire vegger, og inni tvboksen, og på skole/barnehage. Ett sted må et barn få fri fra alle fargebombene.

• Liker 5
Skrevet

Synes rommet ser fint ut. Men jeg kunne aldri latt et barnerom være helt hvitt. En ting er hvite vegger og skap, siden fargene "varer" lenge. Men et barn må jo få ha farger på rommet sitt. Husker selv da jeg var liten at jeg elsket farger og dersom jeg kunne velge mellom forskjellige farger, valgte jeg ofte det med sterk farge.

Men det ser jo ut som om rommet er til en baby, så det hvite kan jo være midlertidig. Får i hvertfall håpe at barnet får lov å ha fargede leker oppi en hvit kurv i det minste....

Søsteren er ikke baby. Rommet hennes er likt.

Jeg er enig i at veggene kan være hvite, men ikke alt! Hvit seng, hvitt nattbord, hvitt tak, hvitt gulv, hvitt teppe, hvit rullegardin, hvitthvitthvitt!

• Liker 7
Skrevet

Bortsett fra de svarte elementene, var det jo nesten ingen kontraster der, det var nesten litt slitsomt å se på.

• Liker 15
Skrevet

Helt enig med deg. Når jeg får barn skal de få male rommet sitt rosa eller blått eller hvilken farge de vil.

Det rommet du linker til ser jo kjempetrist ut!

Skrevet

Så morsomt at ts blir helt hysterisk :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Søsteren er ikke baby. Rommet hennes er likt.

Jeg er enig i at veggene kan være hvite, men ikke alt! Hvit seng, hvitt nattbord, hvitt tak, hvitt gulv, hvitt teppe, hvit rullegardin, hvitthvitthvitt!

Ah, ok. Så det hvite går igjen altså...

Men man pleier vel å la barna få delta litt i forhold til hvordan rommet skal være? F.eks. hvilken farge barnet vil ha på gardinene, sengeteppet, teppet på gulvet, kanskje på veggene (dersom foreldrene liker å male)...Og tviler da på at et barn ville valgt kun hvitt. Tror heller barn ville valgt mer blått, grønt, rosa, lilla, mønstret...

Skrevet

Ah, ok. Så det hvite går igjen altså...

Men man pleier vel å la barna få delta litt i forhold til hvordan rommet skal være? F.eks. hvilken farge barnet vil ha på gardinene, sengeteppet, teppet på gulvet, kanskje på veggene (dersom foreldrene liker å male)...Og tviler da på at et barn ville valgt kun hvitt. Tror heller barn ville valgt mer blått, grønt, rosa, lilla, mønstret...

Tror ikke folk som dette lar barn velge fritt akkurat, nei.

• Liker 8
Skrevet

Så morsomt at ts blir helt hysterisk :fnise:

Haha, ja, jeg sliter med forståelse for dette. La nå barna være barn, som de sier i sangen :pasha:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...