kamel Skrevet 28. februar 2014 #1 Skrevet 28. februar 2014 Vi har akkurat fått oss kattunge, den sutter på øret mitt og den sutter på håret mitt også. Hvorfor gjør den det?
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2014 #2 Skrevet 28. februar 2014 Fordi den fremdeles har behov for den kosen.
Minya Skrevet 28. februar 2014 #3 Skrevet 28. februar 2014 Det er bare for kosens skyld, litt fordi den trenger det, som Gjest sier, og litt fordi den savner mamma'n og søsknene. Noen katter sutter hele livet, andre slutter med det etter noen uker eller måneder. Mest av alt er det bare koselig, kos mye med pus og gratulerer med nytt familiemedlem!
Athene Skrevet 28. februar 2014 #4 Skrevet 28. februar 2014 Hvor tidlig ble den tatt fra mammaen? Ofte sutter katter som blir tatt for tidlig fra moren mye (før 12 uker). Men enkelte katter har den vanen en periode eller hele livet uansett. Det kan være sutting på fingre, ører, klær og ofte ullplagg (!). Ingenting unormalt med det. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #5 Skrevet 28. februar 2014 Som regel er det fordi katten er tatt fra moren for tidlig. Katter bør MINST være 12 uker, gjerne mer. Katter har ikke utviklet stedssans før minst 8 mnd i tillegg Er katten under 12 uker nå som du har den, prøv å ikke la den få sutte på deg. Det kan virke slemt, men det blir fort en uvane for pus som kan vare livet ut Anonymous poster hash: e45ea...d47 1
ninuska_ Skrevet 28. februar 2014 #6 Skrevet 28. februar 2014 Min katt er snart 3 år gammel og han suttet fremdeles på et pledd han har hatt siden han var liten. Dyrlegen sa at vi skulle la han holde på for kattene fant kos og trygghet i det - noen vokste det av seg, mens andre suttet hele livet.
kamel Skrevet 9. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 9. mars 2014 Takk for svar alle sammen. Kattungen er over 12 uker gammel. Skal så klart kose mye med den :-) Det er en liten jentepus :-) Nå har vi 2 babyer i huset, kattungen og sønnen vår :-)
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #8 Skrevet 9. mars 2014 Min katt er snart 3 år gammel og han suttet fremdeles på et pledd han har hatt siden han var liten. Dyrlegen sa at vi skulle la han holde på for kattene fant kos og trygghet i det - noen vokste det av seg, mens andre suttet hele livet. Min forrige katt fortsatte å sutte på et bestemt teppe etter at den ble voksen. Det ble grønt på det stedet, og jeg kastet teppet. Etter det suttet den ikke på noe. Anonymous poster hash: ea541...1e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå