Gå til innhold

Jente 5,5år: En uke med feber rundt 39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen tirsdag da hun klaget over vondt i magen og svie når hun tisset.

Prøvene var fine, og dagen etter var det ikke vondt lenger. Tok ikke crp

Har vært konstant feber, nå er den 39,7.

Formen varierer, men har de to siste dagene vært veldig irritabel men oppegående. Leker litt iblant.

Hoster også litt.

Tenker det er greit å slappe av hjemme siden hun ikke har veldig store plager, og derfor ikke trenger til lege.

Hva ville dere gjort..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lege.
Hvert fall når temperaturen nærmer seg 40!

Anonymous poster hash: 183a1...a99
  • Liker 2
Skrevet

Spiser hun mye hvetemels-mat som boller, brød, kjeks ..

Spiser hun mye sukker?

Hvetemel og sukker er med på å bryte ned immunforsvaret...

Viktig å drikke vann, og å få i seg grønsaker og fisk/kjøtt. Viktig med det sunne fettet også!

Lag en god grønsakssuppe, f.eks kyllingsuppe eller grønsakssuppe med kjøtt.

Anonymous poster hash: 3ad47...978
Skrevet

Jeg hadde forlangt å få tatt en ny urinprøve. Dra på legevakta i morgen også sier du at det virker som om formen har blitt litt verre. Da blir du tatt på alvor, og får tatt en del prøver.

Anonymous poster hash: d7cdb...1e5

Skrevet

Feber mellom 39 og 40 er vanlig hos barn, så det er ingen grunn til å reise til legen. Da må du heller se an allmenntillstanden. Det er ingen grunn til å reise to ganger til legen ved en vanlig forkjølelse? UVI derimot må behandles, men hvis det var negative prøver og hun ikke har symptomer som hyppig og luktende urin, vet jeg ikke om det er noen vits?

• Liker 1
Skrevet

Lege.

Hvert fall når temperaturen nærmer seg 40!

Anonymous poster hash: 183a1...a99

Er nemlig 4mil til lege, og da er det tungt å dra henne ut nå på kvelden når hun vil sove.. Hun er ikke sløv, så vil si allmenntilstanden er bra, kun sliten nå..

Skrevet

Spiser hun mye hvetemels-mat som boller, brød, kjeks ..

Spiser hun mye sukker?

Hvetemel og sukker er med på å bryte ned immunforsvaret...

Viktig å drikke vann, og å få i seg grønsaker og fisk/kjøtt. Viktig med det sunne fettet også!

Lag en god grønsakssuppe, f.eks kyllingsuppe eller grønsakssuppe med kjøtt.

Anonymous poster hash: 3ad47...978

Vi er opptatt av å være sunne. Sjelden brus e.l her. Ikke lørdager engang.. Mye grønnsaker og vann/te uten sukker.

Er flink å drikke nå, så er vel ikke akutt.

Skrevet

Feber mellom 39 og 40 er vanlig hos barn, så det er ingen grunn til å reise til legen. Da må du heller se an allmenntillstanden. Det er ingen grunn til å reise to ganger til legen ved en vanlig forkjølelse? UVI derimot må behandles, men hvis det var negative prøver og hun ikke har symptomer som hyppig og luktende urin, vet jeg ikke om det er noen vits?

Tenkte litt slik jeg og.. Men nå er det ikke alltid barn har like symtomer som voksne på UVI heller..? Redd vi var tidlig ute med prøven, så mulig vi bare kan levere en ny prøve og ta det derfra.

Har problemer med urinveiene selv. Det har også min mor og to av mine tantebarn (jenter). Er derfor litt mer obs på det..

Skrevet

Jeg hadde forlangt å få tatt en ny urinprøve. Dra på legevakta i morgen også sier du at det virker som om formen har blitt litt verre. Da blir du tatt på alvor, og får tatt en del prøver.

Ja tror vi får sjekke mer i morgen om hun ikke springer rundt igjen da plutselig.

Skrevet

Ja, jug deg inn til legen med at det har blitt forverring, misbruk tiden ti de som jobber der, og lag lengre køer for de som er syke.

Barn er mye syke, feber, og da mener jeg høy feber, er ingen indikator på at man er alvorlig syk, allmenntillstanden avgjør.

Som foreldre bør man ikke ønske at barna tar mest mulig prøver og bruker mest mulig antibiotika :kyss:

Anonymous poster hash: 71252...184

• Liker 1
Skrevet

Sprø henne om hun har vondt i ørene og be legen sjekke ører og. Vi har akkurat hatt en solid dose ørebetennelse på alle på avdelingen i barnehagen. Mange gikk opptil en uke med høy feber og irritable. Kan være flere ting på en gang...

Anonymous poster hash: 9ecdc...350

Skrevet

Det går også an å ringe legevakta, og spørre om råd. De sitter på mye kompetanse selv, pluss at de har leger de kan spørre.

Anonymous poster hash: de3c2...502
  • Liker 2
Skrevet

Vi hadde feber som gikk oppnog ned fra 38-40 i 13 dager nå nylig. Allmentilstanden var stort sett ok men veldig irritabel og periodevis slapp. Fikk beskjed om at det var noe som gikk blandt mange i barnehagen nå. Ville dradd til legen for crp etter 1 uke med feber om det ikke blir bedre.

Anonymous poster hash: 794b4...f04

Skrevet

Dra til legen og be om både urinprøve og crp. Rart at ikke legen gjorde dette med en gang, i det minste en urinprøve siden hun klaget på svie når hun tisset.

Skrevet

Ja, jug deg inn til legen med at det har blitt forverring, misbruk tiden ti de som jobber der, og lag lengre køer for de som er syke.

Barn er mye syke, feber, og da mener jeg høy feber, er ingen indikator på at man er alvorlig syk, allmenntillstanden avgjør.

Som foreldre bør man ikke ønske at barna tar mest mulig prøver og bruker mest mulig antibiotika :kyss:

Jepp, jeg skal ha legehjelp når jeg føler at ungen min trenger det.

Skrevet

Dra til legen og be om både urinprøve og crp. Rart at ikke legen gjorde dette med en gang, i det minste en urinprøve siden hun klaget på svie når hun tisset.

Urinprøve ble tatt. Negativ. Men ikke crp.

Ører/hals ble sjekket. Ingenting.

Skrevet

Ok. Det var jo bra. Men hun kan jo ha et eller annet i kroppen siden hun enda har feber såpass lenge, så du bør ta henne med til legen.

Skrevet

Ok. Det var jo bra. Men hun kan jo ha et eller annet i kroppen siden hun enda har feber såpass lenge, så du bør ta henne med til legen.

Ja gjør det i morgen om det ikke blir verre i løpet av natten.. Da må vi reise før

Skrevet

Men må man gå til lege for alt? "Alt" går jo over av seg selv, og det meste er virus som ikke kan behandles med annet enn ro og hvile, evnt paracet ved behov.

Skjønner ikke at det å gå til lege er svaret på alt, man må tåle at barn er syke ofte, og gi de trøst og omsorg, det er det de trenger.

Jeg tviler på at det var for tidlig med urinprøve første dagen, hvis hun hadde symptomer hadde det gitt utslag tror jeg.

Ørebetennelse behandles ikke med antibiotika så sant det ikke er mye verk og feber, det også trenger bare noen dager før det går seg til…

Hilsen ei som blir oppgitt over alle som må til legen for alt. CRP er ikke noe behagelig for barn, og gir i 90 % av gangene et negativt utslag, så gi de heller omsorg og kjærlighet når de er syke, ikke dra de ut til legen.

• Liker 2
Skrevet

Har ungen hatt feber i en hel uke ville jeg absolutt tatt henne til legen ja. Ikke normalt å ha høy feber så lenge...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...