AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #1 Skrevet 28. februar 2014 Da jeg ble født fikk jeg mitt første navn, men av ulike årsaker byttet mine foreldre navnet mitt til noe annet da jeg var omtrent 10 år gammel, noe jeg var veldig sterkt i mot den gangen. Nå har det seg sånn at jeg snart blir 18 år, og vil da få tilbake det forrige navnet mitt, men problemet er bare at det er under 200 personer som bruker det fornavn/mellomnavn/etternavn. Av det jeg har forstått, betyr det altså at jeg må få tillatelse av alle de personene får å få lov til å benytte det opprinnelige navnet mitt. Men det som er da spørsmålet, er det noen som helst mulighet for at jeg kan slippe den prosessen, siden jeg faktisk hadde det navnet opprinnelig? Anonymous poster hash: 4a2da...8aa
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #2 Skrevet 28. februar 2014 Kan ingenting om dette, men det høres da helt merkelig ut egentlig.. Anonymous poster hash: 5b27c...852
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #3 Skrevet 28. februar 2014 Det hørtes veldig rart ut at du skal be om tilatelse. Hvor har du det fra? Anonymous poster hash: 368a3...c5c
plix Skrevet 28. februar 2014 #4 Skrevet 28. februar 2014 Nei, tillatelsen gjelder bare etternavn. Fornavn kan du bytte uten tillatelser. Dette for å beskytte familienavn o.l. 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #5 Skrevet 28. februar 2014 Nei, tillatelsen gjelder bare etternavn. Fornavn kan du bytte uten tillatelser. Dette for å beskytte familienavn o.l. Ok, takk Anonymous poster hash: 4a2da...8aa
plix Skrevet 28. februar 2014 #6 Skrevet 28. februar 2014 Ok, takk Anonymous poster hash: 4a2da...8aa Hadde vært tragisk komplisert å skulle lete opp alle som heter dette som fornavn, for å få tillatelser Lykke til
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #7 Skrevet 28. februar 2014 Hadde vært tragisk komplisert å skulle lete opp alle som heter dette som fornavn, for å få tillatelser Lykke til Hehe, ja Tusen takk! Anonymous poster hash: 4a2da...8aa
Gjest Blondie65 Skrevet 2. mars 2014 #8 Skrevet 2. mars 2014 Altså: skiftet foreldrene dine navn på deg slik at passet ditt inneholder ikke lenger det navnet? For en merkelig ting å gjøre.
Neteas Skrevet 2. mars 2014 #9 Skrevet 2. mars 2014 Jeg var i samme situasjon. Fikk det tilbake uten problem fordi jeg hadde heta det før, frem til skolealder. Trengte ikke tillatelse fra noen selv om under 200 hadde navnet jeg ville ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå