Gå til innhold

Legenden om Narnia - rekkefølge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min skal begynne å lese Narniaserien. Men hva er den riktige rekkefølgen? Har prøvd å søke det opp på nett men ser det finnes forskjellige forslag. Å lese den kronologisk ut i fra utgivelse blir jo feil.

Anonymous poster hash: f2ac6...602

Videoannonse
Annonse
Skrevet

The magician's nephew

The lion, the witch and the wardrobe

The horse and his boy

Prince Caspian

The voyage of the dawn treader

The silver Chair

The last Battle

Dette er den rekkefølgen de er ordnet i boken jeg har med alle fortellingene, da skjer alt i rikitig rekkefølge.

Anonymous poster hash: 107db...d8b
  • 1 måned senere...
Skrevet (endret)

The horse and his boy er jo en slags fortelling i fortellingen. Om jeg ikke husker helt feil så er jo det en fortelling barna blir fortalt i "the lion, withch, and the wardrobe" ?

Ellers leste jeg dem slik

Løven, heksa og klesskapet

Prins Kaspian

Reisen til det ytterste hav

Sølvstolen

Hesten og hans gutt (som jeg forøvrig aldri helt fallt for på samme måte som resten av serien)

Den siste strid

Drømmen om narnia (The magicians nephew)

Og det fungerte helt greit for min del. Eneste er Hesten og hans gutt som føles litt malplassert, men den er jeg redd kanskje vil føles litt utenom uansett hvordan du snur og vender på det?

Endret av kapteinNorge
AnonymBruker
Skrevet

Vil anbefale rekkefølgen nevnt over. Drømmen om Narnia er svært svevende og egner seg nok best etter at barna får taket på universet, ellers blir det fort den siste boken i serien de vil lese (jeg hatet den som barn, men elsket de andre bøkene).

Løven, heksa og klesskapet derimot er den mest barnevennlige og artige av bøkene. Også kanskje den med minst av den "ovenfra og ned" holdningen som i stort mon ødelegger flere av de andre historiene, men akkurat det merker jo heldigvis barn lite av, det bare irriterer vettet av voksne som må høytlese. :laugh:

Anonymous poster hash: 65cd2...631

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...