Gå til innhold

trenger gode råd ang. fosterkatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi ble fosterhjem for en katt fra dyrebeskyttelsen for halv annen uke siden. Tiltross for at jeg tok en test hvor jeg testet allergisk mot katt tenkte vi å prøve å være fosterhjem så vi fikk se om vi noen gang kan kunne fått katt i framtiden, vi trodde denne testen ble positiv på grunn av over eksponering da vi besøkte kattensvern og jeg fikk utslag av alle kattene de hadde der.

De første dagene merket jeg ingenting (akkurat som jeg heller ikke gjorde da jeg var på besøk hos dyrebeskyttelsen og deres katter men de skal sies er flinke til å lufte ut osv.) Men nå den siste uka har det virkelig begynt å klø i øyene! Og jeg er tett i nesen, den første dagen dette skjedde tok jeg meg fri fra skolen for jeg trodde jeg var syk.

Det som jeg synes er så trist her er at denne katten vi fikk virker som den har vært en kasteball, ble reddet ut fra en brann, kom til dyrebeskyttelsen, fikk et hjem men det ble skilsmisse så de truet henne på livet hvis ikke dyrebeskyttelsen tok hun tilbake, kom i fosterhjem igjen , kunne ikke være der lengre,var i et annet fosterhjem med flere dyr hvor hun kun kom fram for å få mat og vann ellers var hun gjemt bort i en krok, de mener hun ikke trivdes pga de andre dyrene de hadde, noe som resulterte i at de måtte barbere henne før vi fikk henne pga alle flokene i pelsen.

Ser at det blir veldig mye info her men poenget er altså at denne katten virkelig liker seg hos oss, hun får oppmerksomheten vår alene, vi har ingen barn eller andre dyr. Men jeg kunne tenke meg flere dyr i fremtiden må jeg innrømme så dette måtte vi få sjekket bedre ut i så tilfelle før vi adopterer henne.

Grunnen til at vi ikke ville adoptere var pga. eventuelle reiser i ferier osv (studerer i annen by enn hjembyen),og eventuelle ønsker vi måtte ha om å jobbe eller gjerne være noen mnd i utlandet osv.

Men alt dette føler jeg for å legge bort for dette skjønne vesenet. Hun fortjener virkelig et godt hjem og jeg vet at hun koser seg her, men vil jeg virkelig gå på allergitabletter i 10 år og har det bivirkninger og koster det noe med blå resept??? (katten er forresten 6 år) så er trist at hun ikke har et fast hjem nå. Har uansett bestemt meg for å dra til legen å få noen gode tabletter og ha henne helt til noen viser interesse, spørsmålet er bare om vi skal ta henne. Vet at kjæresten min kommer til å bli så trist om han får vite vi aldri kan ha katt.

Beklager langt å surrete innlegg, men er litt ør av all allergien her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg en tur til legen og hør om det finnes noe allergi medisiner på resept. Hvis dere virkelig har lyst på dyr, så stopper ikke det å ta medisiner. Men det er bare meg.

Anonymous poster hash: 1e3de...af6
Skrevet

Aerius er en bra type reseptbelagt allergimedisin uten/med minimale bivirkninger. Spør legen din om den, den er ikke spesielt dyr. Hør også med legen om du kan ta allergisprøyte mot katteallergi. Mange pollenallergikere har veldig god erfaring med den sprøyta om de tar den en gang i året, så det kan jo hende at du også får god avkastning av den. Heller ikke spesielt dyr og den taes en til to ganger i året.

Jeg ville gjort alt for å beholde den stakkars kasteballen, alt den trenger er et trygt sted å kalle hjem. <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...