AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #1 Skrevet 28. februar 2014 Jeg trenger råd, før jeg går på veggen. Det har seg slik at objektet for min nesegruse forelskelse de siste to årene har gått hen og blitt singel (og til alt overmål har flyttet til mitt nabolag). Vi har vært i samme omgangskrets en stund, og jeg har aldri møtt noen som jeg har så mye til felles med. Både interesser, bakgrunn, humor, personlighet, livssituasjon osv. Vi har en veldig god kjemi, og samme hvor mye jeg føler for ham, så føles det aldri kleint eller anstrengt (noe som må krediteres ham og hans fantastiske personlighet). Han vet nok at jeg har følelser for ham, men kanskje ikke helt hvor mye. Jeg vet ikke hva han føler for meg, men mener at det har vært litt tvetydige signaler i luften. Og det er kjernen i problemet mitt: Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal håndtere den nye situasjonen! Jeg kjenner jeg er utålmodig etter å vite om det er muligheter for at det kan bli noe mer fra hans side, samtidig som at jeg skjønner det er lurt å gi ham litt tid. Jeg har jo vent meg til disse følelsene over to år - han er jo nysingel, og jeg vil ikke skremme ham vekk for godt. Vi har hatt litt kontakt siste tiden, men mest praktisk mht. hjelp til flytting, og andre "kompisgreier". Han har også oppsøkt meg tidligere i sosiale settinger, men jeg vet ikke om det kun er kameratfølelser fra hans side, eller om han også kjenner på noe av det samme. Men jeg tenker at hvis situasjonen hadde vært omvendt og noen hadde vært interessert i meg uten at jeg følte det samme, ville jeg vel heller ha holdt avstand... Og vi er godt voksne begge to, selv om dette kan se ut som et fjortisinnlegg Noen som har noen gode tips? Anonymous poster hash: 649fd...f3a
Pepperkake88 Skrevet 28. februar 2014 #2 Skrevet 28. februar 2014 Som du selv påpeker, ikke stress han/virk desperat. Inviter han på en uforpliktende date:-) Da merker du fort om det er vennskap eller noe mer
Verpus Skrevet 28. februar 2014 #3 Skrevet 28. februar 2014 Så koselig at du er forelska da Har ikke supermye erfaring på dette området, men ville fortsatt å være hyggelig og vennlig, og ellers slik du alltid har vært mot han. Siden han nettopp har blitt singel ville jeg ventet med å sette inn støtet, men etter en stund kan du jo si at du er interessert. Trenger ikke si at du er stormforelsket, men gi han noen komplimenter feks. Det kan du forsåvidt gjøre ganske tidlig også, men på en mindre flørtete måte så det ikke virker som at du presser deg på. Kan jeg spørre hvor gamle dere er? Husk at det er lov at en dame byr ut på date også 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #4 Skrevet 28. februar 2014 Som du selv påpeker, ikke stress han/virk desperat. Inviter han på en uforpliktende date:-) Da merker du fort om det er vennskap eller noe mer Har bedt ham med på kino (kul kompisinvitasjon, lissom...), men han var opptatt da jeg spurte. Men presiserte at han var "absolutt for kino" en annen gang. Uten å komme med noen ny dag, selvfølgelig..... Anonymous poster hash: 649fd...f3a
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #5 Skrevet 28. februar 2014 Så koselig at du er forelska da Har ikke supermye erfaring på dette området, men ville fortsatt å være hyggelig og vennlig, og ellers slik du alltid har vært mot han. Siden han nettopp har blitt singel ville jeg ventet med å sette inn støtet, men etter en stund kan du jo si at du er interessert. Trenger ikke si at du er stormforelsket, men gi han noen komplimenter feks. Det kan du forsåvidt gjøre ganske tidlig også, men på en mindre flørtete måte så det ikke virker som at du presser deg på. Kan jeg spørre hvor gamle dere er? Husk at det er lov at en dame byr ut på date også Jeg er førti, og han noen år eldre... Ikke ungdommer lenger der, altså.... Anonymous poster hash: 649fd...f3a
Pepperkake88 Skrevet 28. februar 2014 #6 Skrevet 28. februar 2014 Har bedt ham med på kino (kul kompisinvitasjon, lissom...), men han var opptatt da jeg spurte. Men presiserte at han var "absolutt for kino" en annen gang. Uten å komme med noen ny dag, selvfølgelig..... Anonymous poster hash: 649fd...f3a Det var kjedelig da. Du kan jo vente litt og se om han tar initiativ. Nå har jo du iallefall vist at du gjerne vil finne på noe med han. Han trenger sikkert litt tid for seg selv ettersom han nettopp er blitt singel. :-) 2
Verpus Skrevet 28. februar 2014 #7 Skrevet 28. februar 2014 (endret) Jeg er førti, og han noen år eldre... Ikke ungdommer lenger der, altså.... Anonymous poster hash: 649fd...f3a Ok, da føler jeg at jeg har svart riktig. Hehe. Når man er såpass voksne kan man jo snakke litt mer rundt det og gå på en date uten at det skulle være rart etterpå feks. Må jo ikke være tydelig at det er en date heller. Kan jo bare invitere han med på noe, og se hvordan det blir Edit: så svarene over her nå. Er enig i at du kan vente litt og se om han tar initiativ, men tar det lang tid kan du sikkert spørre igjen. Endret 28. februar 2014 av MarryS
Pepperkake88 Skrevet 28. februar 2014 #8 Skrevet 28. februar 2014 Hvordan personlighet har mannen forresten? Noen menn er jo mer initiativrike enn andre når det kommer til å finne på ting. Hvis han egentlig er initiativrik og usjenert til vanlig, ville jeg tatt det som et dårlig tegn dersom han ikke spurte deg om å finne på noe etterhvert dersom du har spurt flere ganger, men kan jo hende han er sjenert, og da er det kanskje ikke like rart.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #9 Skrevet 28. februar 2014 Hvordan personlighet har mannen forresten? Noen menn er jo mer initiativrike enn andre når det kommer til å finne på ting. Hvis han egentlig er initiativrik og usjenert til vanlig, ville jeg tatt det som et dårlig tegn dersom han ikke spurte deg om å finne på noe etterhvert dersom du har spurt flere ganger, men kan jo hende han er sjenert, og da er det kanskje ikke like rart. Han er nok ganske så beskjeden - og siden vi er så like, så er jeg det også... Jeg tror begge sliter med en frykt for å bli avvist. Jeg vet at han har vært veldig opptatt de siste ukene, med flytting, hobby og andre ting. Så jeg prøver å smøre meg med litt mer tålmodighet før jeg resignerer helt. Jeg har sagt at han får komme opp med en dato for kino - og jeg regner med at han ikke hadde giddet å presisere at han følte for kino, hvis han ikke gjør det, liksom? Men ja - det er tålmodigheten jeg sliter med nå om dagen. Jeg er rastløs, urolig, får ikke sove... Regner med at nærbutikken er fornøyd, dog, siden jeg mer eller mindre har bosatt meg der i håp om å treffe "tilfeldig" på ham. Omsetningen har nok steget med 80% den siste tiden Anonymous poster hash: 649fd...f3a 1
Pepperkake88 Skrevet 28. februar 2014 #10 Skrevet 28. februar 2014 Han er nok ganske så beskjeden - og siden vi er så like, så er jeg det også... Jeg tror begge sliter med en frykt for å bli avvist. Jeg vet at han har vært veldig opptatt de siste ukene, med flytting, hobby og andre ting. Så jeg prøver å smøre meg med litt mer tålmodighet før jeg resignerer helt. Jeg har sagt at han får komme opp med en dato for kino - og jeg regner med at han ikke hadde giddet å presisere at han følte for kino, hvis han ikke gjør det, liksom? Men ja - det er tålmodigheten jeg sliter med nå om dagen. Jeg er rastløs, urolig, får ikke sove... Regner med at nærbutikken er fornøyd, dog, siden jeg mer eller mindre har bosatt meg der i håp om å treffe "tilfeldig" på ham. Omsetningen har nok steget med 80% den siste tiden Anonymous poster hash: 649fd...f3a Spennende er det iallefall. Godt å være forelsket. Krysser fingrene for deg :-)
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #11 Skrevet 28. februar 2014 Spennende er det iallefall. Godt å være forelsket. Krysser fingrene for deg :-) Jepp. For spennende. Og jeg sliter med å ikke slippe løs håpet - begynner å bli lei av å bli skuffet... Men så tolker man alle samtaler, meldinger, handlinger - "hva mente han med det, var det et hint" osv. Herremin - er det mulig... Litt morsomt dog - at man i hodet er akkurat likedan som da man var 14. Og det en som ikke akkurat forelsker seg lett! Og takk for fingerkryssing! Fint om du tar med tærne også Anonymous poster hash: 649fd...f3a 3
Pepperkake88 Skrevet 28. februar 2014 #12 Skrevet 28. februar 2014 Jepp. For spennende. Og jeg sliter med å ikke slippe løs håpet - begynner å bli lei av å bli skuffet... Men så tolker man alle samtaler, meldinger, handlinger - "hva mente han med det, var det et hint" osv. Herremin - er det mulig... Litt morsomt dog - at man i hodet er akkurat likedan som da man var 14. Og det en som ikke akkurat forelsker seg lett! Og takk for fingerkryssing! Fint om du tar med tærne også Anonymous poster hash: 649fd...f3a Ja man kan rett og slett bli gaaal av å analysere alt. Har en tendens til det selv...hehe. Hvor lenge siden er det dere hadde kontakt sist forresten?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #13 Skrevet 28. februar 2014 Ja man kan rett og slett bli gaaal av å analysere alt. Har en tendens til det selv...hehe. Hvor lenge siden er det dere hadde kontakt sist forresten? I går.... Anonymous poster hash: 649fd...f3a
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #14 Skrevet 28. februar 2014 Hva slags hobby har han? Kanskje du kan snakke om den? Anonymous poster hash: 016a1...e0c
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #15 Skrevet 28. februar 2014 Hva slags hobby har han? Kanskje du kan snakke om den?Anonymous poster hash: 016a1...e0c Samme som meg, og vi snakker mye om den når vi treffes Men jeg har jo lyst til å treffe ham hele tiden - snakke med ham, omgås ham på alle plan. Men jeg er redd for å drive ham vekk istedet for å få ham til å åpne øynene for meg.. Anonymous poster hash: 649fd...f3a
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #17 Skrevet 28. februar 2014 Han trenger nok litt tid for seg selv. Og hvis du ikke vil skyve han fra deg må du ta det litt rolig. Vent på at han foreslår noe. Finn på ting, vær litt opptatt.Sitter du bare og venter og så hopper når han tar kontakt virker du kanskje litt vel ivrig? Men det er ikke lett! Man har jo lyst til å ses hele tiden når man er forelsket Anonymous poster hash: 1d55d...a2a
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #18 Skrevet 28. februar 2014 Samme som meg, og vi snakker mye om den når vi treffes Men jeg har jo lyst til å treffe ham hele tiden - snakke med ham, omgås ham på alle plan. Men jeg er redd for å drive ham vekk istedet for å få ham til å åpne øynene for meg.. Anonymous poster hash: 649fd...f3a Er det hemmelig hva slags hobby dere har? Anonymous poster hash: 016a1...e0c
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #19 Skrevet 28. februar 2014 Er det hemmelig hva slags hobby dere har? Anonymous poster hash: 016a1...e0c Njæh.. Blir litt lett gjenkjennelig Anonymous poster hash: 649fd...f3a
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #20 Skrevet 28. februar 2014 Han trenger nok litt tid for seg selv. Og hvis du ikke vil skyve han fra deg må du ta det litt rolig. Vent på at han foreslår noe. Finn på ting, vær litt opptatt.Sitter du bare og venter og så hopper når han tar kontakt virker du kanskje litt vel ivrig? Men det er ikke lett! Man har jo lyst til å ses hele tiden når man er forelsket Anonymous poster hash: 1d55d...a2a Fornuften min vet jo dette. Men fornuften min og impulskontrollen er ikke alltid connecting.. Så jeg prøver å holde tastefingrene opptatt her på KG. Og så er jeg så redd for å vente for lenge - tenk hvis noen ser hvilken catch han er og snappet ham foran nesa på meg??Anonymous poster hash: 649fd...f3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå