Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en vennina som jeg alltid har tenkt på som litt ung og dum, men nå lurer jeg på om hun går over streken. Vi er 21 år begge to og har kjent hverandre så og si hele livet. Vi er ordentlig bestevenner og forteller hverandre alt.

Samtidig som vi er helt like er vi også helt forskjellige på hva vi mener er greit og ikke. Vi er begge "partyjenter" som liker singellivet og alt det fører med seg, og som 21 åringer så har begge friår så tiden jeg ikke er på jobb så er vi på fylla (ordentlig fylla-fylla) eller så røyker begge en del weed. Jeg vil si at dette er en dårlig livsstil, men jeg har fullført vgs og har gode nok karakterer til å komme dit jeg vil, jeg er bare trengte en pause og har søkt på studier til høsten. (sånn at det ikke bare håver inn med kommentarer om at jeg sløser bort livet mitt på tull og dop). Hun derimot har ikke fullført vgs, selv etter 3 iherdige forsøk, hun har ikke jobb heller.

I det siste har hun blitt litt villere enn hva jeg egentlig syntes er ok, hun har stadig sex med gutter som er i forhold, hun tar partydop når hun har sjansen og hun snylter helt ekstremt mye. Hun får også gutter til å betale for seg konstant.

Forrige helg lå hun med en hun VET er kjæresten til en godt bekjent av oss. De har pratet mye i ettertid og jeg vet hun har planer om å møte han igjen i helgen. Jeg syntes synd på kjærsten hans, hun er en søt jente som jeg ikke syntes fortjener dette.

Jeg mener ikke å sitte på en høy hest og dømme henne, men jeg vet ikke hva som blir moralsk riktig å gjøre her?? Burde jeg si ifra til kjæresten hans - for jeg føler det ikke er mitt sted å gjøre det. Vil ikke svikte henne heller... Begynner å bekymre meg for at hun ikke har planer om å vokse opp å ta tak i fremtiden sin.

Jeg trenger noen råd, og dette er det eneste stedet jeg kan være anonym som jeg vet om og få forskjellige meninger om saken... Hva burde jeg gjøre her? Jeg elsker denne jenta over alt, har alltid vært med henne og vil ikke avslutte vennskapet...

Anonymous poster hash: d413b...7b4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du sier i fra til kjæresten må du nok regne med at du mister venninna di i hvert fall. Moralsk sett burde du nok gjøre det, men de fleste hadde vel ikke gjort det.

Ellers er det vel kanskje på tide for dere begge å bli voksne.

• Liker 4
Skrevet

Hvis du sier i fra til kjæresten må du nok regne med at du mister venninna di i hvert fall. Moralsk sett burde du nok gjøre det, men de fleste hadde vel ikke gjort det.

TS her

Nå lurer jeg litt på hvordan jeg skal bli mer voksen? Jeg tok et friår for å være litt vill, men har jo søkt studier til høsten. Å være litt ung og dum når man er 21 år må vel være greit?

Anonymous poster hash: 74c98...d8e

• Liker 1
Skrevet

Ta en alvorsprat med venninnen din om hennes oppførsel og handlinger. Si rett ut hva du mener om saken, hvis dere er så gode venninner så vil hun ta dette til seg og forandre seg. Og dermed slutte å møte denne gutten som har kjæreste.

Anonymous poster hash: 3c35a...8ca
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er 21, og kunne aldri i verden ha tatt friår "for å være litt vill", hva er det for noe? Jeg føler meg for gammel til å holde på sånn, men det er meg da.

Holder på med mitt 2 fagbrev nå i din alder og jeg har det morsomt likevel med noen "ville" helger av og til og sydenreiser.

Og for å svare på spørsmålet da, jeg er enig med AB over her.

• Liker 5
Skrevet

TS her

Nå lurer jeg litt på hvordan jeg skal bli mer voksen? Jeg tok et friår for å være litt vill, men har jo søkt studier til høsten. Å være litt ung og dum når man er 21 år må vel være greit?

Anonymous poster hash: 74c98...d8e

Joda, men å være på "fylla-fylla" og "røyke weed" til enhver tid når man ikke er på jobb syns jeg er umodent, selv for en 21-åring.

• Liker 6
Skrevet

Joda, men å være på "fylla-fylla" og "røyke weed" til enhver tid når man ikke er på jobb syns jeg er umodent, selv for en 21-åring.

Helt enig!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 21, og kunne aldri i verden ha tatt friår "for å være litt vill", hva er det for noe? Jeg føler meg for gammel til å holde på sånn, men det er meg da.

Holder på med mitt 2 fagbrev nå i din alder og jeg har det morsomt likevel med noen "ville" helger av og til og sydenreiser.

Og for å svare på spørsmålet da, jeg er enig med AB over her.

ja det er deg. så du ska likke belære andre om hvordan de skal leve livet sitt. for min del høres du kjedelig ut og jeg hadde aldri blitt "gammel" i en alder av 21. men det er meg da

Anonymous poster hash: 3b75e...b0c

• Liker 6
Skrevet (endret)

ja det er deg. så du ska likke belære andre om hvordan de skal leve livet sitt. for min del høres du kjedelig ut og jeg hadde aldri blitt "gammel" i en alder av 21. men det er meg da

Haha bitch please, når har jeg "belæret" om noe som helst Miss ReddForÅVokseOpp?

Klart jeg høres kjedelig ut for deg, du er jo den tøffe som drikker mye og røyker weed, sant?

Du får håpe jeg ikke blir sjefen din endag når du jobber som lagermedarbeider en eller annen plassen.

Endret av Sillicious
  • Liker 4
Skrevet

Ta en alvorsprat med henne, men vaer forberedt paa at hun ikke synes du er i posisjon til aa domme.

Ikke ga til kjaeresten hans, det er ikke din business.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det er det moralske å gjøre, man må faktisk ta i betraktning hvem man er best venn med i en sånn situasjon. Hvis hun vil at hun skal slutte med det får hun heller ta en skikkelig og forståelsesfull prat med venninnen sin, der hun så godt hun kan ikke dømmer. Vi vet ikke hvorfor venninnen gjør dette, det kan jo virke som at hun har en del problemer og ikke forstår konsekvensene av handlingene sine.

Anonymous poster hash: 25580...8b2

Skrevet

Haha bitch please, når har jeg "belæret" om noe som helst Miss ReddForÅVokseOpp?

Klart jeg høres kjedelig ut for deg, du er jo den tøffe som drikker mye og røyker weed, sant?

Du får håpe jeg ikke blir sjefen din endag når du jobber som lagermedarbeider en eller annen plassen.

kjære deg. jeg er ikke ts :) jeg er hverken 21 eller har friår akkurat nå. jeg er 33 og hadde friår i fjor, med god samvittighet :) og jeg har hatt friår flere ganger. og du kommer heller aldri til å bli sjefen min til tross for at jeg både har hatt friår og røykt weed :)

• Liker 4
Skrevet

hvem sier at det er tøft å røyke weed og drikke? det er sikkert gøy men det er vel omtrent like tøft som å tygge hubbabubba

• Liker 2
Skrevet

og det er jo ganske morsomt at du er så ignorant at du tror at folk med fagbrev ikke blir sjefer. min samboer er sjef, kun med fagbrev. søstra mi også for den saks skyld

• Liker 4
Skrevet

kjære deg. jeg er ikke ts :) jeg er hverken 21 eller har friår akkurat nå. jeg er 33 og hadde friår i fjor, med god samvittighet :) og jeg har hatt friår flere ganger. og du kommer heller aldri til å bli sjefen min til tross for at jeg både har hatt friår og røykt weed :)

Hehe, 33 år og friår flere ganger? Håper det ikke er friår fra både jobbing og studering ;)

Anonymous poster hash: 21a9d...fd8

• Liker 2
Skrevet

Hehe, 33 år og friår flere ganger? Håper det ikke er friår fra både jobbing og studering ;)

Anonymous poster hash: 21a9d...fd8

jeg har hatt totalt 4 friår de siste 11 årene ja. og jo det var friår fra alt slik at jeg kunne reise blant annet:) hvorfor håper du ikke det var fra både jobb og skole? jeg har god utdannelse jeg og ingen problemer med å få meg jobb etter et friår :)

• Liker 1
Skrevet

En voksen ville ikke uttalt seg slik som du, men det forstår du når du blir eldre.

Dessuten er det greit å få rase ifra seg når man er ung, slik som i begynnelsen av 20-årene.

Er mange som får rast ifra seg, og gjør det veldig bra livet etterpå. :)

Anonymous poster hash: a3ab0...f61

• Liker 6
Skrevet (endret)

og det er jo ganske morsomt at du er så ignorant at du tror at folk med fagbrev ikke blir sjefer. min samboer er sjef, kun med fagbrev. søstra mi også for den saks skyld

Hvorfor skriver du det til meg..? Var jo jeg som sa det, at folk med fagbrev blir sjefer?

Og dere resten? Hva med å ta ting litt mer bokstavelig? Om mulig?

Endret av Sillicious
Gjest Blomsterert
Skrevet

Ts.

Greit du "tar det ut"nå. Men husk du skal i land igjen. Eller, lande! En l i t e n advarsel.

Men ok, nok moral du ba om ikke å få :-)

Du må jo først og fremst snakke med venninnen din? Du er jo bekymret. Med god grunn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...