Gå til innhold

Sykt barn når man har dagmamma

Anbefalte innlegg

Gjest New_Girl
Skrevet

Kan man være hjemme med sykt barn når man har dagmamma? Altså at man bruker sykt barn sm fravær? Eller må man ta feriedag?

Hadde hun gått i barnehage hadde jeg jo måttet være hjemme uansett, men når man har dagmamma så MÅ jeg jo ikke være hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan bruke sykt barn dag :-)

Gjest gurimalla
Skrevet

Mange barn er sårbare når de er syke og da er det bra at foreldrene er hjemme. Du har rett til å være hjemme ved nødvendig tilsyn og pleie (samme som alle andre).

Når vi som har barn i bhg må være hjemme i 48 timer etter feber kan du sikkert sende barnet til dagmamma. Du må jo også være hjemme når dagmamma er syk så du bør bruke "sykt barn dagene" litt annerledes.

Skrevet

Dette bør du sjekke med dagmammaen. Vår hadde små ungar sjølv, så vi hadde same reglar som barnehagen, begge vegar. Og mange dagmammaet har fleire dagmammaungar, så då bør ein ha same reglar som barnehagen, elles spreier ein jo smitte.

• Liker 1
Skrevet

Mange barn er sårbare når de er syke og da er det bra at foreldrene er hjemme. Du har rett til å være hjemme ved nødvendig tilsyn og pleie (samme som alle andre).

Når vi som har barn i bhg må være hjemme i 48 timer etter feber kan du sikkert sende barnet til dagmamma. Du må jo også være hjemme når dagmamma er syk så du bør bruke "sykt barn dagene" litt annerledes.

Må dere holde hjemme 48 timer etter "bare" feber? :-o

Gjest New_Girl
Skrevet

Dette bør du sjekke med dagmammaen. Vår hadde små ungar sjølv, så vi hadde same reglar som barnehagen, begge vegar. Og mange dagmammaet har fleire dagmammaungar, så då bør ein ha same reglar som barnehagen, elles spreier ein jo smitte.

Hun passer bare vårt barn hjemme hos oss :)

Skrevet

Da er hun praktikant, og ikke dagmamma. Jeg har passet barn hjemme hos de, og da var mor og far på jobb og jeg tok meg av barnet som var litt febersyk.

Anonymous poster hash: 9953c...61b
Gjest New_Girl
Skrevet

Så da har jeg ikke rett på å være hjemme med barnet? Når vi har noen til å passe?

Skrevet

Selvfølgelig kan du det, barnet ditt har det best hos foreldrene når det er sykt.

Her har mannen til og med brukt et par sykt barn dager på dager der jeg er fysisk tilstede i hjemmet uansett.

Fordi jeg noen dager ikke har hatt kapasitet til å ta meg tilfredsstillende av et sykt barn alene.

Ingen som stiller noen krav til slikt, men klart; har man et barn som er veldig mye sykt, kunne man nok ikke prioritert slik jeg og mannen har kunnet gjøre.

Skrevet

Så da har jeg ikke rett på å være hjemme med barnet? Når vi har noen til å passe?

Jo, det skulle jeg mene.

Skrevet (endret)

Må dere holde hjemme 48 timer etter "bare" feber? :-o

Det er veldig, veldig vanlig. Er vel det som er anbefalte retningslinjer fra myndighetene. 48 t feberfri, fra siste oppkast eller siste diaré. Noen barnehager praktiserer derimot at hvis barnet har under 38 på kvelden og under 37,5 på morgenen etterpå, så får det komme i barnehage sammen dag, hvis feberen bare har vart en dag.

Da er hun praktikant, og ikke dagmamma. Jeg har passet barn hjemme hos de, og da var mor og far på jobb og jeg tok meg av barnet som var litt febersyk.

Anonymous poster hash: 9953c...61b

Praktikant er det samme som au pair i det forstand at han/hun bor hos familien og får dekket kost og losji, det gjør ikke dagmamma. Dagmamma er dagmamma selv om hun kommer hjem.

Joda, det har du. God bedring!

Endret av kaprifolen
Gjest New_Girl
Skrevet

Det er veldig, veldig vanlig. Er vel det som er anbefalte retningslinjer fra myndighetene. 48 t feberfri, fra siste oppkast eller siste diaré. Noen barnehager praktiserer derimot at hvis barnet har under 38 på kvelden og under 37,5 på morgenen etterpå, så får det komme i barnehage sammen dag, hvis feberen bare har vart en dag.

Praktikant er det samme som au pair, ikke dagmamma. Dagmamma er dagmamma selv om hun kommer hjem.

Joda, det har du. God bedring!

Takk :-)

Skrevet

Sykt barn er sykt barn, uansett om du har barnepass eller ikke. Er barnet sykt, har du krav på å være hjemme med barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...