Gå til innhold

Kan man ha sjøhest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I akvarium? :-D

Anonymous poster hash: 27d88...21b

• Liker 1
Skrevet

Ja, men jeg tror de er svindyre. Fins ihvertfall til saltvann, men mulig det finnes til ferskvann også

• Liker 1
Skrevet

Håper du har stort akvarium.. Det verste jeg vet er når folk putter fisk i små boller.

• Liker 3
Skrevet

Ja, de er ikke så dyre heller. Derimot koster det en del å holde dem med tanke på akvariestørrelse, skummer, levende sten osv som skal være i saltvannskar.

Skrevet

La nå de stakkars sjøhestene få være i fred i havet....

• Liker 3
Skrevet

Oi! DET fikk jeg lyst til å ha en gang! Har sett et kjempefint saltvannsakvarie i en dyrebutikk i nærheten, fiskene er store og fargerike, ser så fint ut. Men sikkert mye jobb å holde det ordentlig.

Skrevet

Jeg har veldig lyst å sette opp en tank for sjøhest selv. Har man virkelig lyst og ork til å sette seg inn i saltvannsakvarium så er det nå bare å kjøre på.

AnonymBruker
Skrevet

De er svært utrydningstruede. Men fiskes som følge av slik industri som dere snakker om, samt til religion, mat og medisin. Stopp vær så snill, bare fordi det er pent er det ikke lurt.

Anonymous poster hash: 59899...fc6
  • Liker 4
Skrevet

De er svært utrydningstruede. Men fiskes som følge av slik industri som dere snakker om, samt til religion, mat og medisin. Stopp vær så snill, bare fordi det er pent er det ikke lurt.

Anonymous poster hash: 59899...fc6

Går fint å anskaffe de som er avlet i fangenskap.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjøhester er så fine! Men støtter at de bør få være i fred. Men samtidig, det ligger så mye søppel i havet som ingen bryr seg om å ta ansvar for å rydde opp, at sjøhester i akvarium iallfall får et bedre liv.

Anonymous poster hash: 1e03d...3e8
Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg har en utstoppa sjøhest hjemme hos mamma og pappa. Det er tydeligvis ulovlig å ta med seg ut av landet jeg kjøpte den i og jeg viste ikke at de var freda (?)..

De er veldig fine, men jeg tror det er vanskelig å ha de i akvarium siden det er dyrt med saltvannsakvarie + alt man trenger for at sjøhesten skal ha det bra.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du vil ha sjøhester må du huske på at de må være alene i akvariet, da de spiser treeegt og ikke kan ha konkurranse om maten.

Sjøhester som selges til akvarister er avlet i fangenskap, og det er også en av grunnene til at de er enklere å holde enn mange andre saltvannsfisk. Tror heller ikke du kan ha koraller med disse, men er usikker da jeg kun har hatt andre typer saltvannsfisk selv.

Anonymous poster hash: ac63e...544

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...