AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #1 Skrevet 28. februar 2014 Hei Jeg søker råd og gjerne så konkrete som mulig for min datter som er 7 år. Hun er en glad og morsom jente, men sliter med at hun "faller ut". Med det mener jeg at det er vanskelig for henne å følge med og for andre å fange oppmerksomhetene hennes både her i familien, med venner og på skolen. Læreren sier at det er veldig av og på, hvis læreren skal holde et innlegg over litt tid så forsvinner hun ut i sine egne tanker. Det samme skjer hjemme og når jeg har snakket med henne så sier hun at hun kommer i drømmeverden, det er som om hun bare blir borte. Hun elsker å sitte med konkrete ting og blir veldig oppslukt at enkelte tema. Jeg kan høre at venninne roper navnet hennes i lek mange ganger før hun svarer, rett og slett fordi hun er i sine egne tanker. I tillegg så sier hun ofte at hun har vondt i magen. Vi har testet henne for gluten og laktose intoleranse da jeg har hørt at det kan gi dårlig konsentrasjon. Prøvene har ikke slått ut, men jeg har hørt at det trenger de ikke gjøre selv om hun reagerer på noe. Jeg vil gjerne ha råd på hvordan jeg kan fange oppmerksomhetene hennes bedre, og konkrete tips hvis dere tenker at det er noe vi bør teste ut på matintoleranse eller andre ting. På forhånd tusen takk. Anonymous poster hash: bcf64...e51 Anonymous poster hash: bcf64...e51
Jade Skrevet 28. februar 2014 #2 Skrevet 28. februar 2014 Ikke for å dytte på jenten din en diagnose, men oppmerksomhetssvikt er en av symptomene på AD/HD:Konsentrasjonsproblemer og problemer med vedvarende oppmerksomhet: Dette kan føre til at personer med ADHD ikke fanger ikke opp muntlige beskjeder og andre signaler fra omgivelsene. De kan ha vansker med å bearbeide informasjon og kan derfor få problemer med å følge instruksjoner, gjennomføre oppgaver og organisere egne aktiviteter. For andre kan det virke som om de ikke hører etter. De unngår eller misliker gjerne oppgaver som krever vedvarende oppmerksomhet. De skifter ofte fra en aktivitet til en annen, uten å gjøre noe ferdig. De er lette å distrahere, glemsomme og mister lett ting. Mer info: http://www.adhdnorge.no/index.asp?id=26001
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå