Gå til innhold

Får ikke besøke kjæresten min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er 15 år og er i et forhold med en gutt på 18 år. Han bort langt unna, så vi ser hverandre knapt. Han har vært på besøk hos meg noen ganger(og lugget over). Han bor alene(sammen med en kompis), og jeg vil gjerne besøke han. Jeg føler det blir så urettferdig at det bare er han som skal besøke meg. Mamma og pappa er skeptisk til dette, noe som er forståelig, men jeg skulle ønske de også kunne sette seg litt inn i min situasjon. Pappa sa: "Hvis han fortsatt hadde bodd hos foreldrene sine ville du ha fått lov. Jeg liker ikke tanken på at du skal ligge en plass uten noen voksne". Han jobber mye og har det stramt økonomisk sett, så det er også vanskelig for han å komme hit hele tiden. Hva burde jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 4556f...e3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg er 15 år og er i et forhold med en gutt på 18 år. Han bort langt unna, så vi ser hverandre knapt. Han har vært på besøk hos meg noen ganger(og lugget over). Han bor alene(sammen med en kompis), og jeg vil gjerne besøke han. Jeg føler det blir så urettferdig at det bare er han som skal besøke meg. Mamma og pappa er skeptisk til dette, noe som er forståelig, men jeg skulle ønske de også kunne sette seg litt inn i min situasjon. Pappa sa: "Hvis han fortsatt hadde bodd hos foreldrene sine ville du ha fått lov. Jeg liker ikke tanken på at du skal ligge en plass uten noen voksne". Han jobber mye og har det stramt økonomisk sett, så det er også vanskelig for han å komme hit hele tiden. Hva burde jeg gjøre?

Hvor bor foreldrene hans da? Må si meg enig med dine foreldre. Du kunne jo besøke foreldrene hans en helg og han må komme dit for å være med deg?

Anonymous poster hash: 0b74f...641

• Liker 6
Skrevet

Du er "bare" 15 år å må nok respektere det foreldrene dine bestemmer.

Jeg skjønner at foreldrene dine er skeptiske. Han er 18 å er myndig til både å ha sex og å kjøpe alkohol. Foreldrene dine er nok redde for at du skal drikke å ha sex hele helgen. Du er i følge loven ikke gammel nok til noen av delene.

Siden kjæresten din har vært hos deg, så har jo foreldrene dine møtt han. Hva med at de får kjøre deg til han, bli med inn å se hvordan han bor? Lag samtidig en avtale om at du lover de å ringe om det skulle være noe.

Jeg vet at som foreldre så hadde ikke jeg vært komfertabel med situasjonen.

Anonymous poster hash: 8708a...3d7
  • Liker 4
Skrevet

Foreldrene mine bryr seg ikke om jeg drikker eller har sex(så fremt jeg bruker beskyttelse). De vet også at kjæresten min er en ansvarlig type som ikke driver med festing hver helg.

Skrevet

Foreldrene mine bryr seg ikke om jeg drikker eller har sex(så fremt jeg bruker beskyttelse). De vet også at kjæresten min er en ansvarlig type som ikke driver med festing hver helg.

De er tydeligvis ikke veldig overbevist. Så få besøk hos dine foreldre eller møt han hos hans foreldre. Det er bra de passer på deg, du er så veldig ung.

Anonymous poster hash: 65005...d74

• Liker 2
Skrevet

De pengene du ville brukt til å reise, kan du jo gi ham slik at du er med på å dele på utgiftene.

Anonymous poster hash: e2bcf...2d6

• Liker 1
Skrevet

Er det lenge til du blir 16 år?

Det er bra foreldrene dine bryr seg. Skjønner ikke hvordan du kom i kontakt med en 18-åring når du bare er 15 år?

Anonymous poster hash: b7ffb...c0b
Skrevet

Men kan ikke du bruke pengene du ville brukt til å reise til han til å betale for hans reise til deg? Jeg skjønner foreldrene dine kjempe godt! Du bør være glad de i det heletatt lar han overnatte hos deg :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...