Gå til innhold

Til alle alenemødre og -fedre som møter nye partnere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vis litt takknemlighet ovenfor partneren deres. For at han eller hun faktisk tar hensyn og svelger haugevis med kameler innimellom. For at han eller hun godtar situasjonen slik som den er med ekser og alt som følger med. For at han eller hun i det hele tatt gidder. Rett og slett.

Det er ikke det at dere eller barna ikke er verdt det. Men å holde ut hverdagen hveeer eneste dag med barn som ikke er ens egne er det ikke alle som greier. Særlig ikke når den andre forelderen som også skal si sitt er eksen til kjæresten. Så dere som har en partner som står last og brast ved deres side: Vær litt ydmyke og vis at dere setter pris på alle hensyn som tas. Det varmer en uværsdag.

(Hilsen alenemor som ikke ofret dette en tanke før hun selv fant en mann med barn fra før.)

Anonymous poster hash: 7a105...c4b
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får lese det du har skrevet selv og minne deg selv på det også da;) du har jo også ett barn, som den nye mannen din må forholde seg til og svelge kameler for (og det er ikke hans engang!).

Anonymous poster hash: b1e64...937

• Liker 1
Skrevet

Du får lese det du har skrevet selv og minne deg selv på det også da;) du har jo også ett barn, som den nye mannen din må forholde seg til og svelge kameler for (og det er ikke hans engang!).

Anonymous poster hash: b1e64...937

Jeg tror vel det er det TS har innsett, og at det er derfor hun skriver det - eller hva? ;)

Anonymous poster hash: 05361...3d6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så glad når jeg leser slike tekster! Ikke fordi jeg unner noen å være i en vanskelig situasjon, men fordi det gjør meg godt å lese at jeg ikke er aleine med de tankene og følelsene. Selv er jeg den "nye partneren". Jeg bor med en herlig mann og sammen har vi en datter på 2. I tillegg har vi bonusbarn som det er veldig koselig å få hjem med jevne mellomrom - med unntak av de gangene mammaen dems har satt griller i hodet dems om det ene og andre. Da er det ikke lett å skulle være lett på foten og sette følelser til side. Men jeg gidder det, hver eneste gang, det er bare så sårene og leit når jeg vet at samarbeidet kunne vært så mye bedre - "hvis bare". Til syvende og sist vil det ordne seg, håper jeg, men er jo en grunn til at man fortsetter det livet man har påbegynt med en mann og hans barn og den pakka som følger med.

Anonymous poster hash: 751f0...b88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...