Gå til innhold

Hva slags matrett har du lyst på til middag i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt usikker på hva jeg skal ha til middag senere i dag. Men bearnaisesaus høres godt ut! Bare jeg finner ut hva jeg skal ha attåt.

Hva med deg? :blomst: (Altså, hva vil du spise? :fnise: )

Anonymous poster hash: 80cc9...62b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne godt ha tenkt meg litt kinamat i morgen, for det er det lenge siden jeg har spist nå.

Hvorfor er vi anonyme her i tråden? :fnise:

Anonymous poster hash: 2e581...f9c
Skrevet

Noe i samme gate som béarnaise, faktisk. :lur:

Dvs jeg vil ha en virkelig god biff (indrefilet, ytrefilet eller entrecôte av kjøttfe fra en bra produsent). Ovnsstekte tynne mandelpotetbåter med godt fingersalt på. Lettkokte grønne bønner med sennepsvinaigrette. Og urtesmør med sjalottløk kokt i god vineddik, masse hakket frisk estragon, dijonsennep og en klunk cognac - en myk kule legges oppå den varme stekte biffen.

Og til dette vil jeg drikke en argentisk malbec. :nigo::vin:

Anonymous poster hash: 51a66...b01
Skrevet

Fikk akutt lyst på hjemmelaget tomatsuppe, med fersk basilikum og en form for ost i. Kanskje hjemmebakte rundstykker til også. Det skal jeg ha i morgen. :)

Anonymous poster hash: a0e2e...d21
Skrevet

Noe i samme gate som béarnaise, faktisk. :lur:

Dvs jeg vil ha en virkelig god biff (indrefilet, ytrefilet eller entrecôte av kjøttfe fra en bra produsent). Ovnsstekte tynne mandelpotetbåter med godt fingersalt på. Lettkokte grønne bønner med sennepsvinaigrette. Og urtesmør med sjalottløk kokt i god vineddik, masse hakket frisk estragon, dijonsennep og en klunk cognac - en myk kule legges oppå den varme stekte biffen.

Og til dette vil jeg drikke en argentisk malbec. :nigo::vin:

Anonymous poster hash: 51a66...b01

Er du mann, singel, og en skikkelig personlighet, så vil jeg gjerne få komme til middag! :fnise:

Du som spør om anonymitet, jeg bruker alltid anonymknappen, erfaring sier det er best.

Skrevet

Kunne godt ha tenkt meg litt kinamat i morgen, for det er det lenge siden jeg har spist nå.

Hvorfor er vi anonyme her i tråden? :fnise:

Anonymous poster hash: 2e581...f9c

Det spiste jeg for snart to uker siden. Men hjemmelaget (glass) smaker ikke like bra som på kinaen i nærheten.

Skrevet

Fikk akutt lyst på hjemmelaget tomatsuppe, med fersk basilikum og en form for ost i. Kanskje hjemmebakte rundstykker til også. Det skal jeg ha i morgen. :)

Hjemmelaget helt fra bunnen av? :)

Skrevet

Mammas kjøttboller :D

Åh! :)

Skrevet

Hjemmelaget helt fra bunnen av? :)

Laget av hermetiske tomater, tenker jeg det blir. :) Har noen tomater i kjøleskapet også, men er for grisk til å bruke disse i suppe, når jeg er fornøyd med de hermetiske i pappboks fra Eldorado.

Skrevet

Jeg drømmer om Fondue i dag. Og tror det må bli det. :)

Skrevet

Tja.

Jeg tipper at jeg slenger sammen en pizza. Tror jeg er tom for saus, så jeg begynner med det, så kan den koke mens deigen hever.

:heks:

Gjest Lille-pus
Skrevet

I kveld blir det sushi og sashimi (har en bit Salmalaks i fryseren. Den ble frosset så fort jeg kom hjem med den... med henblikk på å ha noen digge sashimibiter ved siden av den ferdigkjøpte sushiplaten).

Og som vanlig blir det kamp om å beskytte egen tallerken for lange, poter med 'fiskekroker' på.

Gjest Mr. Toad
Skrevet

I kveld blir det sushi og sashimi (har en bit Salmalaks i fryseren. Den ble frosset så fort jeg kom hjem med den... med henblikk på å ha noen digge sashimibiter ved siden av den ferdigkjøpte sushiplaten).

Og som vanlig blir det kamp om å beskytte egen tallerken for lange, poter med 'fiskekroker' på.

Deler du ikke med kattene? :glare:

Gjest Lille-pus
Skrevet

Deler du ikke med kattene? :glare:

Ikke fra min egen tallerken nei.

'Mor' spiser ved bordet. Kattene spiser.... eeeehhh... også på bordet om de får muligheten.

De får hver sin skål med små laksebiter på gulvet, men det demper ikke lysten på min sashimi.

Gjest Mr. Toad
Skrevet

Ikke fra min egen tallerken nei.

'Mor' spiser ved bordet. Kattene spiser.... eeeehhh... også på bordet om de får muligheten.

De får hver sin skål med små laksebiter på gulvet, men det demper ikke lysten på min sashimi.

Katter gjør vel som regel det de vil.

Skrevet

Jeg har drømt om kjøttdeig/ karbonadedeig i noen dager nå.

Så ikveld blir det karbonadedeig med tacokrydder, ovnsbakt paprika, sprø "nachos" av squash ved siden av. + salsa, ananas osv

Ingenting som slår tacosmak på en fredag :D

Anonymous poster hash: 55d20...8c7
Skrevet

Hadde vært godt med mammas lasagne, selvsagt med et lite lass hvitløksbrød til :spise:

Skrevet

Kyllingkjøttkaker har jeg lyst på i dag :slafs:

Anonymous poster hash: 038de...b35

Gjest Silverstream
Skrevet

Det er ganske åpenbart for meg ..... Tacofredag :danse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...