danbanan Skrevet 27. februar 2014 #1 Skrevet 27. februar 2014 hei og hå begynner å komme litt oppi årene, så kanskje på tide å finne "the one and only"(hvis hun finnes) Men jeg har bare ett stort problem, jeg suger på å sjekke damer. Mye pgr av usikkerhet, men også pgr av tidligere dårlige erfaringer(det å bli avvist gang på gang sitter dypt inni sjelen) Men dette henger vell kanskje litt sammen. Men det jeg ønsker å spørre om,er hvordan kan man unngå å bli bitter, når man stadig vekk er kompisen i vennegjengen som blir sittende igjen alene!? Hvordan skal man komme ut den boblen av negative tanker og få håpet tilbake? Man blir jo ikke akkurat noen yngre med årene. 2
Sylvari Skrevet 28. februar 2014 #2 Skrevet 28. februar 2014 Tror det gjelder å ikke sette sin lykke i å ha en partner. Lettere sagt enn gjort, inderlig klar over det selv. Jeg har innfunnet meg med at jeg neppe finne drømmemannen, jeg dater ikke seriøst og tar ting egentlig litt som det kommer uten å legge planer for fremtiden med partner i bildet. Dukker han/hun opp er det selvfølgelig flott, men slettes ikke noe krav for at jeg skal leve lykkelig. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #3 Skrevet 28. februar 2014 Beste måten å komme ut av bitter-bobla på er å ta seg som man er. Du er den du er og kan ikke sammenligne deg med de andre, de lever i en helt annen verden for seg selv. Nå vet jeg ikke hva "opp i årene" betyr, over 30 kanskje, men livet er fortsatt lang og hverdagen bør ikke fylles med negative tanker og stress. Hvis du er deres venn like mye som de er dine venner, kan du prate med dem også om situasjonen og be om mer inkluderende aktiviteter. Å være i vennegjeng betyr ikke bare å dra ut på utesteder og sitte på ræva hele tiden. Nei, vi blir ikke yngre, men vi blir mer erfarne så lenge vi lever. Du vet hva som funket og ikke funket i fortiden, det kan du bruke nå også. Ellers så ikke la deg påvirke så mye fra utsiden, gjør det du har lyst til. Anonymous poster hash: 061b8...48a
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #4 Skrevet 28. februar 2014 hei og hå begynner å komme litt oppi årene, så kanskje på tide å finne "the one and only"(hvis hun finnes) Men jeg har bare ett stort problem, jeg suger på å sjekke damer. Mye pgr av usikkerhet, men også pgr av tidligere dårlige erfaringer(det å bli avvist gang på gang sitter dypt inni sjelen) Men dette henger vell kanskje litt sammen. Men det jeg ønsker å spørre om,er hvordan kan man unngå å bli bitter, når man stadig vekk er kompisen i vennegjengen som blir sittende igjen alene!? Hvordan skal man komme ut den boblen av negative tanker og få håpet tilbake? Man blir jo ikke akkurat noen yngre med årene. Først og fremst kanskje basere lykken sin på noe annet enn det å finne en partner. Ta en pause fra jakten og fokuser på noe annet som du liker å gjøre i stedet. Dessuten tror jeg ikke det er unormalt å være bitter for en periode når man har feilet gjentatte ganger innen dating. Da kan det være lurt å ta litt pause så man får tid til å omstille seg, slik at bitterheten gir slipp :-p. Anonymous poster hash: 01711...46d
sjonkelrolf Skrevet 3. mars 2014 #5 Skrevet 3. mars 2014 Jeg for min del fokuserer på andre ting enn dating. Har mye å gjøre, både i og utenfor jobb.
Nettinettet Skrevet 3. mars 2014 #6 Skrevet 3. mars 2014 Å være bitter, og å være skuffa/såret fordi man ikke har en kjæreste er to forskjellige ting. Men mange blandet disse to. Er man bitter, går man aktivt inn for å ødelegge for andre mennesker som har det bedre enn en selv. Man kan gjerne finne på negative ting eller si negative ting om andre for å ikke føle på egne følelser. Man blir rett og slett litt sint på verden og synes den er slem og urrettferdig. Det skal ganske mye til før man kommer dit, og dårlig selvbildet og uvilje til å ta tak i sitt eget liv er en av disse tingene. Det jeg anbefaler deg å gjøre (da jeg tror du bare er skuffet og lei og ikke kommer til å bli bitter) er å konsentrere deg om deg selv og hva du kan gjøre, kontra å se på hva alle andre holder på med. Er du fornøyd med deg selv? Føler du at du har de egenskapene den partneren du leter etter vil sette pris på? Eller er det ting ved deg selv du kan endre for å bli en bedre match med disse? Selv ikke for å finne en kjæreste, men for å få det bedre med deg selv. Synes du at du er en tipp topp fyr som ikke har noen ting du ikke liker eller ønsker å endre, så er det bare å konsentrere deg om å skape positive opplevelser for deg selv, her og nå, og så det at du ikke hr en partner ikke være en mørk sky over livet ditt lenger. Og du vil se at din verdi hos andre øker enormt når de ser at du lever et bra liv og er fornøyd med deg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå