AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #1 Skrevet 27. februar 2014 Jeg tror ikke søsteren til typen liker meg. Jeg liker ikke henne heller. Problemet er at hun sliter veldig med en ødelagt rygg. Nå som hun har vært veldig nedbrutt og vært mye hjrmme, har jeg måttet latet som om jeg bryr meg. Det er vanskelig å fake, og tror hun merker det. Jeg kjøpte blomster og sjokolade. Hun takket kort på melding senere. Hun liker ikke at broren er sammen med meg. Hun virker til å avsky forholdet. Selv har hun ikke den beste historikken å skryte av når det gjelder forhold. Hun hilste ikke på meg første gang jeg møtte henne. I ettertid ble hun hyggeligere. Mamma virker ikke til å like henne heller. Grunnen er at hun er kald, lite utstråling. Hun smiler lite, rett på sak, såree andre fort. Hun liker ikke barn, og ikke dyr. Hun er blottet for omsorg og kan komme med kommentarer som: hva ser du i broren min? Du har et ok utseende og er ikke dum. Hvorfor finner du deg ikke bedre? Jeg blir sjokkert. Deretter er hun på kaffe med broren samme dag. De henger sammen i tykt og tynt. Jeg har selv vært syk, men hun spurte ikke hvordan det gikk. Hun snakker aldri med meg og tenker kun på sin egen utdannelse og jobb. Jeg ser at hun stadig liker bilder og ting eksen til typen min og hennes kjæreste foretar seg, men hun liker aldri noe av det jeg poster. Føler at hun har lagt meg for hat til tross for at jeg startet med blanke ark og hjalp henne med veldig mye. Vet ikke hva jeg vil med tråden. Kanskje bare få ned noen tanker og frustrasjon.Anonymous poster hash: 3b018...44b
Gjest Mupsi Skrevet 28. februar 2014 #2 Skrevet 28. februar 2014 Det skinner ofte veldig gjennom i kroppsspråket når man ikke liker en person, er du sikker på at hun ikke liker deg fordi du ikke liker henne da? Har du prøvd å være hyggelig med henne og eventuelt oversett kommentarer e.l.? Folk liker jo at andre er interessert i dem, har du spurt henne hvordan det går med henne f.eks?
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 28. februar 2014 #3 Skrevet 28. februar 2014 Det er ikke alle man har kjemi med. Og om man selv fikk en god kjemi med brorens kjæreste, og de slår opp, så kan det være at man bevisst ikke orker å investere noe tid i å prøve å bli kjent med den nye kjæresten. Hvor lenge har de andre forholdene hans vart? Har han hatt mange forhold tidligere? Om han har hatt en del forhold (bytter partner annet hvert år) så kan det også være en grunn til at hun ikke tar dere noe seriøst.Har du fortalt det hun har sagt om broren din (og dere to/deg) til han?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #4 Skrevet 28. februar 2014 Jeg kommer absolutt ikke overens med broren til min kjæreste. Jeg er veldig glad i kjæresten min, men er det noen jeg virkelig hadde klart meg uten er det broren hans. Jeg avskyr han, hater å snakke med han og prøver å unngå han, han er så fæl på så mange mulige måter. Og tro meg, jeg prøvde virkelig i starten å være hyggelig. Lagde mat når han var syk, og når han var frisk, hjalp han med ting osv. Han er en drittsekk tilbake. Nå gjemmer jeg meg nesten når jeg er i huset.. Så kan se for meg litt hvordan du har det. Egentlig tenker jeg at det beste er å bare heve seg over de, og fortsette å være en god person. Selv om det er vanskelig, I would know! Et annet tips, høres rart ut, men: Hvis hun sier en frekk kommentar eller noe, se på henne som en liten hjelpesløs valp. Synes synd på henne fremfor å ta deg nær av det. Høres rart ut, men jeg synes det hjelper litt Anonymous poster hash: c99d9...027 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #5 Skrevet 1. mars 2014 Hold kontakten på minimumsnivå. Er ikke din oppgave å please henne i ett og alt. Hun er nok sjalu og vil markere seg og virker som hun er typen som suger andre for energi. Det har du ikke bruk for i livet ditt. Du er sammen med broren hennes og det som betyr noe er hvordan dere har det sammen. Snakker av erfaring. Jeg har hele min manns familie å kjempe med. Han var tidligere gift i mange år med en dame de fremdeles har mye kontakt med. De få gangene jeg treffer dem, snakker de om henne og forteller om hyggelige sammenkomster og barna deres osv. Alt for få meg til å føle meg som en som ødela deres ekteskap.Det vet jeg. Men sannheten er at han var ferdig med henne lenge før vi møttes og det vet de, men likevel holder de på. Kjærringene i denne familien er ( selvsagt) verst og de holder sammen. Så jeg har sluttet å prøve å gli inn i deres fellesskap, jeg synes også det er ganske unaturlig for meg med hyppig kontakt med min manns exkone. Vet veldig godt hvorfor jeg blir invitert i selskaper. Det er bare fordi de er ekstremt nysgjerrige på hvordan vi har det sammen og så sitter de med et falsk smil og baksnakker etterpå. Så jeg har sagt klart ifra til min mann at det skuespillet gidder jeg ikke være med på og han er enig. De er som din samboers søster også antagelig er, veldig kontrollerende og skryter bare av seg selv og liker å fortelle andre hva de skal gjøre. Jeg holder så god avstand som jeg klarer til dem og det kommer jeg til å fortsette med. Dessverre er det ikke alltid å "gå i deg selv og bare vær hyggelig tilbake " det eneste man kan eller bør gjøre. Snakk heller ordentlig med samboeren din og forklar at dette med søsteren hans orker du ikke. For hun er bare stygg mot deg og du vil ikke ha det sånn.Ikke anklag eller kritiser at han har kontakt med henne. Si heller at han kan ha så mye kontakt han bare vil med henne, men du blir ikke med..Så sier du at du ønsker hans søster alt godt og holder henne så unna deg, så godt du bare klarer! Anonymous poster hash: 4297b...175 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #6 Skrevet 1. mars 2014 Det er forskjell på å ha kjemi og å ha folkeskikk og respekt tenker jeg, jeg liker ikke min svigerinne - det er ikke en eneste ting ved henne jeg kan si noe positivt om og etter at broren min giftet seg med henne har foreldrene våre mistet mye siden vi ikke kan være i samme rom - hennes valg. Jeg kan helt fint oppføre meg pent, være høflig, vise respekt og alt det der, men jeg liker henne ikke og det vet hun, hennes reaksjon er da heller å droppe min brors famile i et "de eller meg" valg når deres første barn var på vei. Jeg har ved annledning sagt til felles venner at jeg mener folkeskikk er gratis og at hun burde forsynt seg rikelig - noe hun har blitt fortalt - og som jeg står for. Du trenger ikke like din partners familie, men du bør respektere han og klare holde de negative følelsene for deg selv og opptre på en ordentlig måte. Anonymous poster hash: 21498...951
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #7 Skrevet 1. mars 2014 Jeg liker ikke min svigerinne heller, men jeg møter nå opp og sier ikke noe stygt. Sier faktisk generelt veldig lite, og prøver å la være å være tilstede når hun er tilstede. Litt av problemet er at vi har absolutt ingenting til felles, og fra dag én har hun bare vært et sytete og klaget menneske. Jeg vet at jeg med hele mitt kroppsspråk gir signaler om at jeg ikke orker vedkommende, men jeg klarer ikke å sitte i timesvis å høre på syting over at "alle andre er dumme og teite" fordi min svigerinne er så dum at selv det å ta bussen er en utfordring og ender opp med å klage og syte for å legge grunnen for å prøve å utnytte mine svigerforeldre. Jeg klarer bare ikke å late som om jeg synes svigerinna mi er OK når jeg må sitte å høre på "Det burde jo være mulig å lage en slags oversikt over hvor disse bussene i Oslo går. De er jo så dårlige og kommer aldri frem og ingen vet hvor de går." etterfulgt av "Kan du kjøre meg til .....?" etter sytinga er over. Enda verre er det stadige maset om penger. "Banken er så dum som vil at vi skal betale ned lånet sånn og sånn, når vi trodde at vi kunne låne mer penger på huset og bare betale det samme!" for så å senere "Kunne dere ha snakket med banken for oss?" Jo mer jeg tenker på det, jo mer klarer jeg bare ikke å utstå dette mennesket. Anonymous poster hash: edfef...27b 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #8 Skrevet 2. mars 2014 Hun svigerinna di må være en av disse parasittene. En som utnytter andre. Og dine svigerforeldre, har ikke de mot til å si ifra, så kunne kanskje du snakket med dem, sammen med din bror og forklart at dette mennesket han lever sammen med, utnytter deres foreldre. Det må kunne gå an å få avklart ting og snakke om sånt uten at det skal bli 3 verdenskrig av den grunn. Spør først dine foreldre om de føler seg utnyttet av henne og still så det samme spørsmålet til din bror. Viktig å få rede på om de virkelig føler seg utnyttet eller om det er du som innbiller deg at hun gjør det. Så derfor: Spør dem! Anonymous poster hash: 4297b...175
Gjest Runforit Skrevet 2. mars 2014 #9 Skrevet 2. mars 2014 Ville ikke brydd meg. Dere trenger uansett ikke å ha noe med hverandre å gjøre i hverdagen så hvorfor bruke tid og energi på henne?
Gjest Tekola Skrevet 2. mars 2014 #10 Skrevet 2. mars 2014 Personangrep og svar til dette fjernet. Tekola, mod.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #11 Skrevet 3. mars 2014 føltes litt bedre å lese dette etter hva jeg selv erfarer nå.. Søstra og moren til typen har hatt en tendens til å bruke sønnen sin som en personlig taxi sjafør helt siden han fikk lappen.. som er en del år siden nå.. Han stiller opp med det ene og det andre og det at familien støttet med penger til utdanning blir tatt frem hver gang det ikke skulle passet på øyeblikket.. Utdanning han allerede betaler ned på.. Hun har pirket på meg, slengt "skjulte" frekke komentarer daglig nesten helt fra starten.. hun og moren har kommet stadig med bemerkninger om at jeg ikke må bli gravid.. noe som er veldig vondt Opp til flere ganger typen min har gått ut døren har søstern begynte å bak snakke han og slengt dritt om at han er så idiot og lignende.. moren er til stedet.. hun har også prøvd å dratt med moren.. men hun har vært smart nok til å holde kjeft når jeg er har vært til stede.. Jeg har alltid hatet konflikter og har holdt kjeft til jeg rett og slett følte meg som en dritt selv som satt å hørte på dette!.. Jeg sa høflig at dette er vanskelig for meg å høre på og ihverfall hvis hun ikke forventer at jeg ikke skal fortelle dette til broren hennes.. Det det endte med var at typen min konfronterte søstern med det.. SÅ sier moren at dette var løgn! og jeg ble beskyldt for å prøve å splitte familien! Tror dem gjorde det for å få meg vekk.. dem ville nok ha slaven sin for seg selv.. anyways.. Vi er fortsatt sammen.. vanskelig situasjon da.. blir kvalm av tanken på at dem kanskje blir besteforeldrene til barna mine en dag..for det fortjener dem ikke Anonymous poster hash: 1335f...364 1
Gjest Chlorophyll Skrevet 3. mars 2014 #12 Skrevet 3. mars 2014 føltes litt bedre å lese dette etter hva jeg selv erfarer nå.. Søstra og moren til typen har hatt en tendens til å bruke sønnen sin som en personlig taxi sjafør helt siden han fikk lappen.. som er en del år siden nå.. Han stiller opp med det ene og det andre og det at familien støttet med penger til utdanning blir tatt frem hver gang det ikke skulle passet på øyeblikket.. Utdanning han allerede betaler ned på.. Hun har pirket på meg, slengt "skjulte" frekke komentarer daglig nesten helt fra starten.. hun og moren har kommet stadig med bemerkninger om at jeg ikke må bli gravid.. noe som er veldig vondt Opp til flere ganger typen min har gått ut døren har søstern begynte å bak snakke han og slengt dritt om at han er så idiot og lignende.. moren er til stedet.. hun har også prøvd å dratt med moren.. men hun har vært smart nok til å holde kjeft når jeg er har vært til stede.. Jeg har alltid hatet konflikter og har holdt kjeft til jeg rett og slett følte meg som en dritt selv som satt å hørte på dette!.. Jeg sa høflig at dette er vanskelig for meg å høre på og ihverfall hvis hun ikke forventer at jeg ikke skal fortelle dette til broren hennes.. Det det endte med var at typen min konfronterte søstern med det.. SÅ sier moren at dette var løgn! og jeg ble beskyldt for å prøve å splitte familien! Tror dem gjorde det for å få meg vekk.. dem ville nok ha slaven sin for seg selv.. anyways.. Vi er fortsatt sammen.. vanskelig situasjon da.. blir kvalm av tanken på at dem kanskje blir besteforeldrene til barna mine en dag..for det fortjener dem ikke Anonymous poster hash: 1335f...364 For noen ekle kjerringer! Høres ut som om de vil ha ham for seg selv ja. Synes faktisk søstera til han typen til TS virker litt sånn hun også. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå