Gå til innhold

Noen som har byttet navn her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var grunnen?

Jeg vil gjerne legge inn et mellomnavn, men hvilken grunn skal jeg komme med? Bare at jeg vil ha et mellomnavn.

Anonymous poster hash: 4dd98...6a8

Videoannonse
Annonse
Gjest black nailpolish
Skrevet

Jeg har bytta fornavn, og lagt til et mellomnavn (eller, et andre fornavn..)

Jeg skreiv bare noe om at jeg hadde lyst. det er jo ein fyr som fikk gjennom "hversaagod takkskalduha" eller no slikt, trur ikke de er så pirkete på det så lenge det ikke går i strid med loven eller er beskytta, men sistnevnte gjelder vel bare etternavn.

Skrevet

Slektsnavn er ikke noe problem å få lagt til som mellomnavn/navnbytte. Ellers tror jeg vanlige navn er lettere enn navn som er beskyttet å få lagt til.

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-07-19

Anonymous poster hash: 0a994...5c7
Skrevet

Ja, har både lagt til et mellomnavn og fjernet det :fnise: Jeg bare forklarte hvorfor jeg ville ha det og hva som var årsaken til valget før og etter. Mellomnavn er enkelt å få.

Anonymous poster hash: 40eac...509
Skrevet

Så lenge det ikke er et beskyttet navn er det ikke noe problem å legge til mellomnavn. Jeg har lagt til et familievavn og sa bare at jeg ønsket det, i søknaden.

Anonymous poster hash: 59bcb...b1c

Skrevet (endret)

Er enkelt å endre fornavn også. Da jeg skiftet fornavn i tenårene var det aldri påkrevd at man hadde noe betydelig grunn for å bytte navn.

Endret av Kassiopeia
Skrevet

Aah, tusen takk for mange svar!

Men en ting, jeg har et mellomnavn som er mersom et etternavn, blir det vanskelig å få flyttet det opp til etternavn og erstatte det med noe annet?

At jeg kan ha to etternavn.. Er mulig det?

Anonymous poster hash: 4dd98...6a8
Skrevet

Jeg har bytta fornavn, og lagt til et mellomnavn (eller, et andre fornavn..)

Jeg skreiv bare noe om at jeg hadde lyst. det er jo ein fyr som fikk gjennom "hversaagod takkskalduha" eller no slikt, trur ikke de er så pirkete på det så lenge det ikke går i strid med loven eller er beskytta, men sistnevnte gjelder vel bare etternavn.

Espen Thorsen Hværsaagod-Takkskalduha er det ;)

regler og skjema for navneendring:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/andre/skjema/meldingsskjema-for-navneendring.html?id=450610

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...