AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #1 Skrevet 27. februar 2014 I kveld skal jeg prøve å lage gele av gelatinplater, vann + saft. Dersom jeg vil smake av den idag, hvordan kan jeg best mulig få den til å stivne raskt? 1. kan jeg sette den i fryseren? 2. Funker det å doble mengden gelatin også? TIPS? Mvh snopesyk! :D Anonymous poster hash: f03ad...eee
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #2 Skrevet 27. februar 2014 Øh… dobbler du gelantinmengde blir det ganske vanskelig å spise. Rask nedkjøling i vasken med isbiter, så litt i fryseren, men ikke så lenge at det begynner å krystallisere seg, så inn i kjøleskapet. Du kan evt, knuse is og erstatte halve vannmengden. Anonymous poster hash: dfcff...a12 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #3 Skrevet 27. februar 2014 Jeg dobla ikke gelatinen, men har satt den i fryseren nå. Ser om den blir ferdig, hvis ikke kan jeg glede meg til i morgen Anonymous poster hash: f03ad...eee
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #4 Skrevet 27. februar 2014 Jeg dobla ikke gelatinen, men har satt den i fryseren nå. Ser om den blir ferdig, hvis ikke kan jeg glede meg til i morgen Anonymous poster hash: f03ad...eee Du må ikke ha den i fryseren for lenge iallefall. Anonymous poster hash: 9cfd1...3c4 1
Muscae Skrevet 27. februar 2014 #5 Skrevet 27. februar 2014 (endret) Er ingen gele-ekspert, men jeg tror at dersom du dobler gelatinen, så blir den bare dobbelt så stiv. Altså mer som gelegodteri. Og ikke noe raskere stiv. Endret 27. februar 2014 av Kjemi
Pomelo Skrevet 27. februar 2014 #6 Skrevet 27. februar 2014 Hell over i flere glass, istedenfor en skål.
venus_ Skrevet 27. februar 2014 #7 Skrevet 27. februar 2014 Varm opp 1/3 av væsken, tilsett gelatin, ha i resten av væsken som er kaldt. Da blir blandingen kald med engang og stivner mye raskere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå