Gå til innhold

Imponert over mødre som jobber rett etter en fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan bruke Tone Damli som et eksempel her. Hun skal være dommer i IDOL, føde og så komme tilbake igjen samme uken. Jeg bare: himler med øynene. Dette imponerer meg ikke en plass, heller motsatt.

Elin Tvedt sa det samme, men hun tok tilbake alt hun sa. Hun var hjemme i 4-5 år mens barna var små, for hun fikk verden snudd opp ned med baby i hus. Og det er mer flott enne disse wannebe supermammaene som IKKE skal ha permisjon.

Å blogge hjemmefra kaller jeg ikke en jobb, for alle klarer å legge ut et bilde på nett i ny og ne.

Men denne tiden er så skjør og den går så fort. Nyfødttiden. En skal jo ikke stress, sminke seg, kle seg pent, være fresh og velstelt så kjapt etter nedkomst. Hvorfor ikke ta den tiden de trenger? Noen må ha 1 år, andre lengre.

Mye kan skje under en fødsel og, både med mor og barn.

Blir dere imponerte over slike karrierejagere?

Anonymous poster hash: e701c...c34
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke imponert. Mer undrende. En uke etter fødsel vil jeg tro det er veldig mye som er viktigere enn jobben.

Uten at jeg vet, for jeg har ikke barn.

Men Tone er sikkert bundet av en kontrakt. Så derfor må hun sikkert.

Anonymous poster hash: d1526...946
  • Liker 5
Skrevet

Høres ganske stusselig ut... Jeg hadde nok fint kunne jobbet etter en uke fysisk sett, men synes det blir helt feil å gå fra en 1 uke gammel baby..

Skrevet

En uke er vel i overkant drøyt, men hva anser du som lang nok tid da TS?

Selv begynte jeg å jobbe 50% når mini var 7 uker, ikke fordi jeg er noe særlig til karrierekvinne (har en helt typisk kontorjobb), men fordi jeg hadde gått på veggen av å bare være hjemme hele tiden. Fordelen er jo også at jeg får 50% permisjon i et helt år, istedetfor 100% i noen få måneder.

Gjest Keikolina
Skrevet

Hadde aldri klart å gått i fra barna mine når de var 1 uke, jeg sleit tilogmed å gå å dusje, ha ha ha.

Skrevet

Jeg synes de har feil fokus. Hvis de ikke er opptatt av babyen og heller vil bruke tiden på jobb, hvorfor fikk de i det heletatt baby???

Anonymous poster hash: f1322...3e3

• Liker 11
Skrevet

Jeg har inntrykk at kjendismødre som sier de skal tilbake i jobb "med en gang" gjør det for at de skal bevise at de kan gjøre jobben sin med en unge på slep. Men jeg synes synd på dem jeg. Må jo være stressende med amming og sånn?

Så tenker jeg at hvis de absolutt må tilbake på jobben- så kanskje det er litt dårlig timing å bli gravid da?

Anonymous poster hash: d84df...76c
  • Liker 7
Skrevet

Kom forresten på en ting. vet du hvor mange timer Tone Damli har bundet seg opp til å jobbe? Det er jo stor forskjell på å jobbe et par timer, der baby sikkert er backstage med far, og treffer mor i hver pause, enn å jobbe 8timer uten å se baby. Så det trenger jo absolutt ikke være noen krise at Tone jobber igjen 1 uke etter fødsel, og jeg tviler på at hun gjør det for å imponerene,

Så får vi jo vente å se om hun faktisk er i stand til det 1 uke etter fødsel, skulle jeg gjort det måtte jeg hatt et digert team til å sminke og stelle meg, måtte nesten hatt noen til å kle på meg også... :P

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes de har feil fokus. Hvis de ikke er opptatt av babyen og heller vil bruke tiden på jobb, hvorfor fikk de i det heletatt baby???Anonymous poster hash: f1322...3e3

Jeg for min del antar at babyen ikke var spesielt planlagt.

• Liker 6
Skrevet

Ja jeg tenker amming, natten og bleieskift da. En nyfødt er da meget på hendene de første 3-4 mnd. Husker jeg dryppet melk hele tiden og måtte vaske klær daglig. Babyen bæsjet minst 10 bleier i døgnet, og ammet annenhver time. Vondt var det å amme og. Svimmel var jeg også etter mye blodtap. Synes det er leit for babyen og. Man har permisjon for en grunn. En baby er heldøgnsjobb.

• Liker 2
Skrevet

Kan bruke Tone Damli som et eksempel her. Hun skal være dommer i IDOL, føde og så komme tilbake igjen samme uken. Jeg bare: himler med øynene. Dette imponerer meg ikke en plass, heller motsatt.

Elin Tvedt sa det samme, men hun tok tilbake alt hun sa. Hun var hjemme i 4-5 år mens barna var små, for hun fikk verden snudd opp ned med baby i hus. Og det er mer flott enne disse wannebe supermammaene som IKKE skal ha permisjon.

Å blogge hjemmefra kaller jeg ikke en jobb, for alle klarer å legge ut et bilde på nett i ny og ne.

Men denne tiden er så skjør og den går så fort. Nyfødttiden. En skal jo ikke stress, sminke seg, kle seg pent, være fresh og velstelt så kjapt etter nedkomst. Hvorfor ikke ta den tiden de trenger? Noen må ha 1 år, andre lengre.

Mye kan skje under en fødsel og, både med mor og barn.

Blir dere imponerte over slike karrierejagere?

1 års permisjon er særnorsk. I de fleste andre land er mor i jobb langt før.

• Liker 7
Gjest Jørild
Skrevet

Etter en uke er jeg fortsatt et ammevrak, så jeg er litt imponert over at de klarer å kle på seg pene klær og se normale ut. Jeg sitter i joggebuksa med håret til alle kanter etter så kort tid.

Gjest Kokkosnøtta
Skrevet (endret)

aaa

Endret av Kokkosnøtta
  • Liker 3
Skrevet

Imponert er nok ikke ordet, men jeg har respekt for at folk velger forskjellige ting. Det som derimot får meg til å himle med øynene, er folk som setter seg til doms over andres måte å leve på, kaller folk for wannabe supermammaer og innbiller seg at de sitter med fasiten på hva som er riktig for alle andre uten tanke for at folk er forskjellige og at det kanskje ikke handler om å imponere når man gjør sine valg. Kvinne er kvinne verst, gitt.

Anonymous poster hash: 2baa5...98a

• Liker 12
Skrevet

Men nå er det vel ikke snakk om 8 timer hver eneste dag/ 37 timer i uka hun skal jobbe?

Anonymous poster hash: 31751...d96
Gjest Runforit
Skrevet

Hun skal sitte ved et dommepanel 2 ganger i uka et par timer. Babyen er med og skal mates i pausene og hun har nok en dagmamma backstage som passer på.

Det er snakk om en liten periode et par timer hver uke. Tviler på at morsbåndet ryker av dette. Og de gangene babyen er hjemme med far så er det fremdeles bare for et par timer i uka.

Snakker om overdramatisering.

• Liker 12
Skrevet

Jeg tenker det ikke gjør noe at mor er tilbake i jobb. Ungen har da en far som kan ta seg av avkommet de få timene som trengs.

Anonymous poster hash: bfd95...6ee

• Liker 3
Skrevet

Det er pålagt med 6 uker permisjon for mor etter fødsel.

• Liker 4
Skrevet

Hun har en kontrakt å forholde seg til.

Jeg har også en kontrakt som sier noe om hvor mye og når jeg skal jobbe. Denne utgår selvsagt om jeg føder et barn. Da har man rett på pemisjon, og dette gjelder uansett hvilken jobb du har, i hele Norge.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...