Gå til innhold

Eco-program på oppvaskmaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satt i gang min nye og sårt etterlengtede oppvaskmaskin i sta etter to fæle år med håndvask. Satt den på et program som het eco 50 og nå har den kjørt i over to timer! Skal ikke eco bety at det er miljøvennlig og slikt? Det kan da ikke være miljøvennlig å kjøre så lenge?!? Eller må man skru den av på noe vis selv?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest gjest17
Skrevet

Maskinen bruker vanligvis mindre vann og strøm på Ecoprogrammet, men til gjengjeld lengre tid. Forbruket på de forskjellige programmene står i manualen :-)

• Liker 1
Skrevet

Enig med delirious. Vår supre Siemens brukar ca 3 timar på eco 50. Og piper når den er ferdig. Tidsforbruk per program står gjerne i bruksanvisningen?

Skrevet

Jeg vil ikke anbefale å kjøre oppvaskmaskinen på så lav temperatur ofte. Vi har flere ganger fått tette rør pga fett som ikke blir skylt bort når man vasker på lav temperatur. Reparatøren anbefalte oss å bruke det varmeste programmet, og etter at vi begynte å bruke det fast, har vi ikke hatt noen problemer med oppvaskmaskinen. :)

Anonymous poster hash: b023c...daf
  • Liker 1
Skrevet

Helt riktig:)

Alt sto i manualen. 180 min skulle faktisk eco 50 ta og det blir litt lenge når jeg må koble den på kjøkkenkrana. Intensivprogrammet skal ta 120 min så raskt går det ikke uansett.

Prøvde hurtigprogrammet som tok 30 min, men da ble ikke alt rent. Kjøpte bare de billigste vaskemiddeltablttene siden det var alt for mange valg. Har valg av tabletter/pulver mye å si? Evt er det noen som kan anbefale noen? Kan godt betale litt ekstra hvis det faktisk er forskjell på de, men hvis det egentlig går ut på det samme blir studielånet mer fornøyd med billigtypen. Og glansemiddel? Er det nødvendig?

AnonymBruker
Skrevet

Mitt ecoprogram er også veldig rart, bruker evigheter og skyller ikke ut vannet etterpå... Så jeg fant ut at det ikke var så miljøvennlig allikevel, når det ruker over dobbelt så lang tid som kortprogrammet, og jeg allikevel må kjøre maskina en ekstra runde på et annet program for å få oppvaske ren og tørr, og maskina tømt for vann...

Oppvaskmiddel: tja, sun eller finish går vel for å være de beste.. Glansemiddel trengs ikke mer enn en gang iblant.

Anonymous poster hash: 4cfdc...c1f
Skrevet

Helt riktig:)

Alt sto i manualen. 180 min skulle faktisk eco 50 ta og det blir litt lenge når jeg må koble den på kjøkkenkrana. Intensivprogrammet skal ta 120 min så raskt går det ikke uansett.

Prøvde hurtigprogrammet som tok 30 min, men da ble ikke alt rent. Kjøpte bare de billigste vaskemiddeltablttene siden det var alt for mange valg. Har valg av tabletter/pulver mye å si? Evt er det noen som kan anbefale noen? Kan godt betale litt ekstra hvis det faktisk er forskjell på de, men hvis det egentlig går ut på det samme blir studielånet mer fornøyd med billigtypen. Og glansemiddel? Er det nødvendig?

På de korteste programmene rekker ofte ikke tablettene å løse seg opp, og da vil ikke ting bli rent. Forsøk pulver eller å knuse tabletten, da vil du mest sannsynlig merke forskjell.

Skrevet

Vi har kutta ut å bruke tablettar, maskina klarte ikkje å løyse det opp. Merkar også skilnad mellom billigaste (type first price) og f.eks Sun Power (eller kva det heiter...). Maskina vaskar ikkje reint med det billigaste, dessverre. Men maskina vår er nokre år no. Dei nye er kanskje betre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...