AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #1 Skrevet 27. februar 2014 Jeg er frisør selv, og har noen spm til dere som går til frisør - Synes du frisøren skal håndhilse når du kommer? - Liker du best at frisøren skravler i vei, eller foretrekker du å nyte frisørtimen stille og rolig? - Om du er av typen som vil prate, hvilke temaer liker du å prate om, og hva synes du ikke er greit? - Hvor ofte går du til frisør? Går du alltid til den samme, eller bytter du på det? - Og til slutt; Hva mener du om prisene? Er det generelt for dyrt, eller synes du det er greie priser? Hva mener DU en klipp er verdt? Anonymous poster hash: 3d979...98c
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #2 Skrevet 27. februar 2014 Jeg er frisør selv, og har noen spm til dere som går til frisør - Synes du frisøren skal håndhilse når du kommer? Gjerne det - Liker du best at frisøren skravler i vei, eller foretrekker du å nyte frisørtimen stille og rolig? Mellomting, hyggelig å skravle litt. - Om du er av typen som vil prate, hvilke temaer liker du å prate om, og hva synes du ikke er greit? Hår så klart, dyr, shopping, Paradise hotel - Hvor ofte går du til frisør? Går du alltid til den samme, eller bytter du på det? Klipper meg mest i utlandet, pga det er så dyrt i Norge. Kanskje 2 ganger i året. - Og til slutt; Hva mener du om prisene? Er det generelt for dyrt, eller synes du det er greie priser? Hva mener DU en klipp er verdt? Det er så dyrt atte hjælp. Mellom 2000 og 3000 kr for klipp og striper er syyyykt. I Frankrike betaler jeg 60 euro for det samme, på en fancy salong i Nice. Anonymous poster hash: 3d979...98c Ååå, frisør, verdens viktigste yrke i mine øyne <3 Å få folk til å se fabulous ut er en stor gave! Anonymous poster hash: 4710b...e21
Ian Skrevet 27. februar 2014 #3 Skrevet 27. februar 2014 Ååå, frisør, verdens viktigste yrke i mine øyne <3 Å få folk til å se fabulous ut er en stor gave! Anonymous poster hash: 4710b...e21 Skulle ha likt å se dine topp 10 viktigste yrker. 17
strawberry Skrevet 27. februar 2014 #4 Skrevet 27. februar 2014 - Synes du frisøren skal håndhilse når du kommer? Nei, er vandt til å bare bli vist til stolen, og så spurt hva jeg vil gjøre med håret. Synes ikke håndhilsing er nødvendig. - Liker du best at frisøren skravler i vei, eller foretrekker du å nyte frisørtimen stille og rolig? Kan jo prate litt, men ikke gjennom hele tiden. Dersom jeg tar opp et blad og begynner å lese, vil jeg gjerne ha det stille. - Om du er av typen som vil prate, hvilke temaer liker du å prate om, og hva synes du ikke er greit? F.eks ferier, planer for påsken, utdanning, barn. Ikke samlivsproblemer liksom - Hvor ofte går du til frisør? Går du alltid til den samme, eller bytter du på det? Gikk til fast frisør noen år, men hun sluttet som frisør pga rygg/nakkeplager. Etter det har jeg prøvd litt forskjellige, men føler jeg blir skamklipt overalt. - Og til slutt; Hva mener du om prisene? Er det generelt for dyrt, eller synes du det er greie priser? Hva mener DU en klipp er verdt? Synes det er dyrt, men skjønner jo at frisørene også må få betalt, og at de ikke akkurat har 1 mill i årslønn så de må jo ha noe å leve av på lik linje med andre. Velger derfor å farge håret hjemme heller, og bruker frisørsaks hjemme til å klippe tupper som jeg ser er slitte, og bruker mye hårkur. 1
strawberry Skrevet 27. februar 2014 #5 Skrevet 27. februar 2014 Skulle ha likt å se dine topp 10 viktigste yrker. Tenkte det samme. Glem sykepleiere, leger, bioingeniører osv. Hvem bryr seg om å få smertelindring, sykdomsbehandling og det der, så lenge vi har frisører ?! Skal si at jeg selv tenkte det samme, da. Når jeg var 14. 2
Gjesten Skrevet 27. februar 2014 #6 Skrevet 27. februar 2014 (endret) - Synes du frisøren skal håndhilse når du kommer? Nei, takk. - Liker du best at frisøren skravler i vei, eller foretrekker du å nyte frisørtimen stille og rolig? Frisøren kan skravle så mye hun vil, så lenge jeg får holde kjeft Jeg vil altså helst ikke samtale. - Om du er av typen som vil prate, hvilke temaer liker du å prate om, og hva synes du ikke er greit? Ingen samtale utover hva du skal gjøre med håret mitt, takk. - Hvor ofte går du til frisør? Går du alltid til den samme, eller bytter du på det? Sjelden. Annethvert år eller noe. Jeg er på konstant jakt etter en jeg liker godt nok til at jeg kan fortsette å gå hos samme. - Og til slutt; Hva mener du om prisene? Er det generelt for dyrt, eller synes du det er greie priser? Hva mener DU en klipp er verdt? Jeg synes det er alt for dyrt. Jeg synes 400 kr burde vært mer enn nok. Endret 27. februar 2014 av Gjesten 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #7 Skrevet 27. februar 2014 Skulle ha likt å se dine topp 10 viktigste yrker. Jeg mente etter leger, sykepleiere, brannvesen, søppeltømmere etc. Obviously. Frisør er et kjempeviktig yrke. Det ER viktig å se fabulous ut på håret. Anonymous poster hash: 4710b...e21 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #8 Skrevet 27. februar 2014 Jeg er frisør selv, og har noen spm til dere som går til frisør - Synes du frisøren skal håndhilse når du kommer? Jeg har opplevd begge deler, og synes ikke det er nødvendig. Spesielt ikke om jeg er fast kunde, eller hvis det er som her, små forhold på et lite sted, naturligvis. - Liker du best at frisøren skravler i vei, eller foretrekker du å nyte frisørtimen stille og rolig? En god blanding? Noen mennesker har man jo bedre kjemi med enn andre, men synes litt småprat er veldig greit. Det gjelder vel å se an kunden, vil jeg tro. Jeg pleier å stille spørsmål om hår mens frisøren klipper. - Om du er av typen som vil prate, hvilke temaer liker du å prate om, og hva synes du ikke er greit? De fleste overfladiske og hverdagslige temaer er OK. Eksistensielle samtaler kan begge parter spare til en annen anledning. - Hvor ofte går du til frisør? Går du alltid til den samme, eller bytter du på det? 3-4 ganger i året. Jeg går stort sett til den samme, men har ikke så vanskelig hår eller strenge krav at jeg ikke kan ta en annen frisør om min er borte når jeg skal klippes. - Og til slutt; Hva mener du om prisene? Er det generelt for dyrt, eller synes du det er greie priser? Hva mener DU en klipp er verdt? Jeg bor ganske landlig til, så her er prisene absolutt ikke avskrekkende. Da jeg bodde i Trondheim så unngikk jeg de dyreste frisørsalongene på grunn av pris. Anonymous poster hash: 3d979...98c Anonymous poster hash: c35ec...832 1
Gjest slettetbruker Skrevet 27. februar 2014 #9 Skrevet 27. februar 2014 (endret) - Synes du frisøren skal håndhilse når du kommer? Nei. - Liker du best at frisøren skravler i vei, eller foretrekker du å nyte frisørtimen stille og rolig? Ikke snakk. - Hvor ofte går du til frisør? Går du alltid til den samme, eller bytter du på det? Klipper håret mitt selv mye egentlig siden de frisørene jeg har gått til alltid er så kleine. Men om jeg går til frisør går jeg egentlig til den samme. - Og til slutt; Hva mener du om prisene? Er det generelt for dyrt, eller synes du det er greie priser? Hva mener DU en klipp er verdt? Synes det er dyrt, men samtidig ikke. Endret 27. februar 2014 av Mephobia
frøkengrapefrukt Skrevet 27. februar 2014 #10 Skrevet 27. februar 2014 - Synes du frisøren skal håndhilse når du kommer? Har aldri opplevd det, men hadde satt pris på det. Man legger jo "skjebnen" sin i frisørens hender... - Liker du best at frisøren skravler i vei, eller foretrekker du å nyte frisørtimen stille og rolig? Vær så snill å la meg få sitte i fred! En frisørtime er for mange et pusterom i en masete, skravlete hverdag... - Hvor ofte går du til frisør? Går du alltid til den samme, eller bytter du på det? Omtrent hver 3. måned. Jeg bytter, har aldri funnet noen jeg har vært fornøyd nok med til å vende tilbake. De som får håret mitt fint har ofte vært skravlere. - Og til slutt; Hva mener du om prisene? Er det generelt for dyrt, eller synes du det er greie priser? Hva mener DU en klipp er verdt? Det er dyrt, men jeg skjønner jo at frisøren skal ha en timelønn. Men når en time hos frisør koster mer en enn time på privat legesenter, er det noe som ikke stemmer. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #11 Skrevet 27. februar 2014 Jeg er frisør selv, og har noen spm til dere som går til frisør - Synes du frisøren skal håndhilse når du kommer? - Liker du best at frisøren skravler i vei, eller foretrekker du å nyte frisørtimen stille og rolig? - Om du er av typen som vil prate, hvilke temaer liker du å prate om, og hva synes du ikke er greit? - Hvor ofte går du til frisør? Går du alltid til den samme, eller bytter du på det? - Og til slutt; Hva mener du om prisene? Er det generelt for dyrt, eller synes du det er greie priser? Hva mener DU en klipp er verdt? Anonymous poster hash: 3d979...98c Jeg går til frisør ca hver 7-8 måned. jeg har langt hår og skal bare stusse kanten nederst. Dette tar maks 7-10 minutt, og jeg synes det er svindyrt at jeg betaler 450 kr for dette. Mens jeg er hos frisøren liker jeg ro Anonymous poster hash: d3a0f...1b3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #12 Skrevet 27. februar 2014 Kjekt å lese litt hva dere som kunder tenker Jeg var på kurs for litt siden, og vi fikk da beskjed om at det var lurt å håndhilse på kundene. Det er helt fjernt for meg. Så jeg gjør ikke det med mine kunder i allefall. Nå bor jeg på et lite sted og da. Mange av kundene våre er faste, så da blir det veldig teit å plutselig håndhilse, synes jeg Anonymous poster hash: 3d979...98c 3
strawberry Skrevet 27. februar 2014 #13 Skrevet 27. februar 2014 Kjekt å lese litt hva dere som kunder tenker Jeg var på kurs for litt siden, og vi fikk da beskjed om at det var lurt å håndhilse på kundene. Det er helt fjernt for meg. Så jeg gjør ikke det med mine kunder i allefall. Nå bor jeg på et lite sted og da. Mange av kundene våre er faste, så da blir det veldig teit å plutselig håndhilse, synes jeg Anonymous poster hash: 3d979...98c Enig, spesielt når det er en liten plass. Hadde syntes det var veldig rart om den lokale frisøren min som har kjent meg siden jeg var 4, plutselig håndhilste Hadde blitt litt for stivt liksom.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #14 Skrevet 27. februar 2014 - Synes du frisøren skal håndhilse når du kommer? Nei. - Liker du best at frisøren skravler i vei, eller foretrekker du å nyte frisørtimen stille og rolig? Jeg vil helst slippe å samtale. - Om du er av typen som vil prate, hvilke temaer liker du å prate om, og hva synes du ikke er greit? N/A. - Hvor ofte går du til frisør? Går du alltid til den samme, eller bytter du på det? Hver 6. uke. Pleier å gå til den samme hver gang, men det hender at jeg går til noen andre også. - Og til slutt; Hva mener du om prisene? Er det generelt for dyrt, eller synes du det er greie priser? Hva mener DU en klipp er verdt? Prisene er forsåvidt greie. Anonymous poster hash: b4d7d...810
Modeus Skrevet 27. februar 2014 #15 Skrevet 27. februar 2014 - Synes du frisøren skal håndhilse når du kommer? ikke for min del. - Liker du best at frisøren skravler i vei, eller foretrekker du å nyte frisørtimen stille og rolig? jeg liker når frisøren skravler det er koseligt. - Om du er av typen som vil prate, hvilke temaer liker du å prate om, og hva synes du ikke er greit? jeg liker at samtalen flyter av seg selv, det er hyggeligt når frisøren spør hvor jeg er fra, hva jeg driver med å bare lar ting gå naturligt derfra. - Hvor ofte går du til frisør? Går du alltid til den samme, eller bytter du på det? 1-2 måneder avhengi av hvor kort jg klipte meg sist gang. Jeg flytter mye på meg men går alltid til samme frisøren når jeg har funni meg en som er hyggelig å klipper håret mitt slikt jeg liker det. - Og til slutt; Hva mener du om prisene? Er det generelt for dyrt, eller synes du det er greie priser? Hva mener DU en klipp er verdt? det spørs har jeg veldig dårlig råd tar jeg meg en utlending klipp for 200kr, når jeg betaler 500+ får en klipp forventer jeg en god oplevelse md kaffe, vask av hår å en frisør som prater med meg får jeg ikke det går jeg aldri tilbake til den frisøren
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #16 Skrevet 27. februar 2014 Jeg mente etter leger, sykepleiere, brannvesen, søppeltømmere etc. Obviously. Frisør er et kjempeviktig yrke. Det ER viktig å se fabulous ut på håret. Anonymous poster hash: 4710b...e21 Hva er din definisjon på fabolous? Hvorfor kan du ikke skrive det på norsk i steden for å virke så wannabe sex and the city? Anonymous poster hash: e5181...6fe 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #17 Skrevet 27. februar 2014 Håndhilse? nei. Skravle? Nei. (helst bare sitte med øynene lukket; jeg blir så utrolig trøøøtt) Jeg klipper håret hver 6. uke (halvlangt hår som må holdes i fasong). Og nå har jeg endelig funnet favorittfrisøren min; som klipper håret bra og som ikke small-talker! Jippi! Anonymous poster hash: c2dd0...21c
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #18 Skrevet 27. februar 2014 - Synes du frisøren skal håndhilse når du kommer? Nei, men forventer et "hei " - Liker du best at frisøren skravler i vei, eller foretrekker du å nyte frisørtimen stille og rolig? Beste er om frisøren snakker og spør, og så svarer jeg. Liker å høre historier eller erfaringer som frisøren har opplevd. - Om du er av typen som vil prate, hvilke temaer liker du å prate om, og hva synes du ikke er greit? Synes det meste er greit å snakke om, som f.eks. familie, studier, jobb, reising, frisørens erfaring av ulike produkter osv. - Hvor ofte går du til frisør? Går du alltid til den samme, eller bytter du på det? Varierer veldig av frisør, men går som regel til samme hårsalong. - Og til slutt; Hva mener du om prisene? Er det generelt for dyrt, eller synes du det er greie priser? Hva mener DU en klipp er verdt? Det spørs helt på klippen, men jeg synes 400 er mer enn nok. Anonymous poster hash: 076e2...9be
Lea2 Skrevet 27. februar 2014 #19 Skrevet 27. februar 2014 Er har stort sett vokst opp på en frisørsalong og jeg har aldri sett eller opplevd at frisøren har håndhilst.. heldigvis. Et besøk hos frisøren skal være avslappet og ikke stivt. Et naturlig smil og å bli ledet mot der man skal sitte.. tilbudt kaffe om man må vente.. noen blader... ja takk. Når det gjelder praten: Ja, jeg prater gjerne, men ikke alltid bare for å prate og noen dager er jeg ikke pratsom. Enkelte personer er lettere/mer naturlig å prate med enn andre også. Jeg setter pris på at frisøren har nok antenner til å plukke opp signaler fra meg og justerer pratingen etter dette. Spør veldig gjerne om håret da.. og hva jeg ønsker meg eller vil at skal skje der oppe. Jeg prater helst ikke om mote og jentefjas. Alle liker stort sett å prate om seg selv og det er et fiont utgangspunkt. Spør om jeg er i fra stedet (altså der jeg er), hva jeg jobber som.. osv. Fortell noe morsomt eller interessant, men spar meg for fyllehistorier og sladder om andre. Som regel ender jeg med drop-in hos frisøren ca hver 3. måned. Jeg har noen favoritter og velger disse om jeg husker å bestille eller skal noe spesielt. Bor ikke i Norge for tiden og siden jeg har frisør i familien har jeg ikke peiling på priser i Norge for tiden. her jeg bor koster vask+klipp+føn rundt 100 norske kroner, men unner meg gjerne kur og litt sånt når jeg først går. Regner med at det nesten kan 6-dobles i Norge. I Norge ville jeg betalt max 500 for en god klipp inkl vask og styling. Da hadde jeg forventet at frisøren tok seg god tid og gjorde ting skikkelig. Altfor ofte blir det en hastverksjobb synes jeg.
Gjest Teta Skrevet 28. februar 2014 #20 Skrevet 28. februar 2014 - Synes du frisøren skal håndhilse når du kommer? Dette har jeg aldri opplevd, men hadde satt pris på det hvis jeg aldri hadde møtt frisøren før. - Liker du best at frisøren skravler i vei, eller foretrekker du å nyte frisørtimen stille og rolig? Foretrekker at det ikke blir så mye prat. - Om du er av typen som vil prate, hvilke temaer liker du å prate om, og hva synes du ikke er greit? Hvis det skal prates, da ser jeg helst at det er om hår. - Hvor ofte går du til frisør? Går du alltid til den samme, eller bytter du på det? Går kanskje 3-4 ganger i året. - Og til slutt; Hva mener du om prisene? Er det generelt for dyrt, eller synes du det er greie priser? Hva mener DU en klipp er verdt? Synes det er dyrt, men som regel blir jeg såpass fornøyd at jeg tenker at det er verdt det. Du virker som en god frisør forresten, som spør om disse tingene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå