Gå til innhold

Nålebindingshjelp søkes

Anbefalte innlegg

Skrevet

I høst, når jeg begynte med nålebinding, kom jeg over en side med illustrasjoner og videoer som viste hvordan man lagde de forskjellige stingene. I tilegg var det bilder av prøvelapper laget med de forskjellige stingene.

Er det noen som vet hvilken side jeg snakker om? Jeg finner den ikke igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Desverre. Har vært innom noen, så det kan være flere(glemt hvem nå). Men mange videoer på youtube. Ikke umulig de har en gammel bok om det på biblioteket heller.

Skrevet

Sukk. Den siden var jo genial. Der slapp man å etterforske selv ;)

• Liker 1
Skrevet

Sånt noe er så surt!

Finnes jo noen gode videoer på Youtube. En av de der har en lang serie med forskjellig.

• Liker 1
  • 7 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
Soleklart skrev (På 27.2.2014 den 19.13):

I høst, når jeg begynte med nålebinding, kom jeg over en side med illustrasjoner og videoer som viste hvordan man lagde de forskjellige stingene. I tilegg var det bilder av prøvelapper laget med de forskjellige stingene.

Er det noen som vet hvilken side jeg snakker om? Jeg finner den ikke igjen.

Fant du den siden? Hvis ja: Kan du gi oss linken? :) 

Jeg begynte å lese om nålebinding nylig, og nålebinding er noe jeg har lyst til å prøve :) Jeg har samlet litt linker i tråden om nålebinding, og det er nevnt en bok:

Det finnes foreløpig lite litteratur på nålebinding, spesielt i forbindelse med å lære teknikken videre til barn. En av de beste bøkene gitt ut så langt er boka «Med en nål» av Mervi Pasanen (2017) i samarbeid med Vestagder museet. Boka tar for seg flere ulike begynnelser, sting og produkter. Den inneholder steg for steg gjennom hele prosessen og inneholder også interessant lesing om nålebindingens historie. I tillegg formidler den oppskrifter på flere ulike nålebindingsprodukter. Boka er veldig fin å kunne bruke til å vise frem bilder av det man snakker med elevene om.

Flere bilder og inspirasjon til nålebindingsprodukter finnes på Saltrvikingmarked sine nettsider.

Anonymkode: adda8...f35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...