Gå til innhold

Ny nabokatt går ikke så bra sammen med min

Nigella

Anbefalte innlegg

For ca 3 uker siden flyttet det en 2 år kastrert hannkatt inn vegg i vegg hos oss. I fjor sommer flyttet eierne rett og slett bare fra den, og pusen var uten tilsyn 2-3 mnd.

Nå har den fått ett godt hjem hos nabodama, heldigvis!

Problemet er at den ikke går så godt sammen med katten min (også kastrert 2 år hanne) eller resten av kattene i gata.

De freser og trekker seg unna når han kommer, selv om han ikke har noe aggresivt kroppsspråk som jeg kan se.

Katten min løper og gjemmer seg under bilen, mens nabokatten tusler etter og legger seg ned og blotter hals og buk. Trodde dette var ett tegn på underkastelse?

Katten min blir ikke beroliget og tør såvidt løpe inn når nabokatten er i nærheten.

Ser at flere andre katter i nabolaget reagerer likedan. Det ser nesten ut som om de flokker seg sammen og betrakter nabokatten på avstand.

Ser jo nesten ut som mobbing/utfrysing!

Får legge til at nabokatten er veldig kjælen, jeg kan både løfte og klappe den. Men når den ruller seg og jeg prøver å stryke den på magen, så hogger den over handa mi med tenner og klør. For så å rulle seg og male igjen.

Noen som har lignende erfaringer?

Hadde håpet at de kunne bli så gode venner at vi kunne samarbeide med naboen om kattepass i ferier o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tabby

Oi, dette er nok en "kattepine" for dere. Så klart det hadde vært flott om dere kunne samarbeidet om kattepass, men kan dere ikke det allikevel da? Hvis dere stoler nok på hverandre til å gi hverandre nøkler til leilighetene så man kan gå inn til den andre for å slippe pus inn og ut, mate og tømme kassa...

Har ingen gode råd ellers, for det er ikke katter før langt nedi gata her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman
Får legge til at nabokatten er veldig kjælen, jeg kan både løfte og klappe den. Men når den ruller seg og jeg prøver å stryke den på magen, så hogger den over handa mi med tenner og klør. For så å rulle seg og male igjen.

Noen katter er sånn. Det er noe med at han syns nærheten og kosen plutselig blir for intens, og derfor skal han "forsvare" seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...