Jens Skrevet 28. mai 2004 #1 Del Skrevet 28. mai 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=228355 Sitat VG. Røyking er mer utbredt blant folk som har lav inntekt og utdanning, og blir det mest tydelige signalet på at du tilhører de lavere samfunnsklassene. Å være avhengig av røyk vil fremstå som mer og mer pinlig, tror han. Er du enig i att det er ut og røyke, og att det tilhører en lavere samfunnsklasse, med mindre opplyste mennesker? Røyker selv, men skal nå slutte, da jeg syns det er flaut å røyke. Jeg syns det er flaut å være avhengig av noe så farlig og ekkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 28. mai 2004 #2 Del Skrevet 28. mai 2004 Røyker selv' date=' men skal nå slutte, da jeg syns det er flaut å røyke. Jeg syns det er flaut å være avhengig av noe så farlig og ekkelt.[/quote'] Dette var årsaken til at jeg sluttet. Jeg syntes ikke det var flaut da, men likte ikke å være avhengig av dritten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 28. mai 2004 #3 Del Skrevet 28. mai 2004 Hm, jeg er hovedfagsstudent, og jeg kjenner mange hovedfagsstudenter som røyker! Men så er det en del som ikke gjør det og, da... Så en annen undersøkelse hvor det stod at festrøykerne er den gruppen som har størst kulturell kapital..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Felicity Skrevet 28. mai 2004 #4 Del Skrevet 28. mai 2004 Javel, jeg røyker, er dum som et brød og har liten inntekt. Har et godt liv jeg til tross for at jeg kun har 7 års utdanning på høyskolenivå, en lederstilling og en årslønn på 600.000,-. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 28. mai 2004 #5 Del Skrevet 28. mai 2004 Javel' date= jeg røyker, er dum som et brød og har liten inntekt. Har et godt liv jeg til tross for at jeg kun har 7 års utdanning på høyskolenivå, en lederstilling og en årslønn på 600.000,-. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 28. mai 2004 #6 Del Skrevet 28. mai 2004 Denne statestikken har jeg sett for mange år siden. Tror det er noe i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 28. mai 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 28. mai 2004 jeg tror også det.Av mine venner som alle har bra jobber, og god utdannelse, er det omtrent ingen som røyker lenger. Ser jeg derimot her på jobben, hvor 60% er trailersjåfører, og jobber på lager, så røyker alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 28. mai 2004 #8 Del Skrevet 28. mai 2004 Javel' date= jeg røyker, er dum som et brød og har liten inntekt. Har et godt liv jeg til tross for at jeg kun har 7 års utdanning på høyskolenivå, en lederstilling og en årslønn på 600.000,-. Tenkte jeg det ikke. Høyskole. Den lavere klassens høyere utdanning. Phøy. Men at det er færre røykere blant høyt utdannete finner jeg ikke merkelig i det hele tatt. Men færre betyr ikke ingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vackraflickan Skrevet 28. mai 2004 #9 Del Skrevet 28. mai 2004 Jeg er den eneste i min familie som ikke røyker. Og den eneste som har utdannelse over videre gående. Blant mine venner og bekjente er det i hovedsak sånn at de som røyker er de som har liten eller ingen utdannelse. De fleste av de som ikke røyker har bra utdannelse og bra jobber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 28. mai 2004 #10 Del Skrevet 28. mai 2004 Jeg jobber bare sammen med folk med høy utdannelse, bachelor og master og alt hva de har fra forskjellige skoler fra all verdens verdensdeler, og av til sammen tjuetre ansatte så er det to av dem som røyker. Selv har jeg ingen utdannelse av betydning, men jeg er en intelektuell snobb så jeg ser litt ned på de som røyker..... sluttet selv for tjue år siden. Av mine tre barn, har jeg en som er litt filosofisk og intelektuell av legning, og han er den som ikke røyker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. mai 2004 #11 Del Skrevet 28. mai 2004 Blant mine venner og bekjente er det i hovedsak sånn at de som røyker er de som har liten eller ingen utdannelse. De fleste av de som ikke røyker har bra utdannelse og bra jobber. :Nikke: Dette stemmer i min gjeng også... Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stemmer Skrevet 28. mai 2004 #12 Del Skrevet 28. mai 2004 Dette stemmer med de jeg vet om også. De med lav/ingen utdannelse røyker, mens de med høy utdannelse ikke røyker. Da snakker jeg om daglig-røykere. Kongefamilien røyker jo- hele gjengen. Og før 1973- da reklame var tillatt- var det in å røyke: det symboliserte suksess og kulhet: litt rebell mot samfunnet og øvrigheten. Nå er det lavstatus igjen. Og litt harry, i grunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BREKKA LILL Skrevet 28. mai 2004 #13 Del Skrevet 28. mai 2004 Det å røyke ble sett på som kult før, men nå har det fått en "teit" stempel. Så den som røyker er teit, har lite kunnskaper, tar ikke vare på seg selv eller samfunnet.. røykeren er likegyldig og ikke samfunnsengasjert det er det røyk og tobakk står for i dag.. Det er ikke kult, men teit -s- jeg sier ikke at det stemmer, men det er det som er signalet som gis av røykeren -s- eller er det ikke det?? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Felicity Skrevet 28. mai 2004 #14 Del Skrevet 28. mai 2004 Så den som røyker er teit, har lite kunnskaper, tar ikke vare på seg selv eller samfunnet.. røykeren er likegyldig og ikke samfunnsengasjert ....... denne tråden burde vært flyttet til skråblikk og generaliseringer. Det å komme med slike utsagn som ovenfor er like lavpannet som å påstå at alle blondiner er dumme, og at de som har analsex er ekle. Å røyke eller å ikke røye er en FRIVILLIG sak. Jeg røyker og har overhodet IKKE tenkt å slutte, tvert imot. Alt overformynderiet og all hetsen bidrar til at man fortsetter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2004 #15 Del Skrevet 28. mai 2004 Å røyke eller å ikke røye er en FRIVILLIG sak. Nettopp. Derfor kan hvilket valg du tar på dette området godt henge sammen med dine valg på andre områder.. og gjerne si mye om deg. Jeg tror nemlig at våre valg sier mer om oss en noe annet.. Jeg røyker og har overhodet IKKE tenkt å slutte, tvert imot. Alt overformynderiet og all hetsen bidrar til at man fortsetter. Sorry.. Måtte bare le når jeg så den uttalelsen der.. Den er så erketypisk at det er en gru.. (og latterlig.. men det er jo en annen sak. ) Det er jo ingen som bryr seg om at du insisterer på å ødelegge din egen helse.. Bare du ikke gjør det der vi andre ferdes, så plager det kun deg... Å ødelegge seg selv på trass må være toppen av idioti.. eller skal jeg si bunnen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Felicity-unplugged Skrevet 28. mai 2004 #16 Del Skrevet 28. mai 2004 Det er mitt valg ja, og jeg har overhodet intet ønske om å slutte, ei heller respektere den loven som trer i kraft 010604. Jeg kommer til å fortsette å røyke hvor det enn måtte være, ute som inne. Jeg anser det som en menneskerett å røyke, på lik linje med retten til å kjøre bil....... som spyr ut gedigne mengder med skadelige stoffer. Så..... dere fanatikere, ser dere en stolt dame på byn etter 010604 som røyker inne på puber, ja så er det garantert meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2004 #17 Del Skrevet 28. mai 2004 Jeg anser det som en menneskerett å røyke, på lik linje med retten til å kjøre bil....... En menneskerett å kjøre bil??? Er du gal? Vil du at alle mennesker, uansett kompetanse, evner, alder osv skal ha rett til å kjøre bil?? Hva forresten med det å slippe å bli utsatt for en helseskadelig påvirkning? Betyr det ingenting for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2004 #18 Del Skrevet 28. mai 2004 Og ser dere en ivrig person som melder fra om slike som Felicity til eieren av serveringsstedet og kommunens "røykeinspektører" så er det meg. Felicity: ingen serveringssteder vil være interessert i ha gjester som røyker. Du forstår, de blir bøtelagt. Og alle vi andre gjester som hater røyk: vi passer gladelig på å håndheve loven. Det bli krig, og vi vinner. Dere røykere får vær så god å røyke utendørs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2004 #19 Del Skrevet 28. mai 2004 En menneskerett å kjøre bil??? Er du gal? Vil du at alle mennesker, uansett kompetanse, evner, alder osv skal ha rett til å kjøre bil?? Hva forresten med det å slippe å bli utsatt for en helseskadelig påvirkning? Betyr det ingenting for deg? Nei, det er ingen menneskerett å kjøre bil, men så sant man oppfyller de krav som stilles, så har man rett til det. Slippe å bli utsatt for en helseskadelig påvirkning......... nuhvel, det er alltid så greit å angripe røyken, den store stygge røyken. Det er dog bevist i en faglig undersøkelse at det frem til dags dato IKKE har forekommet dødsfall og alvorlige sykdommer som følge av passiv røyking. Undersøkelsen sa også at all opphausingen m.h.t. hvor farlig passiv røyking var, var ene og alene subjektiv propaganda fra antirøykere. Utover det kan jeg ikke diskutere noe mer, for som sagt, jeg røyker og er jo som tidligere nevnt mindre intelligent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2004 #20 Del Skrevet 28. mai 2004 Og ser dere en ivrig person som melder fra om slike som Felicity til eieren av serveringsstedet og kommunens "røykeinspektører" så er det meg. Felicity: ingen serveringssteder vil være interessert i ha gjester som røyker. Du forstår, de blir bøtelagt. Og alle vi andre gjester som hater røyk: vi passer gladelig på å håndheve loven. Det bli krig, og vi vinner. Dere røykere får vær så god å røyke utendørs. Kjære deg, du lovens laaaaaange arm......... det finnes utallige serveringssteder som kommer til å se gjennom fingrene på slike fryktelige "lovbrudd". Det har jeg fra pålitelig hold. GOD JAKT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå