Gå til innhold

Barnehage vikar,lønn,alenemor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er 26 år med en datter på snart 3. Jobber per idag i butikk 50% stilling. Jeg vil jobbe i barnehage, men det er liten mulighet for fast 100% stilling som assistent. Da tenkte jeg og melde meg til pedagogisk vikarsentral. Det jeg lurer på er om lønnen blir det samme som vanlige ansatte i barnehage? Noen med erfaring? Det er jo litt skummelt å være vikar med usikker lønn.

Jeg bor i en storby,men kan kun jobbe i en bydel (som er stor) pga avstand til min datters bhg. Jeg vil også etterhvert søke voksenopplæring(barne og ungdomsarbeider) så håper noen med erfaring med vikarbyrå kan svare:) ang timelønn, hvor ofte de får jobbe osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant det lettere å jobbe som vikar i en enkelt barnehage framfor å jobbe i vikarbyrå. Evt. Om det er flere bhger under samme "enhet", altså med samme styrer.

Jeg fikk en fot innenfor bhgen ved å kjenne ett av barna der, og det utviklet seg til en 100% stilling. Hør med styrer i bhgen til datteren din om de har behov for vikarer. Om du har venninner med barn i bydelen du bor i så kan det være en ide å bli med dem og hente barna deres, og benytte sjansen og spørre ansatte om det er behov for vikarer.

Jo større bhge dess større sjanse for mer jobb. Jeg var nødt til å være klar til å reise rett på jobb kl halv 8 hver morgen, det funket fint for meg, men jeg har jo heller ikke barn. Jeg fikk veldig mye jobb, og det ballet som sagt på seg. Jeg husker ikke hvor mye lønn jeg fikk da. Trivdes veldig godt.

Jobber man i vikarbyrå så må man hele tiden forholde seg til nye rutiner, barn, personale og foreldre. Det er mye tyngre å jobbe på denne måten følte jeg, enda hvor lenge jeg hadde jobbet i bhge tidligere.

Anonymous poster hash: abfd7...6a1

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet for pedagogisk vikarsentral en periode. Veldig flinke folk, og lett system hvor man sier hvilke dager man kan jobbe den uken og ikke. Så får man tilbud om jobber, jeg fikk mange tilbud hele tiden.

Men jeg orket det ikke lenge, for jeg fikset ikke uforutsigbarheten. Likte ikke å komme til nye steder hele tiden.... Jeg syntes også det var litt stressende og ikke vite om man fikk en telefon om morran eller ikke.

Lønnen var helt elendig. Men vet ikke om jeg hadde fått mer direkte i bhg...

Anonymous poster hash: e58f6...bd6
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet for pedagogisk vikarsentral en periode. Veldig flinke folk, og lett system hvor man sier hvilke dager man kan jobbe den uken og ikke. Så får man tilbud om jobber, jeg fikk mange tilbud hele tiden.

Men jeg orket det ikke lenge, for jeg fikset ikke uforutsigbarheten. Likte ikke å komme til nye steder hele tiden.... Jeg syntes også det var litt stressende og ikke vite om man fikk en telefon om morran eller ikke.

Lønnen var helt elendig. Men vet ikke om jeg hadde fått mer direkte i bhg...

Anonymous poster hash: e58f6...bd6

Jeg er helt enig. Det er også litt uforutsigbart å jobbe som vikar i en enkelt bhge, men det er fortsatt mye mer forutsigbart enn i et vikarbyrå.

Når man jobber i en enkelt barnehage får du jo selv oversikt over personalmangel og hvem som er syke, og da vet du også at du kan få spørsmål om jobb. I tillegg kan du bli "tinget på" av en avdeling over noen dager/uker/måneder alt etter som, og jobber da fast på den ene avdelingen. Dermed blir det forutsigbarhet i det uforutsigbare. Og hverdagen kjennes mer stabil i og med at du vet hvordan dagen blir på jobb, og du blir bedre kjent med alle.

Jeg trivdes veldig godt som vikar, og satte pris på de få dagene jeg hadde fri i blant. Når jeg tenker meg om så fikk jeg samme lønn som de andre (ufaglærte?) assistentene på jobb, og lønnen var høyere enn i de andre bydelene.

Anonymous poster hash: abfd7...6a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...