AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #1 Skrevet 27. februar 2014 Jeg er i forferdelig dårlig form, og tviler på at jeg er i stand til å gå på jobb i morgen. Men jeg lurer på om jeg kan bruke egenmeldig slik at jeg får betalt for arbeidsdagen? Jeg har jobbet der i snart 3 år, men siden jeg er tilkallingsvikar (er student) har jeg ikke jobbet noen faste vakter, jeg tar kun vakter ved sykdom. Jeg jobber ca 1 gang i uka (7 timer), og jeg jobber mye mer i ferier (jula, sommeren). Men jeg hadde en sammenhengende periode på to og en halv uke like etter jul hvor jeg ikke jobbet fordi jeg hadde jobbet mye i jula og tjent det jeg trengte, og ønsket derfor å prioritere skolearbeid. Jeg er så usikker på reglene med bruk av egenmelding, kan jeg ha ødelagt mulighetene mine med det arbeidsoppholdet? eller har jeg mindre rettigheter generelt når jeg bare er tilkallingsvikar? Anonymous poster hash: 83b5f...ff0
Gjest tuppesjura Skrevet 27. februar 2014 #2 Skrevet 27. februar 2014 Ja, det kan du. Så lenge du faktisk er satt opp på vakten det gjelder, så skal du likevel ha betalt!
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #3 Skrevet 27. februar 2014 Hvis du er satt opp på vakten i morgen får du betalt for den, ja. Du får derimot ikke betalt hvis de "muligens trenger ekstra hjelp på lørdag" eller noe lignende. Det er fordelen med å i det minste ha én fast vakt som ekstrahjelp. Anonymous poster hash: 9ffe1...e5e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #4 Skrevet 27. februar 2014 Nei, du kan ikke bruke egenmelding, forutsatt at det er under to måneder siden perioden uten vakter. Man må jobbe i to måneder sammenhengende for å ha rett til å bruke egenmelding. Er du tilkallingsvikar, og har hatt mer enn 14 dagers opphold mellom vaktene må du jobbe nye 2 måneder før du igjen har rett til lønn ved egenmeldt fravær. Skaff deg sykmelding, så får du betalt for vakten. Anonymous poster hash: a24b9...a60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå