Gå til innhold

Hvordan gå ned i fettprosent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har trent i ca syv år og spesielt disse fire siste årene har jeg trent regelmessig og fokusert mer på styrke.

Jeg er flink på treningen og løper to langøkter, en intervall og trener styrke to dager i uka. Trente mer styrke før, men har stoppet litt opp da jeg føler at jeg bare ser større ut. Og det er fordi fettet ikke har gitt slipp. Dermed har jeg bygd muskler under fettet og ser da bare større ut enn før jeg begynte med styrke..

Har prøvd å spise bedre, men føler ikke noe hjelper. Så kunne trengt litt råd fra noen som har god peil.

Lit info om meg selv:

21 år, blir 22 i vår. Er 160-161 cm høy og veier mellom 61-62 kg. Vil gjerne ned til 55-56 kg. Jeg veide det for tre år tilbake og husker jeg var veldig fornøyd med meg selv. Men husker dermed ikke helt åssen jeg klarte å gå ned. Løp vel en god del og var flink på kostholdet. Er tydeligvis ikke flink med kostholdet denne gangen.

Blir kjempeglad om noen svarer :-D !

Anonymous poster hash: 3069f...175

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fettforbrenningen blir mer effektiv jo mer muskler du har. Det kan være lurt å tenke "ned i fett" i stedet for "ned i vekt". Kostholdet har uansett mest å si.

Skrevet

Husk på at for tre år siden hadde du mer av en jentekropp - voksne kvinner får naturlig en annen kroppsfasong.

(Regner med litt motbør.)

Skrevet

Det var ikke disse svarene jeg forventet. Jeg tenker "ned i fett" men tenker jo da at da man uansett litt ned i vekt også, når man mister fett.

Ønsket egentlig mer råd om hvordan jeg kan spise bedre. Selv om kroppen min muligens har gått fra jentekropp til kvinnekropp, kan jeg fortsatt gå ned noen kg og/eller gå ned i fettprosent. Jeg bare trenger litt hjelp på veien når det kommer til kostholdet. Føler jeg ikke aner hva jeg skal spise for at fettet skal slippe.

Ønsker helst at de som ha erfaring eller kunnskap i dette svarer.

Anonymous poster hash: 3069f...175

Skrevet

For å gå ned i vekt må du ha kaloriunderskudd, verre er det ikke. Vil du beholde mest mulig muskelmasse så google opp "deffing", som er hva muskelfolket gjør når de skal kutte fettprosent med lite muskeltap.l Går på kaloriunderskudd nok proteiner, og riktig trening.

Anonymous poster hash: 39767...495
Gjest Runforit
Skrevet

Hvor mange kalorier inntar du nå og hva type mat spiser du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...