Gå til innhold

Hva bør man trene for å få mindre mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ganske mye fett rundt magen etter fødsler. Noen tips til trening?

Anonymous poster hash: ae2b3...aa9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke mulig å punktslanke så du må gå ned i fettprosent totalt. Dette er 90% kosthold og 10% trening.

Anonymous poster hash: 50144...85f
  • Liker 1
Skrevet

Stemmer at det ikke går ann å punktslanke men trener du magemusklene vil de bli større å derfor vil magen se mer trent ut....

Anonymous poster hash: 67fa1...8dc
Skrevet

Kondisjon og core muskel trening vil gi deg noe mindre mage/midje. men husk, om du gjør små endringer i kostholde, vil det hjelpe godt på.

Skrevet

Jogging.(Effektiv for meg)

Er også masse øvelser på nettet.

Yngvar Andersen har noen filmsnutter på nettet hvor han viser mageøvelser du kan gjøre hjemme.

Anonymous poster hash: f060d...f12
Skrevet

Du forbrenner fett på hele kroppen, men etterhvert som magen din trekker seg helt sammen etter fødsel, og du samtidig mister fett, så vil magen såklart se mindre og flatere ut. Om du i tillegg trener de dyptliggende magemusklene, ikke bare den såkalte six-packen, så vil du stramme opp magen slik at det gir gode, synlige resultater, siden det er de dyptliggende musklene(core-muskler) som "holder magen inne" :) (planke, ulike variasjoner av knebøy, særlig frontbøy, pendelsving med hantel eller kettlebell(kan ikke navnet på øvelsen, beklager) Bare å søke på core-øvelser o.l på YouTube, så finner du masse gode videoer, både med bruk av vekter, redcord eller bare egen kroppsvekt.

Anonymous poster hash: e61e5...896

Skrevet

Det er ikke mulig å punktslanke så du må gå ned i fettprosent totalt. Dette er 90% kosthold og 10% trening.

Anonymous poster hash: 50144...85f

Første setning er korrekt. At bare 10% kan tas gjennom trening er jeg uenig i. Hvis trening er 2-3 timer i uka på treningssenter er jeg enig. Om man jogger 5-6 timer i uke med brukbar intensitet, eller sykler 14-15 timer i uka (siden sykling er en mindre intensiv aktivitet) vil hvileforbrenninga stige markant, og man trenger ikke store endringen i kostholdet for å gå ned.

Skrevet

Slyngetrening er sykt bra for mage og rygg

Gjest Runforit
Skrevet

Fettprosenten må ned. Det er ganske vanskelig å bygge samtidig som man kutter vekt. De fleste synes det er lettest å ha hovedfokuset på hard kardio kombinert med underskudd til ønsket fettprosent er oppnådd og så bygge muskler etterpå.

Skrevet

Minimum 400 gram melkesjokolade per dag.

Anonymous poster hash: c5b14...1a4
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har lest at mange fnyser av dette, men jeg begynte med rockering. Først den letteste (1,5 kilo?). I starten fikk jeg voldsomt vondt og enorme blåmerker og det var en milepæl å klare å stå to minutter. Jeg gav meg ikke og kom opp i 15 minutter hver vei etter hvert. Dette gjorde jeg daglig (jupp, ikke lov, men jeg var ivrig). Jeg kjørte på så fort at jeg ble svett, høy musikk og morsomt var det og. Jeg gikk fra en liten bilring til mye mer definert mage, jeg kunne plutselig skimte litt muskler. Da ble det supergøy, og jeg begynte å fokusere på kosthold, sunnere mat, bare spise til jeg var mett og ikke mer, og i tillegg begynte jeg å trene styrke.

Nå er jeg på tyngste rockering (2,2 kilo?), kanskje en halvtime annenhver dag, eller tre ganger i uka i tillegg til at jeg har lagt om kosten litt og trener litt annet. Hadde aldri begynt med det om jeg ikke hadde sett den midjen poppe frem av rockeringen.

Anonymous poster hash: 843e5...3fe
Gjest Runforit
Skrevet

Jeg har lest at mange fnyser av dette, men jeg begynte med rockering. Først den letteste (1,5 kilo?). I starten fikk jeg voldsomt vondt og enorme blåmerker og det var en milepæl å klare å stå to minutter. Jeg gav meg ikke og kom opp i 15 minutter hver vei etter hvert. Dette gjorde jeg daglig (jupp, ikke lov, men jeg var ivrig). Jeg kjørte på så fort at jeg ble svett, høy musikk og morsomt var det og. Jeg gikk fra en liten bilring til mye mer definert mage, jeg kunne plutselig skimte litt muskler. Da ble det supergøy, og jeg begynte å fokusere på kosthold, sunnere mat, bare spise til jeg var mett og ikke mer, og i tillegg begynte jeg å trene styrke. Nå er jeg på tyngste rockering (2,2 kilo?), kanskje en halvtime annenhver dag, eller tre ganger i uka i tillegg til at jeg har lagt om kosten litt og trener litt annet. Hadde aldri begynt med det om jeg ikke hadde sett den midjen poppe frem av rockeringen. Anonymous poster hash: 843e5...3fe

Dette blir jo det samme som kardio trening med kaloriunderskudd. Til syvende og sist gikk fettprosenten ned fordi du spiste mindre enn du forbrente.

Skrevet

Dette blir jo det samme som kardio trening med kaloriunderskudd. Til syvende og sist gikk fettprosenten ned fordi du spiste mindre enn du forbrente.

Haha, det er så morsomt med fok som forteller meg når jeg gikk ned og ikke. Om du leser hva jeg skriver så jeg tydelige endringer på kroppen min FØRST, og deretter begynte jeg å fokusere på kosthold og annen trening, som selvfølgelig endret kroppen min ytligere. Jeg holdt på med kun rocking minst et halvt år. Rockingen alene sørget for en mye mer markert midje, og den skal jeg love at motiverte. Jeg fikk muskler som syntes. Sånn er det, ferdig snakka.

TS: om du googler litt om rocking vil du finne mange som har opplevd det samme, så jeg lar 'ekspertene' her inne mene hva de vil.

Anonymous poster hash: 843e5...3fe

Skrevet

Hva man bør trene for å få mindre mage? Hele kroppen.. :rope::hoppe:

Gjest Runforit
Skrevet

Haha, det er så morsomt med fok som forteller meg når jeg gikk ned og ikke. Om du leser hva jeg skriver så jeg tydelige endringer på kroppen min FØRST, og deretter begynte jeg å fokusere på kosthold og annen trening, som selvfølgelig endret kroppen min ytligere. Jeg holdt på med kun rocking minst et halvt år. Rockingen alene sørget for en mye mer markert midje, og den skal jeg love at motiverte. Jeg fikk muskler som syntes. Sånn er det, ferdig snakka. TS: om du googler litt om rocking vil du finne mange som har opplevd det samme, så jeg lar 'ekspertene' her inne mene hva de vil. Anonymous poster hash: 843e5...3fe

Du ble mer aktiv. Altså forbrant du mer enn du inntok av kalorier. Hadde du spist mer hadde ikke magemålet gått ned. Så når du går fra å spise og ikke trene til å spise det samme og trene så går du i underskudd.

Kroppen din er ikke mer magisk enn det. Sånn er fysikkens lov og du reagerte på mer aktivitet akkurat som alle oss andre ved å gå ned i fettprosent. Med en god start endret du matvaner noe som reduserte fettprosenten ytterligere.

• Liker 1
Skrevet

Du ble mer aktiv. Altså forbrant du mer enn du inntok av kalorier. Hadde du spist mer hadde ikke magemålet gått ned. Så når du går fra å spise og ikke trene til å spise det samme og trene så går du i underskudd.

Kroppen din er ikke mer magisk enn det. Sånn er fysikkens lov og du reagerte på mer aktivitet akkurat som alle oss andre ved å gå ned i fettprosent. Med en god start endret du matvaner noe som reduserte fettprosenten ytterligere.

Nå har vel ikke denne AB skrevet hva h*n spiste mens h*n begynte å trene, om vedkommende da har spist mye junk food, så har h*n ikke kalori underskudd uansett. om h*n da har spist 3000kacl om dagen, så er ikke 30 min med roccering (eller anne cardiotrening) nok til å få h*n under 1500- 2000kacl uansett, noe som alikevel vil gi et overskudd i fett.

Anonymous poster hash: de540...b93

Gjest Runforit
Skrevet

Nå har vel ikke denne AB skrevet hva h*n spiste mens h*n begynte å trene, om vedkommende da har spist mye junk food, så har h*n ikke kalori underskudd uansett. om h*n da har spist 3000kacl om dagen, så er ikke 30 min med roccering (eller anne cardiotrening) nok til å få h*n under 1500- 2000kacl uansett, noe som alikevel vil gi et overskudd i fett. Anonymous poster hash: de540...b93

Det er umulig å gå ned i fettprosent på et stort overskudd med mindre du ikke er en som driver med seriøs toppidrett eller driver seriøst med vekttrening.

Vanlige mennesker går ned i fettprosent med moderat underskudd. Om hun spiser 2000 kcal og ikke trener og så starter å trene og fremdeles spiser 2000 kcal så gå hun i underskudd pga. de ekstra 30 min med trening. Altså går fettprosenten sakte, men sikkert ned fordi hun plutselig brenner litt mer enn hun inntar pga økt aktivtet i hverdagen.

Skrevet

Run! Jeg mister fett rundt magen som bare det når jeg løper ca 3-4 ganger pr. uke. Pleier å løpe slik at jeg har brukt ca 500 kalorier hver gang (alt fra 40-60 min).

Har lest at ved løping så forbrennes mye magefett (dersom man ikke har diabetes 2) i tilegg til glykogen da selvfølgelig. Løping reduserer dessuten matlysten slik at jeg ikke spiser mer enn vanlig - dermed kaloriunderskudd. Funker fett (hehe) på meg i alle fall, har mistet 4 cm rundt midjen i løpet av 4 uker per dags dato!

Anonymous poster hash: 245ec...386
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...