AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #1 Skrevet 27. februar 2014 Min far døde, og nå mener min stemor at han ikke var min far likevel og at jeg må få sjekket dette. Dette gjør utrolig vondt, midt i en sorgprosess. Hun har fått alt hun skal ha av arv, så hva som er hensikta vet jeg ikke. Jeg har lyst til å bryte med henne, men føler jeg svikter min far som var glad i spetaklet. Jeg har ikke pratet med henne på mange måneder, jeg klarer ikke. Hva syns dere? Kan jeg kutte henne, selv om hun har vært min stemor i 20 år? Anonymous poster hash: 53220...e0a
Kontormus Skrevet 27. februar 2014 #2 Skrevet 27. februar 2014 Javisst, det kan du vel hvis du ikke føler for å pleie kontakt med henne. Hvis dere ikke har hatt et godt forhold er hun selv ansvarlig for mesteparten av det som har gått galt.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #3 Skrevet 27. februar 2014 TS Vi har hatt et helt ok forhold, der jeg har anstrengt meg for pappa sin del. Jeg trur nok han har holdt henne litt på plass også. Nå er hun bare stygg med oss barna. Og det hun sier her river meg i filler, for det får meg jo til å lure på om det er sant. Hun hater min mor og er fryktelig sjalu. Jeg ligner på min mor, det kan være det, at hun ønsker at jeg ikke er pappa si. Anonymous poster hash: 0246c...c83
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #4 Skrevet 27. februar 2014 Hvis din stemor sier til deg at din far ikke er din biologiske far, er det bare slemt. Sånn sier man bare ikke til en som har mistet sin far. Hva slags interesse hun har av å si det hun sier, kan man lure på. For deg hjelper hun jo ikke med dette "tipset" hun føler så sterkt for å gi deg. Hvis du føler mest for å kutte henne ut, gjør du det. Ingen grunn til å få dårlig samvittighet. Anonymous poster hash: a7dd8...1b4 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #5 Skrevet 27. februar 2014 Hvis din stemor sier til deg at din far ikke er din biologiske far, er det bare slemt. Sånn sier man bare ikke til en som har mistet sin far. Hva slags interesse hun har av å si det hun sier, kan man lure på. For deg hjelper hun jo ikke med dette "tipset" hun føler så sterkt for å gi deg. Hvis du føler mest for å kutte henne ut, gjør du det. Ingen grunn til å få dårlig samvittighet. Anonymous poster hash: a7dd8...1b4 Hun sa dette til meg bare få timer etter minnestunden, og har gjentatt det seinere også. Men da lar jeg henne gå, for dette håndterer jeg ikke. Anonymous poster hash: 0246c...c83 1
Kattugla Skrevet 27. februar 2014 #6 Skrevet 27. februar 2014 Hun høres ikke ut som hun er riktig bevart... 1
Kvothe Skrevet 27. februar 2014 #7 Skrevet 27. februar 2014 Hun høres ikke helt god ut! Hvis du føler at det er riktig å kutte henne ut så gjør du det. Ikke ha dårlig samvittighet over dette. Faren din har gått bort og det er direkte ondt av henne å si slike ting til deg. Kuttet ut min egen stemor (faren min er enda gift med henne) da det bare var eder og galle som kom ut av kjeften hennes. Det var som om et stort fjell ble løftet bort fra skuldrene mine!
Pusheen Skrevet 28. februar 2014 #9 Skrevet 28. februar 2014 Herregud, hun høres jo ikke riktig navla ut :O
Sphynx Skrevet 28. februar 2014 #10 Skrevet 28. februar 2014 Høres ut som et troll av min x-stemor. Alt hun ville var å ha pappa for seg selv og ikke dele han med noen. Ikke venner, Familie og iallefall ikke Hannes barn. Pappa hadde heldighvis vett til å gå laaaangt Fra henne, selvom det tok 15 år. Du trenger ikke å ha kontakt med henne. Hun virker syk. Kondolerer så mye, håper du har det bra.
Gjest Skrevet 28. februar 2014 #11 Skrevet 28. februar 2014 Kjære TS Så lenge din far står oppført som far i folkeregisteret, så kan den kjærringa mene det hun vil til hun blir blå i trynet! Du er hans "lovlige" datter og du har krav på din arv! Har du en bekjent som er advokat, eller advokat i en eller annen forsikring eller fagforeningsordning? Hun trenger å høre noen velvalgte ord! Og så skal du ha alt du har krav på! Lykke til, vær sterk, og ikke gi deg!
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #12 Skrevet 1. mars 2014 Kjære TS Så lenge din far står oppført som far i folkeregisteret, så kan den kjærringa mene det hun vil til hun blir blå i trynet! Du er hans "lovlige" datter og du har krav på din arv! Har du en bekjent som er advokat, eller advokat i en eller annen forsikring eller fagforeningsordning? Hun trenger å høre noen velvalgte ord! Og så skal du ha alt du har krav på! Lykke til, vær sterk, og ikke gi deg! Det var ingenting å arve etter pappa, så det handler ikke om det heller. Min mor er også devsverre død, for nesten 20 år siden. Det er vel derfor jeg spør om det er ok av meg å kutte henne, for da blir det bare meg igjen. Jeg vet ikke om jeg har lyst til å prate mer med henne. Anonymous poster hash: 0246c...c83
Medusa13 Skrevet 1. mars 2014 #13 Skrevet 1. mars 2014 Bare si til henne at du ikke har noen som helst interesse av å få sjekket ut det. Det får hun i så fall styre og ordne med selv. Sprøtt innfall. Hadde det enda vært arv så ville jeg forstått det. Da kan folk bli fæle. Er du sikker på at det ikke kan ligge noen skjulte verdier i et eller annet som hun prøver å få for seg selv? Aksjer, skjulte eiendommer, andre verdipapirer? Jeg tror jeg ville ha tenkt denne tanken om jeg var deg. Hvis dere ikke leier bolig, så har du jo krav på en del av boligen, med mindre du ikke har gått med på å la dama sitte i uskiftet. Du kan kreve at hun kjøper deg ut, og kan hun ikke det må hun selge. Hadde vært en passende hevn mot dama,. Hvordan er det med søsken da? Hel eller halv ? Vil du bryte kontakten, så skal du iallefall ikke ha dårlig samvittighet for det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå