gjest123456 Skrevet 27. februar 2014 #1 Skrevet 27. februar 2014 Sukk.. jeg sliter daglig med dette.. Dårlig samvittighet for alt! Jeg går hjemme med hun minste på 3 år... føler at jeg må gå ut å finne på ting hele tiden, selv om det blåser, er kaldt, regner.. Når jeg er inne får jeg dårlig samvittighet at hun kjeder seg kanskje... ute er jeg redd for at hun ikke er nok med andre barn (vi bor et langt stykke utenfor byen..) Hun begynner i barnehage til høsten....men føler nå at jeg alltid har dårlig samvittighet. Hvis hun er lei seg eller viser trass tenker jeg alltid at det er min feil. Jeg føler ikke jeg kan sitte såmye på pc/telefon, da er jeg ikke der for henner. Har dårlig samvittighet for han eldste også, på 8 år... Ofte krever lille mye og jeg får ikke alltid mye tid med eldstejenta. Jeg har dårlig samvittighet for at de kanskje ikke alltid spiser sunn nok mat.. Dårlig samvittighet for at vi ikke kommer oss ut før 13-tiden i helgene... Jeg kjenner dette spiser meg opp!!!!!! alltid vondt i magen... Har lyst å være lykkelig...:-( Ps. jeg har en mann, han jobber heltid på dagen.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #2 Skrevet 27. februar 2014 Du må ikke få så dårlig samvittighet! Du er verre enn min mamma.. hun gjør så mye for alle andre, at jeg føler hun glemmer seg selv helt! Når hun endelig prioriterer seg selv så er det den beste gaven jeg kan få, for da trenger jeg ikke bekymre meg.. Mens hvis du skal gå rundt å prøve å være alt for alle, hele tiden, og legger dine egne behov i glemme-boksen så vil barna dine vokse opp med å være småstresset og bekymret på dine vegne, de vil bli stresset av at du stresser, og bekymret når du er sliten, de vil bli deprimert av å se at du ikke har det bra, og de vil få den samme skyldfølelsen som du har nå.. for de vil føle at det er de sin feil, at mammaen deres er både utkjørt og har mistet seg selv litt.. Vil du virkelig at de skal ha det sånn? Nei.. De fleste mammaer er langt i fra så oppslukt med ungene sine, men har det beste mor og barn forholdet tiltross.. og barna vokser opp sunne, friske og glade.. og de leker å har det kjekt, uten bekymringer, slik som barn skal. Hvis du vil gjøre det beste for barna dine, prioriter deg selv også! Og det er ikke din feil om et barn er lei seg eller trass, de er jo trossalt i TRASS-alderen.. det er en naturlig del av livet, å være en grinete og gretten liten prinsesse/prins på den tiden :-) Betyr ikke at de ikke har det bra, betyr bare at de utfordrer grensene dine og ser hvor langt de kan komme med å være vrang.. Det er sånn alle verdens barn er.. En god mamma tar vare på barna sine. En super mamma tar vare på barna sine, men også seg selv. Anonymous poster hash: 08c27...f20 3
gjest123456 Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2014 Tusen takk for svar!... For at du tok deg tid til å svare.. Jeg skal prøve å jobbe med meg selv. Jeg syns det er vanskelig ikke å ha dårlig samvittighet siden vi flyttet langt bort fra venner... og jenta mi ikke har noen å leke med.. Så er det ikke alltid så mye å finne på innendørs.. Igjen, takk for svar
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #4 Skrevet 27. februar 2014 Tusen takk for svar!... For at du tok deg tid til å svare.. Jeg skal prøve å jobbe med meg selv. Jeg syns det er vanskelig ikke å ha dårlig samvittighet siden vi flyttet langt bort fra venner... og jenta mi ikke har noen å leke med.. Så er det ikke alltid så mye å finne på innendørs.. Igjen, takk for svar Som sagt, du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Du er ingen dårlig mor, du er bare veldig veldig glad i jenten din, og dine andre herlige barn så klart :-) Jeg hadde heller ingen barn å leke med før jeg begynte i barnehagen, bodde jo i et nabolag, men er ikke alltid det er så mange barn der fordi om på samme alder, og er jo ikke alltid man går overrens heller.. gjorde meg ingenting, jeg husker jo så og si ingenting verdens ting fra før jeg fylte 3 år (er 18).. Hun klarer helt fint å vente med å være særlig sosial med andre barn fremtil høsten, hun tar absolutt ingen skade av det :-) Så hold ut, og jobb med deg selv i mellomtiden.. Hun er trygg, har god helse, har en herlig mamma, og skal snart begynne i barnehagen hvor hun helt sikkert vil trives, hun kommer til å klare seg helt utmerket! Men du må huske at hun skal vokse opp, å bli gammel, og hun vil ha deg i livet sitt så lenge som mulig.. og da er det veldig viktig at du tar godt vare på helsen din, både den fysiske og psykiske, og det vil si at å ta vare på seg selv er en like viktig oppgave som å ta vare på dine barn, når du er mamma. Du mestrer dette, helt klart! Trygghet og trivsel i en familie avhenger av at alle har det bra!! Stå på, og snakk med andre når du har det vanskelig, gjerne din mann/mor/søsken, osv. Det er godt å få litt støtte fra andre innimellom, og jeg gjentar en siste gang: ikke ha dårlig samvittighet, du burde være stolt av at du er en så omsorgsfull mamma. Anonymous poster hash: 08c27...f20
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #5 Skrevet 27. februar 2014 Jeg tror det er lurt at du deler tankene dine med noen av dine nærmeste, slik at de kan backe deg opp :-) Anonymous poster hash: 209cf...4c3
gjest123456 Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2014 Tusen takk søte dere, føler meg allerede mye bedre! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå