AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #1 Del Skrevet 27. februar 2014 Jeg fikk beskjed av legen om å spise linfrø mot treg mage, pga hemorider. Men googlet litt nå, og fant en engelsk artikkel der det står at man ikke burde spise dette ved irritabel tarm syndrom. Noen som har hørt om dette? Det står også at man skal ta 1-2 sa per dag. Jeg fikk beskjed om å ta en halv kopp. Så jeg har tatt 1 dl i vann over natta, og så hatt yoghurt oppå om morgenen og spist det slik. Har tygget det. Innspill?Anonymous poster hash: 9d0e7...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #2 Del Skrevet 27. februar 2014 Jeg har ingen erfaring med IBS, men ville bare tipse om at linfrø er veldig godt i både bakst og müsli. Jeg lager rundstykker og müsli selv, og bruker linfrø i begge deler. Anonymous poster hash: add00...26a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #3 Del Skrevet 27. februar 2014 Vet ikke om IBS, men for å få fart på magen er det lurt å bruke en blanding av hele og knuste linfrø. Anonymous poster hash: 222d1...f39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #4 Del Skrevet 27. februar 2014 Blanding? Så om jeg tygger dårlig burde det holde? Anonymous poster hash: 9d0e7...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #5 Del Skrevet 27. februar 2014 Stoler du mer på en artikkel du fant på Internett enn legen din?Anonymous poster hash: 4bdde...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eksotisk Skrevet 27. februar 2014 #6 Del Skrevet 27. februar 2014 Jeg velger å være litt forsiktig med bruken av linfrø. Det er visst anbefalt maks 2 ss. om dagen grunnet fare for blåsyre og forgiftning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #7 Del Skrevet 27. februar 2014 Stoler du mer på en artikkel du fant på Internett enn legen din?Anonymous poster hash: 4bdde...c17 Legen min googler også. Det har jeg nemlig sett med egne øyne. Anonymous poster hash: 9d0e7...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #8 Del Skrevet 27. februar 2014 Jeg ville ikke spist så mye så ofte fordi det er en liten fare for forgiftning ved overinntak. Ellers merker du jo fort hvis du blir dårlig i magen av de. Anonymous poster hash: 57ca4...30e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #9 Del Skrevet 27. februar 2014 Blanding? Så om jeg tygger dårlig burde det holde? Anonymous poster hash: 9d0e7...913 Nei. Anonymous poster hash: 222d1...f39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillicious Skrevet 27. februar 2014 #10 Del Skrevet 27. februar 2014 Jeg har IBS og tar kun probiotika for treg mage.. Den hjelper! Kanskje ikke med en gang, men med tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå