Gå til innhold

Vektoppgang etter styrketrening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer, ikke annet...

Etter 8 uker på fullkropps styrkeprogram har jeg lagt på meg 4 kg. Er dette muskler eller økt appetitt?

Jeg ser at låra mine, og rompa har blitt betydelig større også, og strammere.

Hvordan finner jeg ut av dette? Jada, jeg skal kaste vekta, etterhvert.

Anonymous poster hash: be203...239
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vektoppgangen kan skyldes økt appetitt som ved trening har gitt mer muskelmasse, så det kan jo være en sammenheng av økt appetitt og muskelmasse :) En andel kan også være vannsamling?

Gjest Mr. Toad
Skrevet

Man skal gå opp i vekt av målrettet styrketrening, hvor mye er individuelt avhengig av deg, treningen din og matinntaket. Du kan måle fettprosenten din.

Skrevet

TS

Vann? Hvorfor og hvordan?

Hvordan måler jeg fettprosent?

Skrevet

Muskler veier mer enn fett, jeg har også trent styrke lenge og lagt på meg. Er helt naturlig :)

Skrevet

Du har 100% sikkert IKKE lagt på deg 4 kg muskler på 8 uker.

• Liker 3
Skrevet

Hvor langt tid etter begynte du å gå opp i vekt, etter at du startet med styrketrening?

Jeg har holdt på aktivt siden høst 2013, og går enda ikke opp i vekt. Det står stille..

Appetitten har økt, og spiser mer. Men vekten, bom stille..

Anonymous poster hash: eb426...7fd

Skrevet

TS

Vann? Hvorfor og hvordan?

Hvordan måler jeg fettprosent?

Her står det litt om vannvekt :)

Her er en fettprosentkalkulator, men tror den mest nøyaktige måten å måle på er med en sånn en.

Skrevet

For meg virker trening, og særlig styrketrening, veldig apetittvekkende. Spiser jeg kun etter sultfølelsen går jeg opp i vekt når jeg trener, og ned i vekt når jeg ikke trener.

Hvis vekt er hovedmålet med treningen bør man ha et øye på kaloriene også.

Skrevet

TS

Da må jeg roe etinga mi litt......takk skal dere ha, jeg var veldig usikker på hvor de ekstra kiloene kom fra :D

Skrevet

Jeg veide mer da jeg trente 4 ganger i uka enn jeg gjør nå som jeg ikke trener. Men ser i speilet at jeg er slappere og har større mage. Så muskler veier mer. Men pass på hva du spiser, for det er fort gjort å overdrive matinntaket når man trener.

Skrevet

TS her

Så jeg kan ikke fovente at noe av dette er økning vekt muskler.

Ikke om jeg vet om det har hatt noe effekt, men jeg telte etter, 3600 knebøy i forskjellige varianter har jeg tatt på 8 uker. Dét må vel forklare låra, og rompa? Finner ikke noe synlig fett på kroppen som ikke var der tidligere.

Skrevet

Vekt spiller null rolle, du må bruke målebånd isteden.

Skrevet

Vekt spiller null rolle, du må bruke målebånd isteden.

TS

Selvsagt! Og så opplagt at jeg ikke tenkte på det! Takk!

• Liker 1
Skrevet

det er apetitten din som har gjort at du har gått opp, du har nok brent flere kalorier og likevell gått opp. Dette er ikke nødvendigvis en dårlig ting som nybegynner, med stort kalorioverskudd får kroppen din næring nok til å bygge så mye muskler den klarer. Om du spiser mindre vil du også ha mindre fremgang på muskelvekst og styrke.

Anonymous poster hash: e2760...cbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...