Eowyn Skrevet 27. februar 2014 #1 Skrevet 27. februar 2014 Har et gjentakende problem... Og nå er det vinterferien som skaper problemer, da det er min tur å han sønnen i vinterferien, og vi skal reise bort. Tilfeldigvis havnet vinterferien på fars samværshelg, og som alltid slår han seg like vrang og lager kaos. Det er trusler om advokat, rettsak, mekling og you name it hver bidige gang. Men feriesamvær trer vel inn istedet for vanlig samvær??
Silfen Skrevet 27. februar 2014 #2 Skrevet 27. februar 2014 Først og fremst så ville jeg avklart ferier i samværshelger på forhånd. Mye enklere. For det andre så syns jeg ikke samværshelger automatisk skal falle bort. For det tredje så syns jeg samværsforelder bør få tilbud om å ha barnet i ferier dersom ting ligger til rette for det. Så mulig din eks er vanskelig, men ofte kan ting bedre seg ved å utvise velvillighet og fleksibilitet. 2
debattanten Skrevet 27. februar 2014 #3 Skrevet 27. februar 2014 Her er det jo mangel på kommunikasjon dere i mellom. Hva med å tilby han samvær en annen helg da?
Eowyn Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #4 Skrevet 27. februar 2014 Vi har en avtale hvor vi er enige om at ferier skal deles, jul, vinter, høst og påske annenhver gang. Er jo ikke alltid enkelt å planlegge slik at feriene ikke havner på en samværshelg. Og er det omvendt, så er det en selvfølge at jeg IKKE skal ha han i mine helger. Nå er dette kun en liten dråpe i det store havet med problemer han steller i stand, jeg lurer bare på om det ikke er slik at ferier kommer på toppen av vanlig samvær. Sliter jo litt om man skal begynne å kreve tilbake tapte helger/ uker i hytt og gevær - og det gjelder begge veier. 1
Eowyn Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2014 Her er det jo mangel på kommunikasjon dere i mellom. Hva med å tilby han samvær en annen helg da? Har prøvd i 9 år og skape en grei kommunikasjon og samarbeid til det beste for guttungen, men er jo vanskelig når faren viser null tegn til interesse. Må også legge til at jeg har latt han få ha gutten i x antall av mine ferier for å være grei å gi de mer tid sammen. Men når man kun får dritt i retur så er liksom den grensa nådd og man ser at det er ingen vits i å prøve å være grei..
Eowyn Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2014 Først og fremst så ville jeg avklart ferier i samværshelger på forhånd. Mye enklere. For det andre så syns jeg ikke samværshelger automatisk skal falle bort. For det tredje så syns jeg samværsforelder bør få tilbud om å ha barnet i ferier dersom ting ligger til rette for det. Så mulig din eks er vanskelig, men ofte kan ting bedre seg ved å utvise velvillighet og fleksibilitet. Har utvist velvillighet og fleksibilitet i så mange år nå uten så mye som et tegn til at han setter pris på det.
Harlekin Skrevet 27. februar 2014 #7 Skrevet 27. februar 2014 (endret) Dere kan jo ikke ha en avtale som går på fastsatte ferier, og en som går på samværshelger uten å ha en "klausul" om at dersom samværshelgen faller i en av disse feriene der du har gutten, faller samværshelgen bort eller flyttes. Noe annet gir jo ingen mening, da er det jo ikke noen vits i å fordele feriene hvis dere ikke vet at dere faktisk får ha gutten. Kan dere lage en ny avtale eller endre den gamle, slik at dette blir ordnet? Det er jo ikke til barnets beste at det skal bli bråk hver ferie. Endret 27. februar 2014 av Harlekin
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #8 Skrevet 27. februar 2014 Har selv hatt mye problemer med eksen opp gjennom årene når det kommer til samvær. Han vil blant annet ikke ha ungene i feriene, utenom 2 uker på sommeren. Selv om ungene gjerne vil være sammen med ham også i ferien. Men det er en annen sak. Vår mekler gjorde det klart når vi skrev avtale at samværshelger i ferien til den andre går bort. Så når far har barna 2 uker i sommerferien så ser ikke jeg barna, og når jeg har mine uker med ferie med barna så ser ikke far barna. Selv om far ikke vil ha vinter og høstferie, så har vi det. Og om vi skal reise bort, ja da går hans samvær ut. Enkelt og greit. Synes du skal si et klart JA til mekling jeg, for da får dere avklart dette her en gang for alle. (Regner ikke med at far kjører barna til deg i de helgene som er "dine" når han har dem i feriene heller?) Anonymous poster hash: 3a1cb...dff
Kontormus Skrevet 27. februar 2014 #9 Skrevet 27. februar 2014 Hvis dere har vinterferie/høstferie (og andre ferier ved høytider) annenhver gang, så tenker jeg at vinterferien varer 1 uke. Punktum. 1 uke inneholder nødvendigvis en helg, og denne helgen utgår fra ordinært samvær. Kjenner jeg typen rett har han også fratrekk i bidraget for en hel uke når det er hans tur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå