AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #1 Skrevet 27. februar 2014 Synes det har tatt helt av de siste par årene. Alt måles i antall sukkerbiter. Nå er det den nye forkosten på Mc Donalds som får hets og brunosten. Folk trenger fett, og hjernen trenger sukker. Det er kcalorier i all mat, fordi vi trenger energi. Det å " juice" er inn for tiden og tar bilder av maten de spiser. Jeg skjønner godt at landet er tjent med at folk har god helse, men landet har også godt av sunn fornuft. Jeg har aldri vært slankere og følt meg friskere enn da jeg spiste mc donalds ca. 2 ganger pr uke. I tillegg spiste jeg normale middager og trente. Jeg ble aldri feit av mc donalds. Sikkert fordi jeg ble mett og nøt måltidet istenenfor å spise gigantmåltider med kyllinpasta, kylling og ris osv. Det er kcalorier i alt man spiser. Jo større middagsporsjonen er, jo mer får man i seg. Bedre å spise litt grønt i løpet av dagen og middag på mc dondals enn å spise en stor tallerken kyllingpasta med fettsaus fra pose, 4 brødskiver med magert pålegg, 4 bananer, latte med soyalemelk osv osv. Anonymous poster hash: 65bed...908
Gjest Jørild Skrevet 27. februar 2014 #2 Skrevet 27. februar 2014 Når du starter en debatt med forutsetningen at det enten er slik eller slik så punkterer du den før den får startet. Jeg håper virkelig du er klar over at verden ikke er slik du framstiller den? 3
Missy1 Skrevet 27. februar 2014 #3 Skrevet 27. februar 2014 Litt grønt i løpet av dagen og middag på mcDonalds? Hmmm... Tror du har misforstått litt. Du kan fint være slank selvom du spiser dårlig mat, men hvis du kunne sett hvordan innsiden av kroppen din ser ut etter lang tid med dårlig kosthold hadde du kanskje fått et annerledes syn på det. Når jeg leste overskriften tenkte jeg dette kunne være et innlegg jeg kunne si meg enig i, men jeg tok feil. Ja jeg syns det er en del hysteri og press ift kosthold, men jeg er litt mer "alt med måte" enn "hurra for mcDonalds flere ganger i uka". 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #4 Skrevet 27. februar 2014 Forstår litt hva du mener.Blir litt mye sunnhetsmas,og noen ganger går det litt for langt. Å spise sunt og variert er jo vel og bra,men når det blir sånn at folk tror at de blir feite bare fordi de spiste en sjokolade en dag da syns jeg at det blir litt ekstremt. Der jeg jobber for eksempel skal det plutselig bli så mye sunnere.Før fikk man noe usunt en gang i måneden,og nå skal dette erstattes med frukt. I tillegg er det mas om sunnhet,kalorier osv hele tiden. Blir de ansatte feite av å spise et kakestykke eller noe i måneden da?Syns det er tull,for det må være lov til å kunne kose seg litt uten at det skal være noen stor sak. Hvor mye man forbrenner i forhold til hva man spiser er jo det som har noe å si.Man blir ikke automatisk feit hvis man spiste 2 kakestykker på søndag. Anonymous poster hash: 4c3a1...235
Gjest Allergikeren Skrevet 27. februar 2014 #5 Skrevet 27. februar 2014 Forstår litt hva du mener.Blir litt mye sunnhetsmas,og noen ganger går det litt for langt. Å spise sunt og variert er jo vel og bra,men når det blir sånn at folk tror at de blir feite bare fordi de spiste en sjokolade en dag da syns jeg at det blir litt ekstremt. Der jeg jobber for eksempel skal det plutselig bli så mye sunnere.Før fikk man noe usunt en gang i måneden,og nå skal dette erstattes med frukt. I tillegg er det mas om sunnhet,kalorier osv hele tiden. Blir de ansatte feite av å spise et kakestykke eller noe i måneden da?Syns det er tull,for det må være lov til å kunne kose seg litt uten at det skal være noen stor sak. Hvor mye man forbrenner i forhold til hva man spiser er jo det som har noe å si.Man blir ikke automatisk feit hvis man spiste 2 kakestykker på søndag. Anonymous poster hash: 4c3a1...235 Noe av dette begynner jeg å kjenne igjen på meg selv. Dårlig viljestyrke rett og slett; når unnskyldningen for det ene kakestykket er at "man må jo få lov til å kose seg litt", så er det raskere å bruke den unnskyldningen igjen. Og igjen, og igjen, og igjen ... Lavt blodsukker i matbutikken på vei hjem fra jobb, kanskje litt trøttere og slitnere enn vanlig ... "En liten sjokolade i bilen på vei hjem skader vel ikke, såpass må jeg vel få kunne kose meg". Og så er det bursdager, tur på kafe med venninner, klubb med jentene, det er helg, det er jul, påske, sommerferie, vinterferie, rett og slett fordi jeg fortjener det ... Det er jo selvfølgelig feil at min dårlige viljestyrke skal gå utover andre, men så begynner jo folkesnakket hvis man takker nei til det kakestykket. Kanskje man takket nei fordi man var i bursdag helga før, og tok et kakestykke da fordi "Det er jo bursdag, man må jo få kose seg litt i ny og ne!". Noen er gjerne på slankern (fordi det har blitt "et lite kakestykke" litt for ofte) og finner ikke tid/overskudd/mulighet til å ta totimersturer på nærmeste fjelltopp hver dag, ergo må de kutte tilsvarende ned på kaloriene. Skal man droppe vanlig lunsj for å ikke bli sett surt på av de andre? Det er jo heller ikke bra. Nå sier jeg ikke at det er enten kalorihysteri eller full fråtsing som gjelder, jeg er helt enig i at sunn fornuft og en gylden middelvei er det beste. Men samtidig kjenner man jo også sine svakheter. Og hva hovedinnlegget gjelder, syns jeg problemstillingen var særs lite nyansert. Hurra for McDonalds to ganger i uka pluss trening, nei til kyllingpasta ...?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #6 Skrevet 27. februar 2014 Noe av dette begynner jeg å kjenne igjen på meg selv. Dårlig viljestyrke rett og slett; når unnskyldningen for det ene kakestykket er at "man må jo få lov til å kose seg litt", så er det raskere å bruke den unnskyldningen igjen. Og igjen, og igjen, og igjen ... Lavt blodsukker i matbutikken på vei hjem fra jobb, kanskje litt trøttere og slitnere enn vanlig ... "En liten sjokolade i bilen på vei hjem skader vel ikke, såpass må jeg vel få kunne kose meg". Og så er det bursdager, tur på kafe med venninner, klubb med jentene, det er helg, det er jul, påske, sommerferie, vinterferie, rett og slett fordi jeg fortjener det ... Det er jo selvfølgelig feil at min dårlige viljestyrke skal gå utover andre, men så begynner jo folkesnakket hvis man takker nei til det kakestykket. Kanskje man takket nei fordi man var i bursdag helga før, og tok et kakestykke da fordi "Det er jo bursdag, man må jo få kose seg litt i ny og ne!". Noen er gjerne på slankern (fordi det har blitt "et lite kakestykke" litt for ofte) og finner ikke tid/overskudd/mulighet til å ta totimersturer på nærmeste fjelltopp hver dag, ergo må de kutte tilsvarende ned på kaloriene. Skal man droppe vanlig lunsj for å ikke bli sett surt på av de andre? Det er jo heller ikke bra. Nå sier jeg ikke at det er enten kalorihysteri eller full fråtsing som gjelder, jeg er helt enig i at sunn fornuft og en gylden middelvei er det beste. Men samtidig kjenner man jo også sine svakheter. Og hva hovedinnlegget gjelder, syns jeg problemstillingen var særs lite nyansert. Hurra for McDonalds to ganger i uka pluss trening, nei til kyllingpasta ...? Jeg er enig, kylling har ingenting i pasta å gjøre. Like lite som "McDonald's" og "fornufig" passer sammen. Anonymous poster hash: ce03b...faa
Gjest Skrevet 1. mars 2014 #7 Skrevet 1. mars 2014 Tråd ryddet for feilpostede innlegg! Ann Christin - MOD -
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #8 Skrevet 1. mars 2014 Jeg ble så fysen på brunost etter all denne debatten. Gikk ned til butikken å kjøpte med skorpor, fløtemysost (som og syltetøy. Det var så ufattelig godt!!! Brunost er digg. <3 Synes slike pålegg er gode å kose meg med av og til. Man spiser uansett ikke 300 g brunost om gangen, som man fort kan gjøre med smågodt. Anonymous poster hash: 2edf9...a9b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #9 Skrevet 1. mars 2014 Er veldig enig med ALLERGIKEREN. Bra innlegg! Er sant alt du skriver. Må samtidig si at det er et voldsomt mas om kosthold, sunnhet og trening overalt. Er ganske fed up av alle råd som hagler. Et spørsmål til trådstarter: Er det en spesiell grunn til at dere på jobben har en fast kosedag i mnd? Anonymous poster hash: 1f5b0...6fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå