AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #1 Skrevet 27. februar 2014 Leste et sted at det er vanlig å bytte sminke når sommeren nærmer seg. Jeg sminker meg mindre om sommeren (logisk nok), men har aldri byttet ut noe. Hvordan vet jeg hva jeg bør bytte ut og hva som passer til sommer og vinter? Anonymous poster hash: a74d8...acb
Jolene Skrevet 27. februar 2014 #2 Skrevet 27. februar 2014 Sminker meg sånn jeg liker at jeg skal se ut.
Gjest Tigress Skrevet 27. februar 2014 #3 Skrevet 27. februar 2014 Eg endrar nok litt på sminken, ja. Om vinteren brukar eg tjukkare foundation/BB-krem og i ljosare fargar, om sumaren blir det meir farga dagkrem eller ein lett CC-krem. Om sumaren brukar eg sjeldan sota auge, og eg brukar varmare fargar. Ikkje flytande eyeliner om sumaren, då brukar eg berre tightliner eller kajal. Om sumaren brukar eg lipgloss, om vinteren leppestift. Om vinteren har eg rett og slett ein meir klassisk stil, om sumaren er det heile meir uformelt og friskt, om du skjønar.
Djungelvrål Skrevet 27. februar 2014 #5 Skrevet 27. februar 2014 Ja bruker litt mindre foundation + at den er mye mørkere enn den jeg bruker nå. Det er en selvfølge, kan jo ikke bruke lys foundation på brun hud, da blir man jo grå..... Bruker også mørkere rouge
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #6 Skrevet 27. februar 2014 Jeg bruker gjerne det samme på sommeren som vinteren. Har aldri skjønt meg helt på greia med å f.eks bruke en foundation med lettere dekkevne på sommeren, da kan man vel istedet bruke mindre av noe som har god dekkevne? For huden er det jo like ille - om ikke verre - å smøre tykt på med noe lett.. Anonymous poster hash: 984ae...0f4
Gjest Citronella Skrevet 27. februar 2014 #7 Skrevet 27. februar 2014 Jeg varierer. Er veldig blek på vinteren, og blir svært brun på sommeren. Bruker matte skygger og leppestift på vinteren. Og mer skimmer og gloss på sommeren.
Raquelle Skrevet 27. februar 2014 #8 Skrevet 27. februar 2014 Jeg har den lyseste og mørkeste i foundation, og blander ettesom hvor lys eller brun jeg er uansett årstid. Men bruker nok litt mindre om sommeren. Bruker mer solpudder om sommeren enn vinteren. Om vinteren bruker jeg nesten ikke noe. Bruker også kompaktpudder i t-zonen, og det bruke jeg nok litt mer av om sommeren enn om vinteren. Bruker samme rouge. Bruker alltid flytende eyeliner og samme mascara.
vimsefrøken Skrevet 28. februar 2014 #9 Skrevet 28. februar 2014 Jeg bruker generelt mer sminke om høst/vinter, går for hele pakka med foundation, blush, øyesminke og lebestift. Om sommeren går jeg ofte uten sminke, bare farger vippene da det holder bedre enn mascara, bruker jeg sminke i sommermånedene er det stort sett ett mineralpudder, mascara og en lipgloss. Føler at jeg trenger mer om høst/vinter enn om sommeren. Så min stil er vel gjerne litt mer klassisk og "voksen" i høst/vintermånedene og mer frisk og naturlig i sommermånedene. Jeg har ofte også lysere hår om sommeren, mens vintermånedene er det mørkebrunt.
Banan Skrevet 28. februar 2014 #10 Skrevet 28. februar 2014 Jeg sminker meg vel stort sett likt gjennom hele året. Eneste jeg endrer er fargen på foundationen.
fresia Skrevet 3. mars 2014 #11 Skrevet 3. mars 2014 nei. sminker meg bare 1-2 ganger i uka og kanskje sjeldnere om sommeren, men når jeg gjør det bruker jeg det samme (mascara, concealer og øyebrynspenn)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå