Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk igjennom vennelisten min og la plutselig merke til at jeg var blitt slettet av noen.

Ser at hun er forsatt aktiv på FB, trodde vi hadde en grei kjemi.

Men hva gjør dere i sånne tilfeller? Neste gang jeg ser henne skal jeg liksom ikke hilse?

Jeg vet mange sier de ikke tar FB personlig, men det er nettopp det jeg gjør.

Visst jeg blir slettet så er det fordi vedkommende ikke vil ha kontakt med meg . ( jeg oppdaterer kanskje 1 gang i mnd statusen min, men er flink med å like andre sine bilder, oppdateringer osv , så jeg er ikke den masete typen )

For det andre, jeg trodde jeg hadde fin kjemi med mine klubb venninner, men 2 av dem har aldri kommenter eller liket mine bilder ( f.eks visst jeg oppdatere at v i er på ferie osv ) Men de er aktive på FB og liker mange andre sine bilder.

Jeg biter meg merke i dette. Jeg har vært hyggelig med dem, men nå har jeg sluttet og like deres bilder og, vet det høres barnslig ut. Men jeg tar det faktisk til meg. Oppfatter det som de ikke unner meg noen ting, er faktisk litt sårende.

Jeg vurdere snart å slette meg fra FB, men igjen så går jeg glipp av en del som er greit å få med seg.

Jeg måtte bare få ut en utblåsning angående dette.

Jeg håper faktisk snart at FB dabber av og at flere og flere logger seg av. Jeg vet om flere som har slettet sin konto i det siste.

Anonymous poster hash: 21eaf...d87
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres slitsomt ut for deg..

På fb som i det virkelige liv så er alle mest opptatt av seg selv.. Og hvis man skal dele ut "jevnt" med oppmerksomhet til alle fb-venner så er det omtrent en fulltidsjobb. De fleste er sporadisk innom og liker eller kommenterer det de ser der og da.

Derfor gir det ingen mening å bære nag når folk ikke liker det du legger ut :-)

Pust dypt og drit i det.. Slette seg er jo også en mulighet dersom du blir veldig påvirket på en negativ måte.

Anonymous poster hash: 0c750...52f

• Liker 5
Skrevet

Huff. Jeg skjønner at noen tar facebook veldig høytidelig og teller likes osv, men jeg vil bare fortelle at ikke alle bruker fb slik. Jeg er innom hver dag (oftest) og kommenterer på ting jeg synes er interessant. Derimot bruker jeg liker knappen veeeldig lite... rett og slett fordi jeg ikke gidder, og det er ikke viktig for meg med likes selv.

Jeg blokkerere alle som:

- Bytter profilbilder i hytt og gevær. Iallefall om de er over 16 år.

- Skriver om hvor syke de er. Ikke int i å høre hvor vondt andre har her og der. Sykehusinnleggelser osv er helt utafor. Alle typer innlegg som fisker etter medfølelse.

- Legger ut bilder av maten sin hele tida. Vi spiser alle sammen. Unntak er spesielt fine kaker osv som har en viss interesse.

- Alle som legger ut ord for dagen, gjerne illustrert med "søte" bilder.

- Skryter. Dvs alle som bare legger ut "se hvor flinke vi er" bilder.

- Oversharer

Det høres sikkert strengt ut, men jeg vet at mange av mine venner også gjør dette, og kanskje du rett og slett blir et offer for slike som oss? I så fall er det ikke vondt ment!

Og jeg ville blitt oppriktig paff hvis et menneske jeg blokkerer på facebook hadde sluttet å hilse på meg irl!

Skrevet

Har opplevd lignende. Folk som plutselig er borte fra vennelista helt uten videre. Jeg lurer på om de kan ha blitt borte av tekniske årsaker? Går det an?

Jeg velger å behandle forlk som vanlig, selv om de kommenterer eller ikke kommenterer. Har faktisk deaktivert kontoen min en periode, da jeg følte at jeg ble for opptatt av FB. I tillegg ble jeg rett ut deprimert av at familie og nære venner la ut ting der, uten å ta direkte kontakt. F.eks var min bror i byen her, la ut bilder uten å ta kontakt. Han gratulerte meg også med dagen på FB i personlig melding - dette var DAGEN etter bursdagen min, og han skrev at han ikke hadde hatt tid til å ringe. Bursdagen min var på en søndag, i VINTERFERIEN. FB gjør meg bare deprimert. Har det fortsatt pga at mye av fritidsaktivitetene til barna har oppdateringer der.

Anonymous poster hash: e1951...329
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg nevneverdig, og hadde hatt folkeskikk nok til å hilse neste gang jeg så henne.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg blokkerer folk jeg ikke ønsker kontakt med på Facebook eller i det virkelige liv. Jeg reduserer hva jeg ser av de som maser mest.

Jeg legger ikke mye i om noen sletter meg som venn - selv ville jeg kun slettet de jeg mener ikke skal ha denne innsikten i hva jeg foretar meg.

Skrevet

Jeg sletter folk jeg ikke snakker med, eller som jeg ikke ville sagt hei til på gata. Har du mye kontakt med henne, så kan jeg være enig i at det er litt rart.

Skrevet

Huff. Jeg skjønner at noen tar facebook veldig høytidelig og teller likes osv, men jeg vil bare fortelle at ikke alle bruker fb slik. Jeg er innom hver dag (oftest) og kommenterer på ting jeg synes er interessant. Derimot bruker jeg liker knappen veeeldig lite... rett og slett fordi jeg ikke gidder, og det er ikke viktig for meg med likes selv.

Jeg blokkerere alle som:

- Bytter profilbilder i hytt og gevær. Iallefall om de er over 16 år.

- Skriver om hvor syke de er. Ikke int i å høre hvor vondt andre har her og der. Sykehusinnleggelser osv er helt utafor. Alle typer innlegg som fisker etter medfølelse.

- Legger ut bilder av maten sin hele tida. Vi spiser alle sammen. Unntak er spesielt fine kaker osv som har en viss interesse.

- Alle som legger ut ord for dagen, gjerne illustrert med "søte" bilder.

- Skryter. Dvs alle som bare legger ut "se hvor flinke vi er" bilder.

- Oversharer

Det høres sikkert strengt ut, men jeg vet at mange av mine venner også gjør dette, og kanskje du rett og slett blir et offer for slike som oss? I så fall er det ikke vondt ment!

Og jeg ville blitt oppriktig paff hvis et menneske jeg blokkerer på facebook hadde sluttet å hilse på meg irl!

Jeg er ikke en av dem. Oppdatere kanskje statusen 1 gang i mnd. Kanskje noen oppfatter det som skrytet det jeg legger ut ( feriebilder , barna som regel ) . Men de 2 klubb venninne mine legger ut mye mer og jeg kommenterer dem osv.

Men hun som har slettet meg som venn på FB oppfatter jeg som at det hun ikke vil ha kontakt? Jeg har vært hyggelig med henne og.

Mannen min mener de er bare misunnelige, men jeg har litt vanskelig for å tror det. Typisk jenter som han sier.

Men jeg skal ignorere det og ikke la det påvirke meg.

Anonymous poster hash: 21eaf...d87

• Liker 1
Skrevet

Jeg har FB venner jeg snakker mye med, noen jeg snakker sjelden med noen jeg aldri snakker med. Jeg har FB venner som ALLTID klikker liker eller kommenterer, noen som gjør det innimellom og noen som aldri gjør det. Hvem som gjør hva er lite korrelert til hvor nære venner de er av meg på utsiden av FB.

Selv er jeg en midt i mellom person, klikker liker og gir kommentarer i ny og ne.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, og jeg tar heller ikke like lett på Facebook - slik som mange sier de gjør. Hvis jeg sletter noen, så er det fordi jeg ikke ønsker noen kontakt med den personen, eller jeg synes det er slitsomt å se på oppdateringene- at det får meg i dårlig humør. Et eksempel; jeg jobbet tidligere på en sammensveiset arbeidsplass, ble lagt til av alle som jobbet der. Det var kjekt der og da, men etter jeg sluttet der så hadde jeg ikke behov for utallige oppdateringer om hvor ofte de gikk ut sammen, dro på helgeturer osv. Så da slettet jeg de mest slitsomme av dem, som jeg aldri hadde noe særlig til felles med i utgangspunktet og som jeg ikke regner å treffe på igjen.

Men jeg sletter aldri venner som jeg ser i dagliglivet, så hvis det er tilfellet her, så skjønner jeg godt du reagerer. Har en venninne som bor i en annen by nå, hun er ganske aktiv på Facebook, men jeg kommenterer nesten aldri og liker sjelden hennes oppdateringer. Grunnen er at jeg har et litt anstrengt forhold til henne, pga personligheten hennes og hvordan hun har utviklet seg de senere år. Jeg har ikke behov for å gi henne de komplimenter hun tydelig fisker etter hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...